2 comentarii. Scrie și tu!

Începe sezonul » MotoGP revine în forță: Marquez, favorit pentru un nou titlu, cine a fost surpriza în presezon, cum se simte veteranul Rossi și marea provocare a carierei pentru Lorenzo

Campionatul Mondial de Motociclism Viteză începe 26 martie și se va încheia pe 12 noiembrie, la Valencia. Prima cursă a anului se desfășoară în nocturnă. Toate cursele sunt transmise în direct de Eurosport

Articol de
joi, 23 martie 10:35

Din cuprins
Cine sunt favoriții la titlu și care sunt punctele lor forte
Ce schimbări s-au făcut și cum s-au adaptat echipele și piloții
Cum s-au descurcat Marquez, Rossi, Lorenzo și Vinales în presezon
Cine sunt debutanții la clasa regină
Marquez vs. Vinales, un duel început cu 15 ani în urmă
Detalii despre prima cursă a anului, din Qatar

Sezonul 2017 de Motociclism Viteză promite să fie unul intens. Față de 2016, s-au făcut câteva schimbări importante în echipele care visează la titlu, iar acest an poate fi începutul unui duel care să țină prim-planul multă vreme de acum înainte: Marquez vs. Vinales.



IATĂ CUM ARATĂ ECHIPELE

REPSOL HONDA
Marc Marquez (24 de ani, Spania) și Dani Pedrosa (31 de ani, Spania)

MOVISTAR YAMAHA
Valentino Rossi (38 de ani, Italia) și Maverick Viñales (22 de ani, Spania)

DUCATI TEAM
Jorge Lorenzo (29 de ani, Spania) și Andrea Dovizioso (31 de ani, Italia)

TEAM SUZUKI ECSTAR
Andrea Iannone (27 de ani, Italia) și Alex Rins (21 de ani, Spania)

APRILIA GRESINI
Aleix Espargaro (27 de ani, Spania) și Sam Lowes (26 de ani, Anglia)

MONSTER YAMAHA TECH3
Johann Zarco (26 de ani, Franța) și Jonas Folger (23 de ani, Germania)

LCR HONDA MOTOGP
Cal Crutchlow (31 de ani, Anglia)

ESTRELLA GALICIA 0,0 MARC VDS
Tito Rabat (27 de ani, Spania) și Jack Miller (22 de ani, Australia)

OCTO PRAMAC RACING
Scott Redding (24 de ani, Anglia) și Danilo Petrucci (26 de ani, Italia)

AVINTIA RACING
Hector Barbera (30 de ani, Spania) și Loris Baz (24 de ani, Franța)

TEAM ASPAR MOTOGP
Alvaro Bautista (32 de ani, Spania) și Karel Abraham (27 de ani, Cehia)

RED BULL KTM MOTOGP
Pol Espargaro (25 de ani, Spania) și Bradley Smith (26 de ani, Anglia)

Ce s-a schimbat față de 2016 în ceea ce privește piloții

  • Jorge Lorenzo va concura pentru Ducati, după 9 ani la Movistar Yamaha
  • Maverick Vinales va fi colegul lui Rossi la Yamaha, după ce s-a despărțit de Team Suzuki Ecstar
  • Bradley Smith și Pol Espargaro au lăsat Tech 3 Yamaha pentru a se alătura echipei KTM pentru acest sezon
  • Alex Rins face pasul de la Moto2 în MotoGP, unde va concura pentru Team Suzuki Ecstar și-l va avea coleg pe Andrea Iannone, care s-a despărțit de Ducati
  • Sam Lowes face și el pasul la clasa regină, cu Aprilia Racing Team Gresini, unde îl va avea partener pe Aleix Espargaro, care s-a despărțit de Suzuki
  • Jonas Folger și Johann Zarco, campionii din 2015, respectiv 2016 la Moto2, urcă la clasa regină, unde vor concura pentru Monster Yamaha Tech 3
  • Stefan Bradl și Eugene Laverty lasă MotoGP pentru Superbike World Championship
  • Alvaro Bautista revine la Aspar Team, după aventura la Aprilia Racing Team Gresini. Bautista a mai concurat pentru Aspar Team în 2006 (125cc) și în 2009 (250cc)
  • Karel Abraham revine în MotoGP, la Aspar Team, după sezonul 2016 în care a concurat în Superbike World Championship
  • Yonny Hernandez se întoarce în Moto2, după ce a rămas fără motocicletă la MotoGP

Ce schimbări s-au făcut în privința regulamentului

Detectarea anvelopelor va fi realizată prin tehnologia wireless, grație unui soft de ultimă generație elaborat de Michelin care va aduna informații de la fiecare motocicletă și le va face publice imediat, pe circuit. Astfel, și telespectatorii vor afla înaintea startului cursei ce pneuri folosește fiecare pilot. Decizia a fost luată în special pentru a simplifica lucrurile pentru fani. Un plus pentru ei, un minus pentru factorul surpriză.

O altă noutate este că piloții care vor trece prin Q1 și se califică pentru Q2 vor avea la dispoziție un pneu soft spate în plus. Nu vor avea însă dreptul la un pneu în plus față de numărul permis la marile premii, astfel că vor trebui să renunțe la un pneu diferit.

Există o mică rectificare în ceea ce privește pneurile de ploaie. Inițial, s-a anunțat că va exista același număr de pneuri pentru uscat, cât și pentru ploaie, însă s-a decis apoi să se păstreze numărul de 5 pneuri față și 6 pneuri spate pentru condiții de ploaie.

Poate fi însă aprobată o alocare suplimentară pentru pneuri față și spate dacă sesiunile libere și calificările se desfășoară în condiții de ploaie.

Noutățile tehnice în acest sezon sunt puține. Au fost interzise winglet-urile de pe motociclete (aripi cu rol aerodinamic), ele fiind considerate periculoase. Principalul rol al lor era reducerea perioadelor de wheelie la reaccelerare, ajutând la o aderență mai bună pe circuit.

Un pilot poate fi asistat de 4 mecanici la schimbul de motociclete și toți 4 trebuie să poarte cască.

Prototipul Yamaha M1 vine cu o inovație: are winglet-uri interne (aripi interne care caută să obțină aceleași efecte ca cele externe, interzise în acest sezon). Pentru asta, carenajul motocicletei a fost puțin lărgit. Vinales pare că s-a adaptat mai bine decât Rossi la caracteristicile motocicletei.

Cea mai mare schimbare vine de la Ducati, a cărei motocicletă a șocat la prezentare. Prototipul Desmosedici GP17 are un design complet diferit față de sezonul trecut,  cu un carenaj lărgit.

Honda a fost cea care s-a lăsat cel mai mult așteptată la prezentarea noii motociclete. Aceasta are partea din față puțin mai lată decât precedenta, iar design-ul e puțin schimbat, cu o parte neagră în față.

Suzuki a prezentat noul GSX-RR care nu este foarte diferit de modelul din 2016. Carena este puțin mai lată în față.

Pentru Aprilia obiectivul principal în acest sezon e clasarea în top 10, iar Aleix Espargaro și Sam Lowes vor face tot posibilul pentru asta, ba chiar speră să se apropie de top 5. Espargaro se descurcă de minune cu modelul Aprilia RS-GP, o motocicletă mai puternică decât precedenta.

Ce ne așteaptă în acest sezon

Sunt multe aspecte de urmărit în 2017: goana după al 10-lea titlu pentru Rossi, provocarea maximă pentru Lorenzo de a demonstra că poate câștiga un titlu și cu Ducati, forța lui Marquez, viteza și foamea de performanță a lui Vinales și "amenințarea" lui Pedrosa, care spune că se simte mai pregătit ca oricând. Nu e de ignorat nici Andrea Dovizioso, un pilot important pentru Ducati, care în presezon s-a concentrat pe dezvoltarea și testarea noii Desmosedici GP17 și e mai stăpân pe motocicletă în acest moment decât colegul Lorenzo. Are doar două curse câștigate în 9 ani de MotoGP, dar o colecție impresionantă de clasări pe podium (34 la clasa regină). În 2011 a terminat sezonul pe locul 3, deși nu a reușit să câștige nicio cursă.

"The Maniac" Iannone e văzut drept outsider acum. Italianul a schimbat echipa și va concura pentru Suzuki. A convins doar pe jumătate, momentan. A început bine, dar, ca și Lorenzo, nu pare că s-a adaptat încă la noua motocicletă.

Yamaha pare să aibă cea mai adaptabilă motocicletă de pe circuit. Ducati poate fi foarte rapidă pe unele circuite, dar nu suficient de performantă pe altele.

Nu sunt de ignorat nici piloții care urcă la clasa regină: Folger, Rins, Zarco și Lowes. Johann Zarco, Monster Yamaha Tech 3, e singurul pilot care a reușit să-și apere titlul la Moto 2 înainte să urce la clasa regină. Jonas Folger a fost avut cei mai buni timp dintre nou veniți. Secretul lui? "Nu simt niciun fel de presiune, sunt nou la clasa asta".

9 câștigători diferițiau fost în 2016 în MotoGP, cifră istorică pentru acest sport

Sezonul 2017 aduce provocări și mai mari: sunt 10 campioni mondiali, cu 29 de titluri adunate în total, dar și 4 piloți care fac pasul la clasa regină și vor să devină legende.

 Red Bull KTM Factory Racing e singura care concurează la toate cele 3 clase: MotoGP, Moto2 și Moto3

Fanii motociclismului așteaptă cu nerăbdare un duel intens între Marc Marquez și Maverick Vinales. Odată cu venirea la Yamaha pentru a-l înlocui pe Jorge Lorenzo, plecat la Ducati, avem un nou aspirant la titlul mondial, iar testele din presezon au confirmat că nu e de glumă cu pilotul de 22 de ani. Vinales a fost cel mai constant, dovedind că e pregătit pentru a-și măsura puterile cu cei de talia lui Marquez, Rossi sau Lorenzo. Marquez rămâne marele favorit la titlu, în ciuda faptului că motocicleta Yamaha pare mai puternică decât Honda. Cel puțin din ceea ce s-a putut vedea la testele din presezon.

Jorge Lorenzo se află în plin proces de adaptare la noua echipă și rămâne de văzut dacă va putea lupta la titlu încă din acest sezon, iar Valentino Rossi, veteranul clasei regine, e motivat de bifarea celui de-al 10-lea titlu care să încununeze o carieră fantastică. E al 22-lea sezon pentru Rossi, dar e mai motivat ca niciodată să se ia la trântă cu puștii care au venit tare din urmă. Unul dintre ei, cel mai rapid, e chiar noul său coleg de echipă, Maverick Vinales.

Dani Pedrosa e singurul pilot, în afară de Vinales, cu rezultate bune la toate cele 3 teste, Sepang, Phillip Island și Losail. Dani e mai nerăbdăror ca niciodată să arate cea mai bună versiune a lui din toate punctele de vedere. Între el și colegul de echipă, Marc Marquez, e o diferență de aproape 8 ani, dar Dani spune că a învățat multe lucruri de la Marc în ultimii 4 ani. Crede că lupta pentru titlu va fi purtată de aceiași piloți ca în ultimii doi ani plus, poate, Vinales. Cu mențiunea că: "Rămâne de văzut cum va gestiona Maverick presiunea luptei la vârf. E o diferență între a fi surpriza și a fi obligat să te impui".

E al 12-lea sezon la clasa regină pentru Pedrosa

O rivalitate cu rădăcini vechi


maverick vinales centro marc marquez derecha ninos podio 1490197659513
Vinales (centru) și Marquez (dreapta) 

Marquez contra Vinales. E noul pariu al acestui sezon. Specialiștii îl văd favorit pe Marc, însă Maverick nu trebuie ignorat.

Duelul dintre cei doi "M" nu e nou. A început cu mulți ani în urmă, 15 mai exact, la Copa Conti, creată de Federația Catalană. Acolo s-au întrecut pilotând aceeași motocicletă, cu același motor. Învingător a fost Maverick. Marquez era rapid, Maverick era foarte curajos, din spusele celor care le-au urmărit primii pași în acest sport.

"Marc avea un dezavantaj fizic, era foarte mic de înălțime, așa că a trebuit să-i ajustăm motocicleta, pentru că nu ajungea la ghidon. În unele curse, la început, Marc era primul în calificări, dar trebuia să plece ultimul pentru că trebuia să-i ținem motocicleta" Oscar Perez de Lara, fost coordonator al Cupei Conti

"Aveau stiluri diferite, dar amândoi impresionau prin talent. Stilul lui Vinales era impresionant. Era foarte determinat. Amândoi erau foarte dornici de performanță. Marc știa să piardă, dar Maverick, dacă nu câștiga, se supăra foarte rău, plângea dacă termina al doilea" Jordi Pons, fost oficial al Federației Spaniole de Motociclism

Nivelul era atât de ridicat, încât Pons l-a sunat pe președintele Federației, Joan Moreta, și i-a spus: "Vino la MiniMondial, nu ai mai văzut asemenea piloți! A venit la o cursă și i-am zis: «Uită-te la ăla mic, Marquez. A căzut de 3 ori și tot a terminat pe podium»".

ÎNTRE EI SE DĂ LUPTĂ LA VÂRF


Marc Marquez
(Repsol Honda Team), campionul din 2016, va încerca să-și apere titlul. E la al 5-lea sezon la clasa regină și are doar 24 de ani. E o forță în MotoGP încă din 2013, când a debutat, și are deja 3 titluri de campion mondial la cel mai înalt nivel, 5 în total, la toate clasele.
gettyimages 642229796

Marquez, alintat de prieteni "Furnica" pentru că e tacticos și muncitor, e un pilot care obișnuise lumea motociclismului cu stilul său agresiv în primii ani de MotoGP. A învățat să nu mai fie impulsiv, să-și conserve energia și un loc pe podium când altădată ar fi riscat totul pentru victorie. A fost strategia care i-a adus, sezonul trecut, titlul de campion mondial. Al 5-lea din carieră la toate categoriile!

2008e anul în care a debutat Marc Marquez 

În presezon, pilotul spaniol și-a arătat clar intențiile. Nu s-a menajat deloc și și-a pus în gardă rivalii, fiind rapid și dispus să-și asume riscuri. A făcut și multe greșeli tocmai din această cauză. "Jokerul" și-a dislocat umărul la testul de la Jerez, dar asta e deja ceva normal pentru el, fiind celebre momentele chiar din timpul curselor când a căzut și și-a pus singur umărul la loc. La testele din Qatar, Marquez a căzut de câteva ori (de 3 ori într-o singură zi). A fost cel mai slab test din presezon, dar spaniolul nu părea îngrijorat: "Dacă ar trebui să concurez mâine, cred că aș putea lupta pentru podium".

Marc știe clar care sunt rivalii cu care se va lupta în acest an: Rossi, Vinales, Pedrosa, care au făcut un presezon bun. O singură necunoscută are: "Rămâne să vedem cum se descurcă Lorenzo la noua echipă. Sunt curios să-l văd pe Jorge, să văd dacă va putea lupta la fiecare cursă pentru podium".

"Sunt foarte motivat să lupt pentru titlu. În ceea ce privește partea tehnică, vrem mai mult, nimic nu e niciodată perfect, mereu vrem mai mult. Am ajuns la un nivel optim pentru a lupta pentru un loc pe podium în Qatar" Marc Marquez

gettyimages 652132854
Valentino Rossi
(Movistar Yamaha MotoGP) e o adevărată legendă în MotoGP. Pilotează cu același entuziasm pe care-l au mult mai tinerii săi colegi și e gata pentru un nou sezon electrizant. N-a impresionat în presezon, fiind pus în umbra de prestațiile excelente ale noului său coleg, Maverick Vinales, dar Rossi pare mereu să aibă rezerve nebănuite. "Doctorul" a avut destule detalii de pus la punct, fiind decis să nu lase nimic la voia întâmplării pentru 2017. Yamaha are una dintre cele mai bune motociclete de pe circuit, iar la asta dacă adăugăm experiența veteranului competiției ar putea fi combinația perfectă pentru lupta la titlu.

"Vale e foarte inteligent, nu doar talentat. A știut să câștige multe dueluri cu toți rivalii săi. Are experiență și un stil de lucru din care pot învăța. Voi încerca s-o fac, dacă mă lasă (râde).
Cred că Vale poate câștiga al 10-lea titlu de campion mondial. Mereu e la un nivel incredibil, e un candidat clar pentru Mondial, dar are nevoie și de noroc, să nu cadă..." Maverick Vinales despre Valentino Rossi

gettyimages 652554696
Maverick Vinales
(Movistar Yamaha MotoGP) a furat deja prim-planul, fiind numărul 1 la fiecare test din presezon. Ultimul pilot care dominase într-o asemenea manieră în presezon a fost Casey Stoner, în 2012, însă titlul din acel an a mers la Lorenzo.

Vinales are un titlu de campion mondial la Moto3, câștigat la doar 18 ani (2013) și a fost declarat Rookie of the Year la Moto2, în 2014, și la MotoGP în 2015.

Sunt 16 ani diferență între Vinales și Rossi, iar Valentino se amuză: "E incredibil! Când am început eu să concurez el nici nu se născuse, dar e bine, asta înseamnă că am experiență, sunt de mult timp pe circuit".

Vinales are două sezoane la clasa regină. Se declară pe deplin mulțumit de tot ce a găsit la Yamaha: "Motocicleta e perfectă, iar eu mă simt excelent". Pilotul de 22 de ani are tot ce-i trebuie pentru a triumfa: e îndrăzneț, încrezător în propriile forțe și motivat de lupta cu conaționalul său, Marc Marquez, dar și de provocarea de a se impune în echipă în fața unei legende cum e Rossi.

Vinales pare să fie o amenințare mult mai mare pentru Rossi decât a fost Lorenzo. Nu doar pe circuit, unde spaniolul a arătat că e un adversar de temut, ci și în afara lui. Rămâne întrebarea la care vom afla răspunsul pe parcursul sezonului: poate Vinales să facă față presiunii pe care o impune lupta pentru titlul mondial?

"E un mare talent. Impresionează prin viteză, a arătat de ce e în stare sezonul trecut, cu Suzuki. A terminat pe locul 4, a adunat multe puncte. Așa că anul acesta, cu motocicleta Yamaha, e pregătit să lupte pentru titlu. La început avea ceva probleme la primele viraje, dar acum e rapid de la start. Se poate impune în prima cursă a anului" Valentino Rossi despre Maverick Vinales

Lorenzo și marea provocare a carierei

Presiunea cea mai mare nu este însă pe umerii lui Marquez, Vinales și nici pe ai lui Valentino Rossi, care se află în căutarea celui de-al 10-lea titlu mondial.

gettyimages 652582086lorenzo

Jorge Lorenzo (Ducati) e pilotul asupra căruia sunt ațintiți toți ochii. Ducati vrea să câștige Mondialul, e și motivul pentru care a semnat cu "Rechinul", iar Jorge să demonstreze că e unul dintre cei mai buni, iar câștigarea titlului mondial cu două echipe diferite l-ar urca într-o companie selectă, alături de Casey Stoner, care are titluri cu Ducati (2007) și Honda (2011).

Jorge e în plin proces de adaptare, iar asta s-a văzut în teste. Cel mai problematic a fost pentru el la Phillip Island, dar în Qatar lucrurile au arătat mult mai bine. Lorenzo e acum, conform echipei sale, la doar 75-85% în procesul de adaptare la Ducati. Spaniolul spune că în acest moment poate câștiga curse, dar nu garantează titlul. El admite că Dovizioso, colegul său de la Ducati, are un avantaj: "Posibil ca Dovizioso să fie mai rapid decât mine. A terminat toate testele în fața mea. Voi încerca să nu fie așa și la cursele oficiale, dar și el va da totul. Experiența pe care o are Dovizioso cu această motocicletă contează și încă foarte mult".

Jorge consideră aventura pe care o începe în acest an la Ducati drept ultima mare provocare a carierei sale. Nu plănuiește să se retragă curând, dar vrea neapărat să triumfe și cu Ducati. Și vrea să încheie cu un titlu mondial pentru noua echipă: "Să câștig un titlu cu Ducati ar fi senzațional, foarte dificil însă. Dar îmi place când lucrurile sunt dificile".

Directorul sportiv de la Ducati, Paolo Ciabatti, încearcă să nu pună prea multă presiune pe Lorenzo: "Va fi un Mondial foarte disputat. E clar că avem obiective îndrăznețe. Știm că mai sunt aspecte în privința motocicletei la care trebuie să mai muncim, mai ales că avem un pilot atât de bun. Obiectivul nostru în 2017 nu e să câștigăm titlul, am mai spus-o. Clar, vom încerca, dar abia în 2018 avem acest obiectiv clar. Nu trebuie să ne obsedeze titlul în acest sezon".

Start în nocturnă

c7izp5ow4aaf cw

Prima cursă a sezonului, pe circuitul Losail, din Qatar, este una atipică, în nocturnă, cu totul diferită de restul. Circuitul e însă foarte bine iluminat însă. Specialiștii avertizează în privința virajului cu numărul doi, de stânga, și asupra virajului 10, tot de stânga, foarte larg, unde există pericolul de derapaj și de uzare a pneului.

Losail e un circuit de 5,3 kilometri. Are 16 viraje: 10 de dreapta și 6 de stânga. Pe acest circuit e foarte important să ai un motor puternic. Ducati a bifat cea mai mare viteză aici: 351 km/h.

Michelin aduce 3 versiuni de pneuri față și spate pentru fiecare cursă: soft, medium și hard și vor fi identificate prin benzi colorate, după cum urmează: alb, fără bandă și galben. Toate variantele de pneu spate pentru cursa din Qatar vor avea un design special pentru circuitul Losail.

Dacă va ploua în ziua cursei, vor fi admise teste suplimentare pentru a decide dacă poate avea loc cursa sau trebuie amânată pentru a doua zi, așa cum s-a întâmplat în 2009.

6 victorii are Lorenzo în Qatar, jumătate din ele fiind înregistrate la clasa regină

Dacă Lorenzo s-ar impune la Losail, ar reuși o performanță bifată de un singur om până acum: să câștige prima cursă a anului, cu echipe diferite. A mai reușit-o doar Valentino Rossi.

Losail nu este unul dintre circuitele preferate ale campionului mondial en-titre, Marc Marquez, dar spune că e pregătit și crede că are mari șanse să se claseze pe podium: "Nu e un circuit favorabil pentru Honda și pentru stilul meu, dar suntem foarte ambițioși și motivați să luptăm", spune pilotul.

1 victorieși două clasări pe podium în 4 curse disputate pe circuitul Losail are Marquez

2015e anul ultimei victorii a lui Rossi în Qatar

"A fost o iarnă lungă, dar iată-ne aici. Pentru mine presezonul a fost un pic mai bun decât anul trecut, sunt fericit și mă simt OK cu motocicleta. Vreau să încep anul cu o prestație bună în weekend. Am făcut câteva schimbări majore, mai ales în privința motorului, încă muncim din greu pentru ca totul să fie perfect, e nevoie de timp pentru asta" Marc Marquez

"Trebuie să încercăm să fim printre primii. A fost o iarnă dificilă. Ne-am chinuit mult să punem lucrurile la punct, dar va trebui să muncim în continuare să îmbunătățim motocicleta. Sper să fiu puternic și competitiv" Valentino Rossi

"Lucrurile au mers bine pentru mine în presezon, la toate testele, pe toate circuitele. Sper să continui așa și în timp sezonului. Am îmbunătățit mult motocicleta pe durata iernii. Nu mi s-a părut că mi-am schimbat prea mult stilul de a pilota față de perioada Suzuki" Maverick Vinales

"E o nouă eră pentru mine și abia aștept prima cursă. Pas cu pas, puțin câte puțin am făcut progrese. Principalul meu obiectiv înaintea cursei e să-mi îmbunătățesc un pic ritmul.
La Sepang, în prima zi de teste, a fost un șoc pentru mine, eram obișnuit să fiu competitiv de la început, dar acum e nevoie de timp. În ultima zi de teste acolo am făcut progrese destul de mari. Acum, în Qatar, m-am descurcat mult mai bine, așa că sunt optimist pentru viitor" Jorge Lorenzo

"Cred că avem mult potențial. Ritmul nu e rău, dar suntem departe de top 5. Sper să-mi îmbunătățesc timpii și să pot lupta pentru a fi în top 5" Andrea Iannone

"Am fost destul de mulțumiți de munca făcută în presezon. În acest moment, e greu să găsim un echilibru, dar am fost rapid pe toate circuitele, ceea ce e bine pentru mine și pentru echipă" Cal Crutchlow

Piloții și echipele pentru care concurează de la Moto2 și Moto3

Moto2

Jesko Raffin (Garage Plus Interwetten), Andrea Locatelli (Italtrans Racing Team), Lorenzo Baldassarri (Forward Racing Team), Jorge Navarro (Federal Oil Gresini Moto2), Luca Marini (Forward Racing Team), Sandro Cortese (Dynavolt Intact GP), Thomas Luthi (CarXpert Interwetten), Xavier Simeon (Tasca Racing Scuderia Moto2), Franco Morbidelli (EG 0,0 Marc VDS), Marcel Schrotter (Dynavolt Intact GP), Simone Corsi (Speed Up Racing), Iker Lecuona (Garage Plus Interwetten), Takaaki Nakagami (IDEMITSU Honda Team Asia), Isaac Viñales (SAG Team), Fabio Quartararo (Pons HP40), Brad Binder( Red Bull KTM Ajo), Francesco Bagnaia (SKY Racing Team VR46), Miguel Oliveira (Red Bull KTM Ajo), Tetsuta Nagashima (Teluru SAG Team), Axel Bassani (Speed Up Racing), Axel Pons (RW Racing GP), Danny Kent (Kiefer Racing), Mattia Pasini (Italtrans Racing Team), Hafizh Syahrin (Petronas Raceline Malaysia), Edgar Pons (Pons HP40), Stefano Manzi (SKY Racing Team VR46), Yonny Hernandez (AGR Team), Alex Marquez (EG 0,0 Marc VDS), Dominique Aegerter (Kiefer Racing), Remy Gardner (Tech 3 Racing), Khairul Idham Pawi (IDEMITSU Honda Team Asia), Xavi Vierge (Tech 3 Racing)

Moto3

Patrik Pulkkinen (Peugeot MC Saxoprint), Romano Fenati (Marinelli Rivacold Snipers), Maria Herrera (AGR Team), Adam Norrodin (SIC Racing Team), Nicolo Bulega (SKY Racing Team VR46), Livio Loi (Leopard Racing), Marco Bezzecchi (CIP), Tony Arbolino (SIC58 Squadra Corse), Andrea Migno (SKY Racing Team VR46), John Mcphee (British Talent Team), Gabriel Rodrigo (RBA Racing Team), Fabio Di Giannantonio (Del Conca Gresini Racing Moto3), Niccolò Antonelli (Red Bull KTM Ajo), Tatsuki Suzuki (SIC58 Squadra Corse), Kaito Toba (Honda Team Asia), Enea Bastianini (Estrella Galicia 0,0), Joan Mir (Leopard Racing), Darryn Binder (Platinum Bay Real Estate), Nakarin Atiratphuvapat (Honda Team Asia), Marcos Ramirez (Platinum Bay Real Estate), Aron Canet (Estrella Galicia 0,0), Lorenzo Dalla Porta (Aspar Mahindra Moto3), Juanfran Guevara (RBA Racing Team), Bo Bendsneyder (Red Bull KTM Ajo), Philipp Oettl (Südmetall Schedl GP Racing), Ayumu Sasaki (SIC Racing Team), Albert Arenas (Aspar Mahindra Moto3), Jakub Kornfeil (Peugeot MC Saxoprint), Jorge Martin (Del Conca Gresini Racing Moto3), Jules Danilo (Marinelli Rivacold Snipers), Manuel Pagliani (CIP)

CALENDARUL SEZONULUI 2017

calendarmotogp

Comentarii (2 ) Adaugă comentariu

ion2010  •  23 Martie 2017, 17:59

De acord 100%. Am citit cu placere. Ca sa ai numai astfel de articole ar trebui ca 95% dintre actualii sa-si dea demisia

Ilie Dobre  •  23 Martie 2017, 17:22

De-abia asta e articol sportiv ca lumea. Nota 10. Cum ar fi sa fie macar un sfert din ce se publica pe gsp.ro asa?!

Vezi toate comentariile (2)

Comentează

Conectează-te cu facebook la contul tău sau înregistrează-te pentru a adăuga comentarii


1500 de caractere ramase