Articol de David Istrate - Publicat luni, 10 februarie 2025 10:14 / Actualizat luni, 10 februarie 2025 10:37
Duminică noaptea, Philadelphia Eagles a câștigat Super Bowl-ul, după o prestație dominantă în fața lui Kansas City Chiefs, scor 40-22. Ca un adevărat eveniment profitabil, finala ligii profesioniste de fotbal american din SUA a stârnit interesul marilor companii, care au gândit spoturi publicitare special pentru duelul din Caesars Superdome (New Orleans, Louisiana).
Înaintea confruntării dintre Philadelphia Eagles și Kansas City Chiefs, specialiștii se așteptau ca partida să fie vizionată de peste 123 de milioane de urmăritori, depășindu-se astfel recordul consemnat la Super Bowl 2024.
Datorită interesului uriaș pe care îl primește acest eveniment, în fiecare an are loc o adevărată cursă între companii, care pregătesc reclame speciale pentru acest moment. Potrivit CBS News, un spot publicitar de 30 de secunde costă aproximativ 8 milioane de dolari. Adică peste 265.000 de dolari pentru fiecare secundă.

Sabrina Ionescu, apariție în prima reclamă Nike la Super Bowl în 27 de ani
Pentru prima oară în 27 de ani, Nike a pregătit o reclamă pentru Super Bowl. Aceasta este construită în jurul a 10 sportive (Aryna Sabalenka, Caitlin Clark, Jordan Chiles, Alexia Putellas, Paige Bueckers, Sabrina Ionescu, JuJu Watkins, Sophia Smith, A’Ja Wilson și Sha’Carri Richardson).
Mesajul transmis este unul de susținere pentru întreaga lume a sportului, pentru jucători de pretutindeni care sunt încurajați să nu bage în seamă criticile și remarcile de genul „Nu poți”, ci să demonstreze contrariul.
Multe din companiile care au investit milioane de dolari în producerea și livrarea unei reclame au ales să reducă din riscuri și au inclus diferite celebrități. De exemplu, Stella Artois i-a angajat pe David Beckham și pe Matt Damon.
Fostul fotbalist britanic este informat de părinți că mai are un frate pe care îl cheamă Dave (Matt Damon) și merge să îl cunoască. După un schimb de amabilități, Dave află că David a fost un jucător celebru de fotbal și îl întreabă dacă e o celebritate la fel de mare precum Matt Damon. „Mai degrabă ca Ben Affleck” este răspunsul lui Beckham.
Roger Federer a avut și el o apariție într-o reclamă, fiind însoțit de Elmo, îndrăgitul personaj din Sesame Street. Elmo l-a chestionat pe jucătorul cu 20 de titluri de Grand Slam pe seama literelor scrise pe încălțămintea sa. Acesta a întrebat de ce scrie „QC”, în timp ce Federer a răspuns că scrie „ON”, numele companiei elvețiene de îmbrăcăminte sport.
Tom Brady funcționează pe baterii Duracell, iar Dom și Letty din „Fast and Furious” sunt calmați cu înghețată
Tom Brady, care a câștigat Super Bowl-ul de 7 ori, joacă în reclama Duracell. În timpul unei emisiuni, legendarul sportiv se oprește brusc din vorbit și, după investigații, se descoperă că acesta nu are bateriile potrivite. După ce acestea sunt înlocuite cu baterii Duracell, emisiunea continuă fără probleme.
O altă reclamă îi are ca protagoniști pe Dom (Vin Diesel) și Letty (Michelle Rodriguez) din cunoscuta serie de filme „Fast and Furious”. Intitulat „Not So Fast, Not So Furious”, spotul îi înfățișează pe cei doi reducând viteza și bucurându-se de drum, în timp ce savurează o înghețată Haagen-Dazs.
Gordon Ramsay, renumitul bucătar britanic, joacă în reclama Hexclad, o companie de tigăi, fiind angajat să gătească pentru niște extratereștri. Astfel ajunge să îl cunoască pe ambasadorul extratereștrilor, un om, care spune „toți oamenii faimoși sunt extratereștri”. Ramsay neagă acest lucru, iar ambasadorul răspunde „mă refer la oamenii cu adevărat faimoși”.
Cele mai ciudate reclame de la Super Bowl 2025
Trecând în spectrul spoturilor mai ciudate, în top se află Mountain Dew, Little Caesars și Pringles. Acțiunea din reclama companiei de băuturi carbogazoase are loc într-o zonă exotică, tropicală în care, surprinzător, se află foci. Fața uneia dintre ele este înlocuită cu fața cântărețului britanic Seal (tr. Focă), aflat în mijlocul unui moment solo.
Little Caesars și Pringles au mers pe o idee similară. În cazul companiei de pizza, Eugene Levy este atât de șocat de gustul snack-urilor încât sprâncenele i se desprind de pe față și încep să bântuie orașul. În schimb, în reclama companiei de chipsuri, mai mulți bărbați rămân fără mustață, după ce acestea își iau zborul.
Shane Gillis, Peyton Manning și Post Malone joacă în reclama Bud Light, fiind protagoniștii unei petreceri de cartier. Cei 3 folosesc dozele de bere drept ghiulele pe care le lansează în curțile vecinilor pentru a-i anunța să vină la petrecere.
Tom Brady și Snoop Dog au acceptat să participe într-un spot publicitar plătit de Fundația de Combatere a Antisemitismului. Cei doi se află în mijlocul unei discuții aprinse în care fiecare îi spune celuilalt motive pentru care îl urăște. La final, artistul, pe un ton mai calm, spune „Urăsc faptul că situația este atât de gravă încât trebuie să facem o reclamă despre asta” și este aprobat de fostul sportiv.
Conform NBC News, Fox a anunțat încă din noiembrie că nu mai au niciun loc disponibil pentru spoturi publicitare. Potrivit Statista, în 2024, companiile au utilizat în jur de 650 de milioane de dolari pentru reclame la Super Bowl. O sumă de 5 ori mai mare decât în 2003 (130,1 milioane de dolari).


