SPORTURI  »  AUTO  »  TOPGEAR DE FEBRUARIE A APĂRUT PE PIAŢĂ

FOTO În gura aligatorilor » Britanicii de la TopGear au dus un Bentley în ţinutul mlăştinos al Floridei

Aligatorii din rezervația Floridei și-au făcut de cap în interiorul luxosului Bentley +8   FOTO
Aligatorii din rezervația Floridei și-au făcut de cap în interiorul luxosului Bentley

Articol de GSP - Publicat sambata, 07 februarie 2015 00:00 / Actualizat vineri, 06 februarie 2015 22:10

Bentley Mulsanne Speed, rivalul lui Rolls-Royce Phantom, costă aproape 400.000 de euro, mulţumită unui stil depravat de a bifa opţiuni. Doar pentru frigider, care conţine şi pahare de şampanie din cristale special făcute, trebuie să plăteşti 10.000 de euro.

"Tocmai ce m-a muşcat un aligator. Ce-i drept, aligatorul respectiv avea doar vreo 20 cm şi să fii muşcat de un Alligator mississippiensis american, aflat în primii săi ani de viaţă, este mai degrabă incomod decît fatal. Şi totuşi, mi-a lăsat semn şi sună ca o poveste mult mai interesantă decît muşcăturile amărîte, dar numeroase, de ţînţari, care îmi ocupă aproximativ o treime din pielea expusă.

Adevărul este că Ţinutul Mlăştinos este plin de chestii care muşcă. Chestiile care se tîrăsc, şerpuiesc, înoată şi zboară prin mlaştinile din sudul Floridei intenţionează, aparent, să se desfete cu carne de import din Marea Britanie.

Singurul mod în care pot scăpa de apucăturile astea carnivore este să sar în maşină, care, în cazul de faţă, este noul Mulsanne Speed, über limuzina Bentley, o dihanie oranj-prăjit, care reprezintă noul vîrf de gamă al firmei din Crewe.

Stă lucind în lumina subtropicală, precum o odă neruşinată închinată excesului: masiv, solid şi, evident, reconfortant de scump. Portierele se închid cu o bufnitură înfundată, iar interiorul te loveşte cu un parfum intens, care atîrnă greoi şi îţi aduce aminte pe ce ai dat banii.

Aligatorul de pe cotieră
Iar un aligator de 1,5 metri stă tolănit pe cotiera centrală. Opa! Ăsta e un pic mai ambiţios decît restul cîrlanilor, mai ales cu dinţii ăia atăt de aglomeraţi în maxilar că îi depăşesc orizontul gurii. Ne holbăm unul la altul pentru puţin şi, dacă ai încercat vreodată să ţii ochii deschişi în faţa fantelor verticale ale unei reptile cu ochi galben-perlat, vei şti care a clipit primul.

Sînt... nesigur de ce ar trebui să fac. Este adevărat că Mulliner îţi poate dichisi propriul Mulsanne cam cum vrei tu, dar credeam că asta implica mai degrabă piei în loc de accesorii care îţi urmăresc membrele expuse cu o răbdătoare poftă reptiliană. Dar asta meriţi dacă te împrieteneşti cu oameni care deţin o fermă de aligatori şi te decizi să pozezi un Bentley acolo.

Prada unui bîtlan a căzut pe capota lui Mulsanne
Fotograful Jamie şi cu mine pornim Bentleyul şi ne afundăm şi mai adînc în Ţinutul Mlaştinilor. În timp ce încercam să găsesc un viraj care nu era la 90 de grade pe un drum neasfaltat ce străbătea întinderi monstruoase de mlaştină, un bîtlan tulburat, care bătea violent din aripi, scapă un peştălău pe maşină. Pe bune!

Era o chestie blindată, care arăta ca o combinaţie dintre un rac şi un crab potcoavă, bizar de grea şi cît se poate de moartă. Îl identificăm ca fiind un plecostomus floridian pe jumătate descompus şi îl aruncăm în apă, doar că descoperim că săgetează spre adîncuri, cît se poate de viu.

Asta după ce tocmai a fost atacat de o pasăre de pradă uriaşă, scăpat de la o înălţime de 10 metri pe o limuzină englezească şi apoi zgîndărit de un umanoid curios.

Motor V8, 6.75 litri şi 537 cai-putere
Chiar dacă Mulsanne nu este tocmai o fosilă (de-abia a apărut în 2010), este ultimul purtător de stindard care a rămas din perioada '80 - '92 (înainte de Arnage), iar V8-ul de 6,75 litri care îl propulsează îşi găseşte rădăcinile prin anii '50. Produce 150% mai multă putere şi mai mult cuplu decît străbunicul său, consumă cu 40% mai puţin şi scoate 99,5% mai puţine mizerii pe ţeava de eşapament. De fapt, umblă un zvon cum că motorul din 2014 ar putea sta la ralanti folosind numai emisiile celui din 1959.

Cei şase litri şi trei sferturi reuşesc să propulseze autobuzul ăsta oranj cu forţă şi vigoare. O avea doar 24 CP în plus faţă de Mulsanne-ul standard, pentru un total de 537 CP, dar mai are şi 80 Nm extra. Asta duce la un cuplu de 1.100 Nm, de această dată livrat între 1.750 rpm şi 4.200 rpm. O fi Speed  o preţioasă de peste cinci metri şi 2.685 kg, dar felul în care noul motor produce cuplul este absolut gravitaţional şi destul de energic cît să livreze suta, complet nenatural, în 4,9 secunde şi o viteză maximă de nu mai puţin de 305 km/h.

Mai sportiv decît un Rolls-Royce Phantom
Dar problema este că ne aflăm în mlaştini, în Florida. Adică drumuri drepte şi privelişti ca la nivelul mării. Limitele de viteză sînt mici, iar potenţialul de a provoca natura vitezomană a lui Mulsanne greu de găsit. Impresia dominantă este că mlaştina e un loc răbdător, un loc în care nimic nu se grăbeşte.

Nu există privelişti pitoreşti, munţi frapanţi sau puncte focale epice. Prădătorii tind să prefere tactica ambuscadei, tăcuţi şi nemişcaţi. Şi totuşi este frumos şi colcăie de felurite animale. Totul este perfect plat, ca o savană cufundată, unde aligatorii înlocuiesc leii.

Automata lui Mulsanne cu opt trepte răsfoieşte prin rapoarte cu o coordonare imaculată şi, deşi suspensia hidraulică a fost setată pentru reacţii mai bune, Speed nu se simte în nici un moment lipsit de calm. Are o ţinută de drum regală şi, pentru că este atît de enorm, chiar ai senzaţia de putere.

Este plin de caracter şi excepţional şi reprezintă unul din momentele în care Bentley ne arată că are o natură sportivă mult mai definită decît, să zicem, un Rolls-Royce Phantom. Care este la fel de mare şi de maiestuos, dar nu la fel de vivace.

Frigider de 10.000. euro
Ziua următoare, ajungem la linia de start a celei mai largi curbe din toată Florida. Nu sînt sigur în totalitate dacă firma s-a gîndit că mulţi posesori de Mulsanne Speed s-ar minuna la stabilitatea maşinii pe virajul al patrulea de pe un circuit de NASCAR, cu al său perete zgîriat şi buşit care este periculos de aproape de geamul pasagerului, sau s-ar bucura de mugetul baritonal al V8-ului cînd trece de faimoasa linie de finiş. Mulsanne Speed se descurcă de minune.

Speed costă cu 33.000 de euro mai mult decît un Mulsanne standard, iar versiunea pe care o avem aici este aproape 400.000 de euro, mulţumită unui stil depravat de a bifa opţiuni, ce include peste 25.000 de euro de scule şi gadgeturi pentru divertisment, un frigider de 10.000 de euro (care conţine şi pahare de şampanie din cristal special făcute, evident), 4.000 de euro de cusături manuale şi cîteva mii de euro de ornamente din fibră de carbon aruncate prin interior.

Plus alte chestii. Este destul de confuz pentru mine cum opţiuni precum pilotul automat adaptiv (3.800 €) şi camera pentru marşarier (1.800 euro) nu sînt standard, dar eu nu sînt milionar. Deci nu pot concluziona decît că, cel mai probabil, ei nu realizează că poţi avea chestiile astea pe un Golf GTI pentru o nimica toată.

Probabil că sîntem pe lîngă subiect dacă trebuie să ne mirăm de cît costă. Mă îndoiesc că mulţi cumpărători de Mulsanne Speed vor sta la tocmeală. Tot ce pot spune este că vor cumpăra ceva absolut excepţional.

Nu, nu cred că Mulsanne este cea mai drăguţă limuzină din lume şi nu eram foarte convins de ideea sa de bază cînd am pornit. Dar Speed este un amalgam straniu şi seducător de vechi şi nou, de rapid şi luxos. Este contradictoriu, dar minunat. Ca în mlaştinile Floridei, se întîmplă mult mai multe imediat sub suprafaţă.

Şi, tot ca în mlaştinile Floridei, acolo se găsesc mult mai mulţi colţi decît te-ai fi aşteptat."

Ce mai puteţi citi în TopGear de februarie:
- LaFerrari vs P1 vs 918. Hibridele supreme de la McLaren, Porsche şi Ferrari împreună pentru prima dată
- Noul camion autonom de la Mercedes le dă tiriştilor timp liber să urmeze şi alte interese
- Coupe-uri diesel: BMW 225d MSport, Peugeot RCZ Hdi GT, VW Scirocco, Audi Sport TDI
- Teste cu Mercedes S Coupe, Ford Mondeo, Mini Cooper S, Audi R8 V10, Great Wall, Nissan X-Trail, Smart Fortwo, Smart Forfour, Renault Captur X-Mod

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează