GSP SPECIAL  »  RECENZII  »  CRONICĂ DE CARTE

Biografia celui mai bun pilot al tuturor timpurilor aduce la suprafață episoade electrizante din viața sa » Omul care a speriat moartea

Articol de GSP - Publicat marti, 04 august 2015 19:40

Michael Schumacher a riscat din copilărie, modelîndu-și o carieră prodigioasă, presărată cu multe pericole. Cartea vieții sale completează imaginea de veșnic luptător la limita extremă a eroului contemporan, a unui om crescut și sprijinit să doboare recordurile într-un sport ce incită

Michael Schumacher dă semne că se va întoarce la o viață normală. Astfel ne anunță, pe diverse căi media, buni prieteni ca Jean Todt sau un jurnalist respectat ce susține că a dialogat cu fiul său, Mick. Septuplul campion mondial de Formula 1 este susținut medical și moral să-și continue existența după accidentul din Alpii francezi de pe 29 decembrie 2013, din apropierea reședinței de iarnă de la Meribel. Cu doar cinci zile înainte de a împlini 45 de ani.

Schumacher-mania

Apărută la finalul verii pe întreg mapamondul, biografia germanului, scrisă de Karin Sturm, cu o experiență de peste 30 de ani în automobilism și o prezență constantă în Formula 1, aduce la suprafață o viață dusă mereu la limita extremă de către unul dintre cei mai iubiți și cei mai contestați sportivi din istorie. Ajuns starul F1 după moartea lui Ayrton Senna, atît datorită talentului său, cît și împins de greii Marelui Circ, care au simțit că-l pot ridica la rangul de erou și pot profita financiar de pe urma lui, neamțul a fost mereu în preajma morții. Pînă acum, a driblat-o cu o tenacitate și o răceală specifice lui. Iată cîteva episoade, povestite de scriitoare.

Cariera i-a început tot cu un accident

Cînd avea 4 ani conducea un kart improvizat dintr-o mașinuță pentru copii și un motor de moped. Tatăl său nu i-a mai permis țîncului să conducă în afara pistelor adecvate, după ce s-a lovit la cap. Rolf Schumacher își aduce aminte că puștiul pilota, de mic, foarte bine pe ploaie: "Nu avea teamă de nimic și tot ceea ce făcea, făcea bine".

Thriller

În 1995, între două curse din America de Sud, într-o vacanță pe o insuliță la 800 kilometri nord de Rio pentru a face scufundări. Împreună cu preparatorul său fizic, un profesor de scufundări și un angajat al hotelului unde stătea. Cînd cei patru ies la suprafață, ia barca de unde nu-i! Managerul pilotului, Willi Weber, și Corinna, iubita ce i-a devenit soție, nu mai erau acolo, ambarcațiunea lor fiind purtată de curenți la mai mulți kilometri depărtare. "A fost cel mai îngrozitor moment din viața mea, credeam c-o să mor. Eram în larg, ne luptam cu curenții puternici, obosisem", a povestit, ulterior, Michael. Din fericire, barca s-a întors după 45 de minute!

Deja vu Senna

La un an de la moartea lui Senna, tot la Imola, în al 11-lea tur, în curba Piratella, mașina lui Schumi a intrat cu putere în gardul de protecție. Toți s-au speriat, gîndindu-se la ce e mai rău. "Cînd am văzut că mașina o ia razna, am crezut că se va întîmpla ceva care o să mă doară. M-au salvat măsurile de siguranță de pe mașină și de pe circuit", a relatat germanul. A revenit și-a cucerit al doilea titlu de campion, în 1995.

Aproape i s-a oprit inima

Silverstone 1999. Unul dintre cele mai teribile accidente, nu le mai enumerăm pe cele în care și-a acroșat adversari sau i s-a lovit mașina. A intrat în coliziune, la 107 km/h, scăpînd în cele din urmă doar cu ruptură de tibie și peroneu. Corinna avea să dezvăluie, ulterior, că lui Michael i-a luat o săptămînă să-și revină din șoc. Și-a pierdut, inițial, cunoștința, imediat după impact, aproape că i s-a oprit inima, au povestit paramedicii. A pierdut multe luni și șansa de a deveni campion cu Ferrari încă din acel an, dar a revenit pe final spre a-și ajuta magistral echipa să cîștige titlul la constructori.

Cine e Marcel Niederhausen?

După ce s-a retras, prima dată, în 2006, Schumi a devenit tot mai atras de motociclism. Preferata sa: o Honda CBR 1000 RR, el participînd la Campionatul Internațional de Motociclete al Germaniei. Managementul a încercat să-l ferească de media, l-a înscris în concurs cu numele Marcel Niederhausen. Hobby-ul i-a distrus revenirea la Ferrari. Cînd a fost solicitat să se întoarcă în echipa căluțului cabrat, neamțul a fost blocat de o cruntă accidentare provocată pe motocicletă, fracturi craniene și-n zona cervicală! Și-atunci a fost la un pas să ne spună adio.

Ultimul accident

Bun schior, pasionat, Schumacher are cel mai dur meci cu viața începînd din acea zi, 29 decembrie 2013. Salvatorii montani ce i-au oferit primul ajutor lui Michael au spus: "L-am găsit conștient, semișezînd, dar foarte speriat și ușor agitat". După ce deja ajunsese în comă, s-a oferit raportul oficial: Michael a căzut cîțiva metri în afara pîrtiei marcate, agățîndu-se în coborîre de un bolovan ascuns sub zăpadă și, apoi, picînd alți 3 metri, a înaintat peste o stîncă. I s-a despicat și casca de protecție, s-a izbit în plin de stînca tăioasă. De cîteva zile, s-a trezit, ușor, din comă, ziaristul Jean-Louis Moncet dezvăluind că a avut o discuție cu fiul pilotului, iar acesta i-a transmis că tatăl său dă semne reale de revenire.

Biografia lui Schumi

Autor: Karin Sturm
Număr de pagini: 369
Editura: Publica
Preț: 39 de lei

EXCLUSIV: Anunțul momentului pentru Gigi Becali » Fotbalistul se întoarce la FCSB: „Direct atacant îl bag!”

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează