SPORTURI  »  CICLISM  »  TURUL ITALIEI 2018

GIRO D'ITALIA. Interviu cu Chris Froome, principalul favorit la Turul Italiei: de la Zoncolan la Tom Dumoulin și dopaj

Articol de GSP - Publicat joi, 03 mai 2018 16:52

Britanicul Chris Froome (Sky) vorbește în exclusivitate pentru Eurosport despre participarea sa la Giro, începând de mâine, la Turul Franței de anul acesta și investigația UCI aflată în desfășurare.

  • Turul Italiei începe mâine, iar competiție în lungime de 3 săptămâni va fi transmisă în direct de Eurosport;

Despre abordarea sa pentru Giro d’Italia 2018

"Gândindu-mă la cum am abordat anul trecut, cred că am participat la Turul Franței fiind destul de odihnit. Nu am fost tocmai în cea mai bună formă intrând în perioada Turului, dar pedalând mi-am intrat în ritm, iar în Vuelta am fost într-o formă chiar mai bună decât în Turul Franței. Sper să am o abordare similară acum, în Giro. Nu am participat la multe curse anul acesta.

Am efectuat multe antrenamente, cu mult timp petrecut la altitudine, așa că sper că mi-am construit o bază și îmi place să cred că voi intra în ritm în Giro. Va fi o cursă brutală"

Despre faptul că participarea sa în Giro ar putea dăuna șanselor sale la Turul Franței

"Nu văd participarea la Giro ca un risc prea mare înainte de Turul Franței, în special dată fiind săptămâna în plus dintre cele două pe care o avem în acest an. Sunt șase săptămâni și să ținem cont că anul trecut am participat în Turul Franței și Vuelta, care erau despărțite de doar patru săptămâni. A fost probabil mai greu dat fiind intervalul mai timp dintre ele. Făcând acest lucru anul trecut mi-a oferit multă încredere pentru acest an. Datorită faptului că am câștigat și Turul Franței, și Vuelta, în mod special, cred că mi-ar fi imposibil să nu profit de oportunitatea de a încerca să câștig aceste trei competiții într-un interval de 12 luni"

Despre Tom Dumoulin

"Abia aștept să mă lupt cu el pe șosea. Nu am făcut-o încă din postura de rivali în clasamentul general, așa că aștept cu entuziasm provocarea. Această luptă aduce cursei o dinamică diferită. Dacă mă gândesc la Turul Franței de anul trecut, am lăsat lucrurile pe ultimul contratimp știind că împotriva rivalilor mei principali, oameni ca Romain Bardet sau Rigoberto Uran, puteam câștiga timp acolo. Știam că o să vină etapa aceea în care să forțez, dar cred că acest lucru a făcut etapele din munți puțin plictisitoare, pentru că a însemnat că puteam pur și simplu să-i urmăresc, fără să fiu nevoit să câștig timp acolo. Tom Dumoulin este un campion mondial de contratimp. Cu el nu mi-aș permite să mă lupt la contratimp, așa că va trebui să mă reorientez. Acest lucru schimbă dinamica în cursă. Cu siguranță voi avea oportunități mari de a câștiga timp în etape precum urcarea pe Zoncolan"

Despre startul din Israel

"Ierusalimul este cu totul altfel. Faptul că trebuie să facem trecerea de la Ierusalim în Sicilia, apoi din Sicilia spre Italia continentală, implică multă călătorie. Nu numai cursa își spune cuvântul, ci și călătoria, bagajele și acel timp petrecut între etape în care trebuie să ai grijă de tine și să fii sigur că nu îți pui piedici suplimentare"

Despre recunoașterea făcută pe Muntele Zoncolan

"A fost frumos să mă întorc acolo, sus. Ultima dată când l-am urcat a fost acum opt ani, în 2010, și am avut parte de niște amintiri de coșmar de atunci. Mi-am adus aminte că am pedalat cu o accidentare atunci și nu cred că eram în forma în care sunt acum. A fost frumos să mă întorc acolo și să-mi dau seama că nu a fost chiar atât de rău, sau cel puțin nu atât de rău precum îmi aminteam.

Există câteva aspecte importante în ce privește recunoașterile acestea, în special pe munți precum Zoncolan. Echipamentul este foarte important. Trebuie să știi că abordezi etapa cu echipamentul potrivit. O parte din ceea ce facem este să testăm că totul funcționează și este compatibil cu schimbările de echipament.

Eu îmi împrospătez memoria sau îmi alung amintirile negative din trecut. E plăcut să te obișnuiești cu părți ale cățărării, părți în care știu că am nevoie să economisesc resurse, sau locuri în care pot forța. E la fel ca și la contratimpuri. E bine să mă familiarizez cu traseul, să fiu atent la viraje și la start sau sosire, pentru a ști cu ce mă voi confrunta.

Am urcat cu un raport de 34/32 cel mai ușor posibil. Am fost destul de mulțumit cu acel raport. Devine destul de monoton uneori, însă cu siguranță merită să ai vitezele în plus pe o cățărare ca aceasta"

Despre dacă va încerca să economisească energie pentru Turul Franței

"Nu mă voi reține, asta e clar. Când ești în mijlocul unui Mare Tur, trăiești zi după zi. Vrei să supraviețuiești acea zi și poate te gândești la ziua următoare și la ce rezerve de energie vrei să ai pentru ea. Nu te prea gândești mai departe. Nu te gândești la săptămâna următoare, nu te gândești la luna viitoare și cu siguranță nu te gândești la ce vei face peste șase săptămâni. Odată ce începe Giro, mă voi concentra complet la el, iar când se va termina, voi începe să mă concentrez pe Turul Franței"

Despre investigația UCI în derulare

"De-a lungul carierei am fost pus mereu în situații potrivnice. Să fiu capabil să blochez distracțiile și să mă concentrez pe obiectivul meu a fost ceva ce am învățat să fac. În mod evident, nu a fost ușor. Nu a fost ușor să mă pregătesc pentru Giro având în vedere că acest proces ar fi trebuit să fie unul confidențial.
Cu siguranță nu am fost inculpat încă și sper să fiu achitat de orice pentru că știu că nu am făcut nimic greșit.

Înțeleg că atunci când oamenii se uită la ciclism văd ce s-a întâmplat în trecut și se gândesc că se întâmplă din nou, că istoria se repetă. Insist să spun că acest caz nu reprezintă un astfel de scenariu. Empatizez cu oamenii, dar este extraordinar de frustrant că acum totul se desfășoară în domeniul public.

Este frustrant, însă ce pot să fac? Pot doar să merg înainte și să rezolv totul cât mai repede posibil. Este un proces complicat și încercăm să ne conformăm cu ce ne este dat de către autorități dar nu este ceva simplu și facem tot posibilul să rezolvăm situația.

Nu sunt mai îngrijorat decât sunt de obicei înaintea unui Mare Tur. Am fost în situații potrivnice în trecut și sunt ceva cu care înveți să te confrunți pe măsură ce apar. Atmosfera a fost foarte bună pe șosea în cursele la care am participat în Franța, Spania și Italia. Nu a fost nimic diferit față de cum era în trecut.

Cred că ar fi mare păcat pentru cursă ca eu să nu particip la ea. Ar fi o mare pierdere pentru sport dacă un campion en-titre și cvadruplu câștigător nu poate să fie la start, chiar dacă procesul și regulamentul spune că poate"

Despre faptul că este unul dintre favoriți în Giro d’Italia

"Este entuziasmant. Nu am mai participat la Giro d’italia din postura de a avea șanse la victorie. Nu am fost niciodată la start cu speranța că mă pot lupta cu cei mai buni cicliști și că pot să încerc să câștig tricoul roz. Acest lucru mi-a oferit un entuziasm cu totul nou pentru acest sezon al meu. Abia aștept să particip și să văd cum mă pot recupera pentru a mă pregăti apoi pentru Turul Franței. Este o provocare uriașă pe care o îmbrățișez cu ambele brațe"

Despre un potențial titlu cu numărul cinci în Turul Franței

"Nici măcar nu mă gândesc că voi fi acolo. Acesta ar fi visul – să câștig al cincilea Tur al Franței și să mă alătur acelui club select de rutieri care au reușit să îl câștige ce cinci ori. Ar fi incredibil să mă alătur clubului, dar nu este ceva la care mă gândesc până când știu că așa ceva poate deveni realitate. În fiecare an am învățat foarte multe ca persoană și ca ciclist. A fost o experiență incredibilă, cu adevărat incredibilă"

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (2)
lionforever
lionforever  •  03 Mai 2018, 20:17

De ce concurează un dopat ?

223346631773346
Raluki Raluki  •  03 Mai 2018, 17:50

un ***... cat timp procesul este in desfasurare nici nu i-as da sansa sa concureze

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

Vezi toate comentariile (2)
Comentează