Articol de Adrian Duţă - Publicat luni, 05 mai 2025 14:54 / Actualizat luni, 05 mai 2025 16:54
Sud-coreeanul Lee Young-Heum și-a cumpărat un Hyundai Ioniq 5 și a mers 580.000 de km în doi ani și 9 luni. Acesta a primit apoi un telefon de la reprezentanții companiei sud-coreene, care au vrut să verificare starea bateriei mașinii electrice după o asemenea distanță parcursă.
Surprinși de distanța parcursă de Lee, cei de la Institutul de Cercetare Hyundai-Kia s-au oferit să-i schimbe motorul și bateria mașinii, pentru a le examina pe cele folosite.
A mers aproape 600.000 km cu Hyundai Ioniq 5, apoi a primit un telefon
Cercetătorii sud-coreeni au descoperit un detaliu care i-a șocat, potrivit carscoops. Mai exact, după aproape 600.000 de km străbătuți, „sănătatea” bateriei mașinii lui Lee era de 87,7%. Un procentaj imens, conform sursei citate, având în vedere distanța mare parcursă într-un timp atât de mic.
Lee a lucrat ca agent de vânzări și a făcut naveta constant în scopuri de serviciu, astfel că și-a petrecut mare parte din cei doi ani și 9 luni în mașina lui Hyundai Ioniq 5.
Yoon Dal-Young, de la Hyundai, a explicat că „atunci când dezvoltăm o baterie, trebuie să creăm un model de predicție pentru performanța de durabilitate și să verificăm dacă acest model corespunde rezultatelor utilizării reale. Acesta este motivul pentru care am verificat efectiv bateriile vehiculelor clienților cu un kilometraj cumulat ridicat”.

A economisit o miniavere
După schimbarea bateriei și a motorului, Lee a mai parcurs 80.000 de km, apoi a schimbat job-ul și a călătorit mult mai puțin.
După 660.000 de km parcurși de Lee în mașina electrică, carscoops a calculat că acesta ar fi cheltui cu 21.000 de dolari mai mult dacă ar fi mers cu o mașină pe benzină sau motorină.
„Lee a spus că atunci când conducea un vehicul cu motor cu ardere internă, schimba uleiul la fiecare 15 zile din cauza faptului că șofa atât de mult. Constructorul auto a precizat că la 410.105 mile (660.000 km), el ar fi trebuit să efectueze 66 de schimburi de ulei, 8 înlocuiri de bujii, 13 schimburi de lichid de frână și 11 schimburi de ulei pentru transmisie pe un Tucson. Asta pe lângă uzură”.




Revenire după 3 ani la echipa națională! Mircea Lucescu a recunoscut: „Da, îl convoc”