SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Cabrio sub 0 gr C!

Articol de GSP - Publicat marti, 03 februarie 2009 00:00

Aerodinamica impecabilă a noului MINI Cabrio permite rularea sub cerul liber, fără dureri de cap, chiar şi iarna :O

Şmecherie, nebunie, inconştienţă, plăcere? Puteţi să-i spuneţi cum vreţi. Dar prin asocierea MINI-ului Cabrio (MKII R57) cu peisajul acoperit de nea din Munţii Alpi şi temperaturile negative, oficialii de la MINI şi BMW, companie ce deţine brandul britanic, au vrut să demonstreze că noua buburuză decapotabilă premium este mai mult decît un moft. Şi au reuşit! Design-ul uşor restilizat al faceliftului e mai atractiv, interiorul retro îţi conferă un sentiment plăcut, iar cronometrul pentru timpul mers decapotat (aşezat pe coloana de direcţie, lîngă turometru) te împinge la fapte nebuneşti. Noroc cu aerodinamica atent studiată, care te protejează foarte bine atunci cînd mergi sub cerul liber, pînă pe la vreo 110 km/h!

Kart de stradă
Dacă la exterior schimbările faţă de vechiul model nu sar în ochi, modificările aduse de specialişti platformei tehnice se simt din plin. Rigidizarea caroseriei noului MINI Cabrio conferă maşinuţei o manevrabilitate de invidiat. Iar suspensiile au fost setate astfel încît să se obţină un compromis aproape perfect între stabilitate şi confort. ;) Pe scurt, Cooper-ul S stă pe drum ca un kart, virajele abordate în forţă fiind specialitatea sa. Sigur, gropile şi denivelările nu îi plac, acest lucru fiind subînţeles pentru o maşină sport.

Turbo
Motorul supraalimentat de 1.6 litri de pe Cooper S, care dezvoltă 175 CP şi un cuplu de 240 Nm, este rezultatul unei colaborări între BMW şi Peugeot (se regăseşte şi pe 207 GTi). Pentru a scoate totul din el, este nevoie să apăsaţi butonul "Sport", situat pe tunelul central - lîngă schimbător -, care modifică curba de cuplu şi timpii de reacţie. :D Şi să "mestecaţi" cu încredere în cutia de viteze cu şase trepte, scurte şi excelent etajate. Atenţie însă la vitezometrul care sare mai repede decît aţi crede peste limitele legale! În caz de nevoie, frînele sînt de încredere, iar sistemele ABS, CBC (controlul frînării în curbe) şi DTC (control dinamic al stabilităţii) sînt la posturi.

15 secunde durează procesul de decapotare, ce poate fi efectuat pînă la o viteză de 30 km/h

27.251 euro
(TVA inclus) costă un MINI Cooper S

Adversar direct
Alfa Romeo MiTo

Aerodinamica impecabilă a noului MINI Cabrio permite rularea sub cerul liber, fără dureri de cap, chiar şi iarna :O

Şmecherie, nebunie, inconştienţă, plăcere? Puteţi să-i spuneţi cum vreţi. Dar prin asocierea MINI-ului Cabrio ( MKII R57) cu peisajul acoperit de nea din Munţii Alpi şi temperaturile negative, oficialii de la MINI şi BMW, companie ce deţine brandul britanic, au vrut să demonstreze că noua buburuză decapotabilă premium este mai mult decît un moft. Şi au reuşit! Design-ul uşor restilizat al faceliftului e mai atractiv, interiorul retro îţi conferă un sentiment plăcut, iar cronometrul pentru timpul mers decapotat (aşezat pe coloana de direcţie, lîngă turometru) te împinge la fapte nebuneşti. Noroc cu aerodinamica atent studiată, care te protejează foarte bine atunci cînd mergi sub cerul liber, pînă pe la vreo 110 km/h!

Kart de stradă
Dacă la exterior schimbările faţă de vechiul model nu sar în ochi, modificările aduse de specialişti platformei tehnice se simt din plin. Rigidizarea caroseriei noului MINI Cabrio conferă maşinuţei o manevrabilitate de invidiat. Iar suspensiile au fost setate astfel încît să se obţină un compromis aproape perfect între stabilitate şi confort. ;) Pe scurt, Cooper-ul S stă pe drum ca un kart, virajele abordate în forţă fiind specialitatea sa. Sigur, gropile şi denivelările nu îi plac, acest lucru fiind subînţeles pentru o maşină sport.

Turbo
Motorul supraalimentat de 1.6 litri de pe Cooper S, care dezvoltă 175 CP şi un cuplu de 240 Nm, este rezultatul unei colaborări între BMW şi Peugeot (se regăseşte şi pe 207 GTi). Pentru a scoate totul din el, este nevoie să apăsaţi butonul "Sport", situat pe tunelul central - lîngă schimbător -, care modifică curba de cuplu şi timpii de reacţie. :D Şi să "mestecaţi" cu încredere în cutia de viteze cu şase trepte, scurte şi excelent etajate. Atenţie însă la vitezometrul care sare mai repede decît aţi crede peste limitele legale! În caz de nevoie, frînele sînt de încredere, iar sistemele ABS, CBC (controlul frînării în curbe) şi DTC (control dinamic al stabilităţii) sînt la posturi.

15 secunde durează procesul de decapotare, ce poate fi efectuat pînă la o viteză de 30 km/h

27.251 euro
(TVA inclus) costă un MINI Cooper S

Adversar direct
Alfa Romeo MiTo

„Fotbalul se «deteritorializează»! Nu mai există ceva esențial” » Un profesor de antropologie, Christian Bromberger, conferință de excepție despre o „mutație” în fotbalul de azi: „Am plecat de la tifoso, adică boală contagioasă, și am ajuns aici”

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează