SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  SPECIAL

Au existat mașini electrice încă din 1917? Povestea fascinantă a unei imagini care face înconjurul lumii

Foto: Instagram Luca Di Grassi
Foto: Instagram Luca Di Grassi

Articol de - Publicat miercuri, 20 octombrie 2021 19:58 / Actualizat joi, 21 octombrie 2021 11:34

Pe rețelele de socializare apare o fotografie care datează de acum mai bine peste 100, în care câteva vehicule din acea perioadă par a se încărca electric. Publicația usatoday.com a verificat imaginea și a încercat să ofere un răspuns dacă ea e una reală sau e falsă.

Mașinile electrice au început să fie o modă în toate țările dezvoltate sau în curs de dezvoltare, vânzările fiind într-o continuare creștere. Spre exemplu, în primul semestru al anului 2021, vânzările acestora a crescut cu 160%. Branduri ca Tesla au devenit cunoscute la nivel global, iar prețurile încep să fie din ce în ce mai accesibile.

De asemenea, se estimează că, până în 2036, mașinile electrice le vor depăși ca număr pe cele pe benzină. În acest context, o imagine de la începutul secolului XX, cu aproximativ 10 mașini care păreau că se încarcă electric, a devenit virală pe rețelele de socializare, stârnind, în același timp, multe dileme: este reală sau este un truc?

Ford investește 11 miliarde $ pentru 3 fabrici de baterii auto și mașini electrice. Unde vor fi construite
FORD
Ford investește 11 miliarde $ pentru 3 fabrici de baterii auto și mașini electrice. Unde vor fi construite

„Tehnologia a existat, însă a pierdut teren”

Fotografia în cauză a apărut pe diferite conturi de Facebook și pe Instagram, cu o descriere aproximativă ca aceasta: „Mașini electrice fotografiate în timp ce se încărcau în 1907”.

Printre reacțiile inițiale s-a aflat și asta: „Cum de am pierdut această tehnologie pentru a o reinventa 100 de ani mai târziu”? Postările au început să acumuleze mii de reacții și interacțiuni, devenind virale.

„Postările sunt cu o imagine reală din 1917 și arată vehicule electrice timpurii. Tehnologia a existat de când prima mașină electrică funcțională a fost dezvoltată în anii 1890. A pierdut teren pe piața automobilelor odată cu creșterea vehiculelor pe benzină la începutul secolului al XX-lea”, relatează usatoday.com.

CATL, colosul din umbră care domină piața mașinilor electrice! Reportaj șocant: cum elimină chinezii concurența pe piața bateriilor + cum blochează cobaltul din cele mai mari mine din lume!
CHINA
CATL, colosul din umbră care domină piața mașinilor electrice! Reportaj șocant: cum elimină chinezii concurența pe piața bateriilor + cum blochează cobaltul din cele mai mari mine din lume!

Imagine din Primul Război Mondial

Mai exact, fotografia a fost realizată pe 11 iulie 1917 la Londra, în timpul Primului Război Mondial, potrivit Getty Images.

Vehiculele nu erau mașini pentru pasageri, ci camioane deținute de compania Midland Railway Company. Ele erau alimentate în depozitul pe care compania îl deținea în St. Pancras, o zonă din nordul orașului.

Jasmine Rodgers, reprezentant al Muzeului Căilor Ferate Britanice a confirmat pentru publicația americană că vehiculele erau alimentate electric. „Vehiculele electrice au fost destul de importante în primele două decenii ale secolului al XX-lea. Camioanele din fotografie sunt încărcate de la rețea, dar și vehiculele pe baterie erau populare”, a spus el.

Ce viteză prindeau camioanele electrice

Pe unul din camioane poate fi observată marca „Edison Accumulators”, ceea ce indică că aceste vehicule erau probabil echipate cu un tip de baterie de nichel-fier, brevetată inițial de un inginer suedez și rafinată mai târziu de Thomas Edison.

„Cred că aceste vehicule electrice au avut probabil o viteză maximă de aproximativ 40 km/h. Probabil erau folosite pentru livrări și colectări în Londra, la fel ca serviciile Amazon în prezent”, a mai spus Rodgers.

Prototipuri de vehicule electrice în 1830

Cele mai vechi prototipuri de vehicule cu propulsie electrică au fost dezvoltate în anii 1830, însă primul brevet pentru un vehicul electric a fost obținut de germanul Karl Benz în 1886, pentru Benz Patent Motorwagen.

Au existat mașini electrice încă din 1917? Povestea fascinantă a unei imagini care face înconjurul lumii
Benz Patent Motorwagen // Foto: Wikipedia

Aceste modele timpurii de mașini electrice erau mai mult o dovadă a conceputului decât un mijloc de transport viabil deoarece aveau baterii care nu se reîncărcau.

Primul vehicul cu baterie reîncărcabilă a fost prezentat în 1888 într-o paradă a orașului Chicago. Până în 1904, mașinile electrice erau peste tot, reprezentând o treime din totalul autovehiculelor din orașe ca New York, Chicago și Boston.

1830e anul apariției primelor prototipe de vehicule electrice.

Cum au pierdut mașinile electrice lupta cu cele pe benzină

Descoperirea țițeiului în Texas în 1901 și comercializarea în masă a modelului T produs de Ford a schimbat jocul de putere pe piața automobilistică. În timp ce autovehiculele pe benzină și motorină au cunoscut o dezvoltare puternică, tehnologia mașinilor electrice nu a fost neapărat dată uitării, ci s-a confruntat cu investiții mult mai mici și astfel, s-a dezvoltat mult mai greu, reușind să recâștige teren pe piața automobilelor abia în ultimele decenii.

Au existat mașini electrice încă din 1917? Povestea fascinantă a unei imagini care face înconjurul lumii
Ford, modelul T

În toată această perioadă, mașinile electrice au fost încă utilizate și dezvoltate, dar la o scară mult mai mică și cu prețuri de cumpărare mari. Crizele petroliere care au început să apară din 1970, precum și invenția bateriei de litiu-ion au dus la reapariția mașinilor electrice la o scară mai mare și, în cele din urmă, la cererea actuală.

96%din vânzările de autovehicule pe piața americană aparțineau Ford în anii de după lansarea modelului T, pe benzină

Citește și alte știri despre automobilism:

A fost testată şi s-a descoperit că are alcool în sînge! Ce s-a întîmplat apoi i-a lăsat fără replică pe poliţişti! Poţi face aşa ceva şi în România?!

Țeapă pe autostradă! Cum îi păcălesc hoții pe șoferi, în drum spre Constanța

A uitat-o pe Ghenea? » Dimitrov are o nouă cucerire celebră: filmați pe străzile din Monte Carlo

„Dacă mănânci o lună de la penitenciar, dai colțul!” » Dănuț Lupu, despre condițiile de la Rahova: „Să mă ierte doamna Rodica, dar la Marriott era mai ieftin ...”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează