Articol de Andrei Crăiţoiu - Publicat luni, 02 septembrie 2024 10:39 / Actualizat luni, 02 septembrie 2024 10:46
Antena a anunțat că va transmite în exclusivitate pentru piața media din România următoarele două ediții ale Campionatului Mondial de fotbal, adică edițiile din 2026 și 2030.
Ediția din 2026 va fi spectaculoasă! 48 de echipe și 104 meciuri disputate în Statele Unite ale Americii, Canada și Mexic.
Iar în 2030, Campionatul Mondial, ediția centenară, va debuta în America de Sud, în Uruguay, Paraguay și Argentina, apoi se va muta în Europa și Africa de Nord, în Maroc, Portugalia și Spania.
„După meciurile României și transmisiile de Formula 1, bucuria de a construi povești în jurul World Cup până în 2030 va fi împărtășită împreună cu românii, în direct pe toate ecranele”, este mesajul transmis de Mihai Ioniță, CEO-ul Antena.
3 milioanede telespectatori au urmărit, în medie, finala Campionatului Mondial din 2022, dintre Argentina și Franța. TVR a fost în fruntea topului audienţelor cu un rating de 16,4% şi un share de 36,3%, triplu faţă de următoarea televiziune clasată
Achiziția CM 2022 a costat TVR 9,8 milioane de euro
Pentru transmiterea tuturor meciurilor din Qatar, Societatea Română de Televiziune a trebuit să plătească către Uniunea Europeană de Radio și Televiziune (EBU) suma de 9,8 milioane de euro.
Atât a costat licența de transmisie a partidelor în România. În total, suma cheltuită de TVR pentru transmiterea în țara noastră a turneului final din Qatar s-a ridicat la aproximativ 10,2 milioane de euro!
Cât a încasat Televiziunea Română din publicitate
Dar cât a încasat Societatea Română de Televiziune? „Veniturile SRTv generate de vânzarea spațiului publicitar aferent Campionatului Mondial din Qatar 2022, precum și a programelor asociate cu acesta au fost de aproximativ 4.641.407 euro”, a fost mesajul oferit de TVR.
Deși performanța comercială a fost notabilă pentru postul public, care a adunat aproape 5 milioane de euro din publicitate, la general s-a ieșit pe minus. Instituția condusă de Dan Turturică a marcat o pierdere de 5,5 milioane de euro.
Antena 1 a dat lovitura în 2023!
În acest moment, drepturile TV ale primei reprezentative sunt deținute de Antena 1 și Prima TV, doar că primul post are patru meciuri în TOP 5 al audiențelor.
Într-o analiză făcută pe target-ul național, în perioada 1 ianuarie - 27 decembrie 2023, Antena 1 a ocupat prima poziție în 2023 cu cel mai urmărit eveniment sportiv din an. Meciul echipei naționale, contra Elveției, de pe Arena Națională.