SPORTURI  »  AUTO  »  CONCEPT

Prima electrică din cursele de anduranţă: GreenGT

Articol de GSP - Publicat duminica, 17 mai 2009 00:00

Cursa de 24 de ore de la Le Mans este întotdeauna un eveniment special. Organizatorii ne asigură că anul acesta va fi ceva cu totul deosebit, cu cîteva "debutante" pe pistă. Dar la ce să ne aşteptăm de la viitor?! Compania elveţiană Green GT ne-a dat o idee, destul de aproape de adevăr, dacă privim drumul ales de majoritatea constructorilor din domeniul auto.

Planul celor de la GreenGT este ca maşina din imagini să debuteze în 2011, şi ar putea fi primul model electric ce va lua startul într-o cursă de anduranţă. Ne face să ne gîndim totuşi de ce ar intra la boxe o astfel de maşină. Ca să fie băgată în priză?!

Desenată de francezul Thomas Clavet, electrica ar putea revoluţiona cursele de maşini, într-o eră în care FIA caută soluţii pentru reducerea costurilor şi pentru un mediu mai sigur. Şasiul din fibră de carbon şi fibră de sticlă este propulsat de două motoare electrice de 100 kW. Potrivit creatorilor, maşina poate dezvolta undeva între 350 şi 450 CP. Modelul cîntăreşte 860 kg şi poate ajunge la 100 km/h în mai puţin de patru secunde. Viteza maximă este de 275 km/h.

Planul elveţienilor este de a produce 22 de astfel de modele, toate destinate pieţei europene.

   

Cursa de 24 de ore de la Le Mans este întotdeauna un eveniment special. Organizatorii ne asigură că anul acesta va fi ceva cu totul deosebit, cu cîteva "debutante" pe pistă. Dar la ce să ne aşteptăm de la viitor?! Compania elveţiană Green GT ne-a dat o idee, destul de aproape de adevăr, dacă privim drumul ales de majoritatea constructorilor din domeniul auto.

Planul celor de la GreenGT este ca maşina din imagini să debuteze în 2011, şi ar putea fi primul model electric ce va lua startul într-o cursă de anduranţă. Ne face să ne gîndim totuşi de ce ar intra la boxe o astfel de maşină. Ca să fie băgată în priză?!

Desenată de francezul Thomas Clavet, electrica ar putea revoluţiona cursele de maşini, într-o eră în care FIA caută soluţii pentru reducerea costurilor şi pentru un mediu mai sigur. Şasiul din fibră de carbon şi fibră de sticlă este propulsat de două motoare electrice de 100 kW. Potrivit creatorilor, maşina poate dezvolta undeva între 350 şi 450 CP. Modelul cîntăreşte 860 kg şi poate ajunge la 100 km/h în mai puţin de patru secunde. Viteza maximă este de 275 km/h.

Planul elveţienilor este de a produce 22 de astfel de modele, toate destinate pieţei europene.

   

Cariera pe care și-a construit-o fotbalistul dat afară de la FCSB, umilit și numit „vagabond” de Gigi Becali: „Ne vedem peste un an!”

Cornel Dinu a jignit doi „tricolori” după amicalul naționalei: „Au nume de CAP” + Fotbalistul despre care a spus „bine că nu l-am văzut pe teren”


Comentarii (4)
 •  17 Mai 2009, 17:32

s-a dat lumea dq. au innebunit cu totii. pamantul se sfarseste.

 •  17 Mai 2009, 15:41

Totul depinde de ce inteleg ei prin masina electrica. Daca este cu baterii e un mare k.k.t. Daca este hibrid, cu celula de hidrogen si motor normal pe langa, este din nou un k.k.t. Daca, in schimb, are motor pur pe celula de hidrogen, atunci da: avem in fata viitorul.

 •  17 Mai 2009, 15:32

io prin pantelimon!

Vezi toate comentariile (4)
Comentează