SPORTURI  »  AUTO  »  AUTO

Secretul lui B-Max » Incursiune în maşina produsă de Ford la Craiova

Scaunele din spate şi scaunul din dreapta faţă se rabatează şi astfel se obţine o suprafaţă complet plană
Scaunele din spate şi scaunul din dreapta faţă se rabatează şi astfel se obţine o suprafaţă complet plană

Articol de - Publicat sambata, 11 februarie 2012 00:00 / Actualizat vineri, 10 februarie 2012 20:13

Ford a arătat ieri cît de uşor se intră în habitaclul maşinii care va fi produsă la Craiova datorită sistemului ingenios prin care uşile laterale se deschid atît de mult.

Ford Europe a organizat ieri o conferinţă de presă online în care a prezentat sistemul ingenios privind accesul în habitaclul noului Ford B-Max, maşină care se va produce la Craiova şi care va fi lansată luna viitoare, cu ocazia Salonului Auto de la Geneva.

B-Max va avea un sistem de portiere care oferă acces extrem de uşor în interior. În primul rînd, a dispărut montantul central şi astfel s-a creat o deschidere neîntreruptă de 1,5 metri pe fiecare parte a maşinii. Dacă portierele-faţă au balamale, portierele spate sînt glisante. "Un astfel de sistem al portierelor a reprezentat visul oricărui constructor auto de mulţi ani", a declarat ieri Stefan Lamm, director design exterior Ford Europa. Totul a pornit de la o schiţă. "Am dezvoltat conceptul de pe planşa de desen a unui designer", a continuat omul lui Ford. B-Max este o maşină din clasa mică, iar faptul că noul model va oferi clienţilor săi un acces extrem de uşor în habitaclu, indiferent dacă vorbim de pasageri sau bagaje voluminoase, e principalul atu faţă de rivalii din segment. Prin lateral se pot încărca obiecte cu o lungime de 2,3 metri.

Montantul central este piesa principală de rezistenţă în cazul unei coliziuni laterale. Cum acest element a dispărut, portierele au devenit structura de rezistenţă a caroseriei în eventualitatea unui impact lateral. Cei de la Ford au declarat ieri că pentru B-Max s-au folosit oţeluri speciale ultrarezistente, care asigură o structură puternică şi rigidă. "S-au făcut peste 1.000 de simulări detaliate pe calculator timp de 3 ani pentru a optimiza performanţa la o coliziune din lateral, fiecare simulare durînd 24 de ore şi utilizînd o putere de calcul echivalentă cu cea a opt computere ultraperformante. Simulările au fost testate apoi şi fizic, realizîndu-se alte 50 de impacturi laterale", a povestit Darren Palmer, director pentru calitatea dezvoltării produselor din cadrul Ford Europa.

1,5 metri este deschiderea neîntreruptă care se realizează pe fiecare parte laterală a lui B-Max

14.000 de euro este preţul de pornire (neoficial) al unui Ford B-Max, care s-ar situa astfel între Fiesta şi Focus

ALTE ŞTIRI AUTO

Apare Chevrolet Cruze station wagon
Chevrolet Cruze station wagon va fi lansat în premieră mondială cu ocazia Salonului Auto de la Geneva. Station wagon (break) este cea de-a treia variantă a celui mai popular model Chevrolet din lume, după sedan şi hatchback, care au totalizat vînzări de peste un milion de unităţi de la lansarea din 2009. Noul model va include un motor turbo sportiv şi un diesel econom. O altă noutate o reprezintă faptul că maşina va fi dotată cu un sistem infotainment revoluţionar pentru smartphone.

Spoilere din răşină pentru Mazda CX-5
Japonezii lui Mazda vor folosi începînd cu Mazda CX-5 cele mai uşoare spoilere din lume. Asta datorită unui material pe bază de răşină, dar care s-a dovedit la fel de rigid precum materialele convenţionale. Barele din răşină vor fi mai subţiri, ceea ce înseamnă o reducere a greutăţii totale cu aproximativ 20% dacă acest material este folosit la spoilerele din faţă şi spate. SUV-ul CX5 va fi disponibil începînd cu primăvara lui 2012.

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (1)
chriss30ro
chriss30ro  •  11 Februarie 2012, 12:29

nu va explica nimeni ce sanse aveti sa scapati cu viata in cazul unei tamponari din lateral! sanse sa mori=100% !! cu un TICO as putea intra pe o parte si as iesi pe partea cealalta!!! ha-ha! ma rog nu vad rostul acestui spatiu creat prin inlaturarea stalpului dintre usi........poate e benefic pt obezii care nu se mai satura de fast food,pt manelistii cu burta mare si ceafa groasa,pt elefanti de genul celui de la TM care a secat si falimentat rafo onesti....pt oameni cu handicapuri....e bine venita o asemenea masina! asa scapam si noi de leprele astea de jigodii si maimutoi . Rog pe cei de la ford sa faca reduceri masive pt aceste specii!! au uitat sa faca teste in cazul rasturnarii lol

Vezi toate comentariile (1)
Comentează