FOTBAL  »  Superliga  »  CFR CLUJ

Superlovitura campioanei CFR Cluj: detaliile afacerii cu EVA, companie controlată de Elon Musk! EXCLUSIV Ce spune CEO-ul

Articol de , , - Publicat marti, 14 ianuarie 2020 20:59

Sponsorul pe care CFR e aproape să-l atragă e conectat la societatea americană pe care o conduce faimosul Elon Musk. 

EVA e numele companiei care ar urma să-i achite campioanei României 16 milioane de euro în următorii doi ani.

Gazeta a scris în exclusivitate despre supercontractul de sponsorizare pe care CFR e pe cale să-l obțină: 16 milioane de euro în următorii doi ani, cu posibilitatea extinderii acordului pentru încă un sezon. Plus bonusuri de milioane de euro condiționate de rezultatele europene ale echipei. Numele societății cu care negociază conducerea de la Cluj: Electric Visionary Aircraft. 

Negocieri cu omul lui Musk 

Compania face parte din grupul Tesla și are ca obiect de activitatea construirea elicopterelor și a dronelor de ultimă generație. Tesla deține 51 la sută dintre acțiuni, restul de 49 la sută sunt ale unui francez, Olivier Le Lann. El e omul de legătură cu conducerea ardelenilor. Acordul e mai amplu, EVA ar construi și o fabrică în Cluj. 

Acordul cu CFR ar constitui cel mai mare contract de sponsorizare din istoria sportului românesc și i-ar ajuta pe vișinii să treacă la nivelul următor, unul care le-ar permite să-și propună în mod clar calificarea în grupele Champions League, un obiectiv pe care Dan Petrescu l-a considerat „aproape imposibil de atins în momentul de față”. 

Dan tocmai a semnat prelungirea contractului cu campioana până în iunie 2022. Negocierea avansată cu EVA a constituit un argument cu care conducerea l-a convins pe antrenor. 

Compania e una de top, conectată la gigantul Tesla. Le Lann, acționarul minoritar cu care se află în contact ardelenii, e un apropiat al lui Elon Musk, CEO și cel mai faimos inginer de la Tesla. CFR și EVA au negociat toate datele din contract, însă mai sunt de parcurs câțiva pași înainte de semnarea contractului. E vorba despre necesitatea respectării unor condiții pe care le-au convenit părțile. Printre ele, clubul să treacă printr-un audit. 

EXCLUSIV // Olivier Le Lann, CEO EVA, confirmă negocierile, pentru Gazetă

„Putem confirma că nu este vorba direct de Tesla, dar prin compania EVA va investi la Cluj, în România.  

Stațiile noastre de drone ar fi putut salva vieți în România, spre exemplu, la cutremurul din 1977, când era nevoie de localizare imediată, în cazul inundațiilor, când oamenii au nevoie urgentă de medicamente sau sânge, când sunt blocați în locuri greu accesibile.  

CFR Cluj este un brand important, cu o strategie de succes, o echipă care nu poate fi ignorată de forțele din Europa. Se potrivește perfect pe strategia companiei noastre, ne va ajuta să căpătăm încrederea societății, să fim mai transparenți și mai siguri”

Olivier Le Lann, CEO EVA, pentru Gazeta Sporturilor

Detalii din negocierile CFR - EVA/Tesla 

  • Părțile au avut deja două întâlniri, însă nu au încheiat afacerea încă. 
  • Una dintre condițiile pe care le-a pus EVA, realizarea unui audit, nu e îndeplinită deocamdată. 
  • O altă condiție din planul societății din grupul Tesla: înființarea unei fabrici de elicoptere și de drone în Cluj. 
  • Sponsor la început, societatea plănuiește să intre treptat și în acționariatul clubului și să schimbe numele stadionului! Arena "Dr. Constantin Rădulescu" ar deveni, probabil, EVA Arena. Firma are de gând să schimbe și aspectul construcției, stadionul ar fi îmbrăcat în niște panouri solare dintr-o tehnologie revoluționară, care ar asigura necesarul de curent electric. 
  • În trei ani, suma pe care ar încasa-o CFR ar ajunge spre 25 de milioane de euro, cu tot cu bonusurile condiționate de randamentul clujenilor din cupele europene. Primii doi ani din contract înseamnă 16 milioane de euro garantați, al treilea sezon depinde de calificarea vișiniilor în grupele unei competiții europene în stagiunea 2021-2022. 
  • Clubul ar primi, pe lângă bani, un elicopter electric pe care l-ar folosi oficialii. 
  • Le Lann, co-fondatorul EVA cu care negociază CFR, e francez și deține 49 la sută din companie. El a lucrat pentru Tesla, societate ale cărei produse le-a lansat în Coreea de Sud. A fost și director de resurse umane al Tesla în toată zona asiatică. 
  • EVA e înființată, în afara contribuției lui Le Lann, de o echipă mixtă din Japonia, Franța, Italia și India. Compania e prezentată în mediul de afaceri ca „un startup care se vrea un mix între Tesla și Uber, al cărui scop e deschiderea unei noi dimensiuni pentru transportul din orașe, transportul aerian”

Top 10 cele mai mari încasări exclusiv din sponsorizări 

EchipăSumă în mil. euro
Man. United 270
Barcelona260
Bayern Munchen180
Real Madrid180
Chelsea155
Man. City150
Arsenal 125
Liverpool125
PSG112
Juventus 105

1,1 miliarde de eurîncasează Real Madrid de la adidas în perioada 2019-2029

Bayern, contract fabulos 

Fotbalul românesc e la distanță mare față de nivelul pe care îl ating cluburile de top în privința sumelor pe care le atrag ca sponsorizări. Bayern Munchen a anunțat la startul acestei săptămâni că a încheiat un nou acord cu Audi, iar cifrele reprezintă un nou record în materie de bani oferiți de un sponsor unui club de fotbal. 600 de milioane de euro va încasa campioana Germaniei de la concernul de automobile în următorii 10 ani. 

Încep transferurile! 

Sumele uriașe le-ar servi ardelenilor, care tocmai au aflat că au dreptul să realizeze transferuri. Comisiile FRF le interziseseră să mai legitimeze jucători noi, din cauza nerespectării fair-play-ului financiar. Tribunalul de la Lausanne a suspendat sancțiunea pe care a dictat-o Federația Română până la judecarea apelului. În urma apelului, fie CFR va scăpa de tot de pedeapsă, fie o va executa atunci, după hotărârea de la TAS. Clujenii sunt convinși că vor izbuti să convingă instanța din Elveția să desființeze definitiv sancțiunea din România.

Chiar și dreptul temporar de a face achiziții constituie o veste importantă pentru club. Petrescu a insistat că ar avea nevoie de fotbaliști noi. „Nu am condiționat prelungirea contractului cu CFR de redobândirea dreptului de a transfera jucători, dar recunosc că îmi doresc mult să putem lua fotbaliști noi”, a recunoscut antrenorul imediat după ce a acceptat în mod oficial să continue în Gruia. 

Tehnicianul crede că el și conducătorii executivi ar trebui să caute mai ales fotbaliști tineri, care să împrospăteze un lot alcătuit, în mare parte, din jucători experimentați, dar mai apropiați de momentul retragerii decât de forma maximă a carierelor. 

FRF: „Ne vom apăra la TAS!” 

Răzvan Burleanu a comentat decizia Tribunalului de Arbitraj Sportiv de la Lausanne de a suspenda interdicția de a face transferuri pentru CFR până în momentul în care va exista o decizie finală. „Nu înseamnă că FRF a pierdut, chiar ne vom apăra la TAS. E bine că s-a dat această decizie, fiindcă scopul nostru nu era să împiedicăm CFR să facă transferuri, ci de a ne judeca pe fondul problemei, să vedem dacă modul în care interpretăm noi gradul până la care se poate îndatora un club e OK și în viziunea lor sau nu. Fiindcă noi aveam o altă abordare față de modul în care este privit acest lucru la nivelul echipelor care participă în Champions League, numai că acolo bugetele sunt de câte 1 miliard de euro, la noi, un club se învârte la 10-12 milioane de euro”, a declarat președintele FRF, care a salutat hotărârea TAS cu privire la sancțiunea FCSB pentru împrumutul acordat Astrei: „S-a dovedit că am avut dreptate când am demonstrat că astfel de împrumuturi sunt de natură să vicieze o competiție, iar TAS, prin menținerea deciziei noastre, a confirmat ce am hotărât noi”.  

Sponsorizarea, dublă decât bugetul lui Dinamo 

CFR ar deveni greu de combătut în România, din momentul în care societatea din grupul Tesla ar ajunge să injecteze milioanele de euro în club. Cu 9 milioane de euro, sponsorizarea din partea EVA pentru stagiunea 2020-2021, clujenii ar avea, doar din acest contract, o sumă dublă față de bugetul anual al lui Dinamo! 

Vișiniii ar mai avea, pe lângă sursa aceasta, banii din drepturi TV, încasările de la UEFA și eventuale sume din transferuri. Pentru parcursul european din stagiunea curentă, CFR beneficiază de 15 milioane de euro de la UEFA. Echipa lui Dan Petrescu e calificată în prima fază eliminatorie a Europa League, „16-imile”, și o va întâlni pe Sevilla. 

Petrescu e convins că sunt șanse de calificare și contra spaniolilor: „În fotbal e posibil orice, ne pregătim în iarna asta ca să fim capabili să luptăm împotriva oricui, deci și împotriva Sevillei. Sigur că nu suntem noi favoriții, din moment ce adversarii se bat cu Atletico Madrid pentru poziția a treia din Spania, după Barcelona și după Real!”. 

Vezi și:

CFR Cluj a reușit primul transfer la doar câteva ore după ridicarea interdicției! Dan Petrescu a adus un fotbalist român sub 21 de ani

AICI ai cele mai interesante statistici + clasamente în timp real din fotbalul intern și internațional!

Playtech: TRAGEDIE! Doliu URIAȘ în politica din România! A MURIT în urmă cu puțin ...

Ianis Hagi și Dennis Man, în centrul atenției la reunire » Ținute extravagante alese de „tricolori”


Comentarii (43)
whiteredarad
whiteredarad  •  18 Ianuarie 2020, 13:17

In tari cu echipe mari , cu bugete de sute de milioane de euro, federatiile nu pun piedici cluburilor. S-a gasit FRF sa "niveleze" investitiile la FCSB si la CFR, singurele capabile sa scoata capul in Europa ( cit de cit). Asta este un exemplu de "razboi romano-roman". Sa te crucesti cind auzi ca FRF "se va apara " la Tribunalul de la Lausanne. Sintem si mici...si prosti !

mircea_cjn
mircea_cjn  •  15 Ianuarie 2020, 22:34
Postat de Mihai Precup pe 15 Ianuarie 2020, 09:52

M-am interesat foarte bine sediul social a Dedeman e in Bacău. Spune-mi ce lege obliga o firmă să-și facă sediul social în București ?

Mihai Precup - hai că te lămuresc eu. Nu e vorba de sediile sociale, alea sunt la locul de baștină. Ci de plata impozitelor. Dedeman are sediul social la Bacau. Banca Transilvania la Cluj. Astra Vagoane la Arad. Dar toate platesc impozitele la Bucuresti ! Cum? Pai s-a infiintat DGAMC (Directia Generala de Administrare a Marilor Contribuabili), o entitate cu personalitate juridica. Care colecteaza impozitele de la toti marii contribuabili. Iar aceasta DGAMC are sediul social...ai ghicit! in București. Si deci toate impozitele colectate de ea se duc la Bucuresti. Marea inginerie valaho-balcanică! Asa s-a ajuns la contributia mirobolanta pe care cica o are Bucurestiul (cica aici se realizeaza 40% din averea țării !! - o aberatie cauzata de raportarile astea aiurea).

100002473541087
Danut Ognean  •  15 Ianuarie 2020, 11:36

fortza cfr

Vezi toate comentariile (43)
Comentează