SPORTURI  »  FORMULA 1  »  SIGURANȚĂ

Ce este Halo, sistemul din Formula 1 care a salvat DOUĂ VIEȚI într-o zi! Piloții, în frunte cu Hamilton și Verstappen, au încercat să-l blocheze, deși ei l-au cerut!

Dispozitivul halo i-a salvat viața lui Zhou Guanyu // foto: Guliver/gettyimages +13   FOTO
Dispozitivul halo i-a salvat viața lui Zhou Guanyu // foto: Guliver/gettyimages

Articol de GSP - Publicat duminica, 03 iulie 2022 20:40 / Actualizat duminica, 03 iulie 2022 21:14

Dispozitivul Halo, prevăzut pe toate monoposturile din seriile Formula, a fost primit cu mare scepticism atunci când Federația Internațională de Automobilism a decis introducerea sa. De atunci, însă, și-a dovedit eficiența pe deplin. Astăzi le-a salvat viața lui Zhou Guanyu, pilot de Formula 1, și Roy Nissany, din Formula 2.

Din 2018, monoposturile din toate seriile Formula, de la Formula 1 la Formula E, sunt prevăzute cu dispozitivul de protecție intitulat „halo”.

Acesta reprezintă o structură din titan prinsă în trei puncte de monopost, deasupra cockpit-ului, cu rolul de a proteja piloții în eventualitatea unor accidente și coliziuni.

Panduru i-a propus un jucător lui Gigi Becali » Pe cine vede la FCSB în locul lui Cordea: „E mult mai bun, te costă doar un milion!”
FCSB
Panduru i-a propus un jucător lui Gigi Becali » Pe cine vede la FCSB în locul lui Cordea: „E mult mai bun, te costă doar un milion!”

Introducerea halo nu a fost privită cu ochi buni în Formula 1

Când Federația Internațională de Automobilism a decis ca Halo să devină obligatoriu pe monoposturi, piloții și fanii au strâmbat din nas deopotrivă.

Max Verstappen, campionul din 2021, spunea pe atunci despre halo că „abuzează ADN-ul Formulei 1. Spun că e vorba de siguranță, dar în fiecare sport există riscuri”. 

Alții s-au plâns de faptul că bara din față a structurii halo le obturează vederea. Iar fanii nu au fost impresionați de noul aspect al mașinilor.

Chiar și așa, a devenit obligatoriu ca monoposturile să prevadă acel dispozitiv. O decizie extrem de inspirată, după cum au dovedit multiple episoade petrecute de atunci.

Memorie scurtă... Încercam să-mi aduc aminte cum am ajuns la acest sistem și mi-am dat seama că a pornit tot de la piloți. În 2015, am primit o scrisoare semnată de Button, Vettel și Wurz, care ne solicitau să găsim o metodă prin care să protejăm capul piloților.
Jean Todt, președintele FIA în 2018, la introducerea sistemului Halo

Halo, salvator de două ori doar astăzi

Doar astăzi, halo a salvat viața a doi piloți din primele două serii Formula, 1, respectiv 2.

În prima parte a zilei, Dennis Hauger, pilot PREMA în Formula 2, s-a urcat cu monopostul scăpat de sub control pe mașina lui Roy Nissany, de la DAMS.

Dispozitivul halo, care i-a protejat capul lui Nissany, a fost singurul lucru care l-a menținut în viață - sau cel puțin fără urmări grave - pe israelian.

Ce este Halo, sistemul din Formula 1 care a salvat DOUĂ VIEȚI într-o zi! Piloții, în frunte cu Hamilton și Verstappen, au încercat să-l blocheze, deși ei l-au cerut!
Accidentul Hauger - Nissany din Formula 2

Câteva ore mai târziu, în Formula 1, Zhou Guanyu a fost protagonistul unui moment înfiorător. Agățat de George Russell, monopostul chinezului s-a răsturnat și a zburat în afara pistei, fiind proiectat până în zona tribunelor.

Zhou a fost scos din monopost cu targa, dar verificările medicale au relevat că nu a pățit nimic serios. Un lucru extraordinar, datorat dispozitivului Halo.

+9 FOTO

„Halo m-a salvat astăzi”, a scris Zhou pe Twitter, la puțin timp după accidentul menționat.

Hamilton, în 2016: „Cea mai urâtă modificare din istoria Formulei 1”. 5 ani mai târziu l-a salvat

Alt pilot salvat de Halo este Lewis Hamilton. În 2021, la Monza, monopostul lui Max Verstappen a aterizat pe mașina lui Hamilton, cu una dintre roți fiind blocată de Halo. Fără acesta, roata monopostului condus de Verstappen ar fi ajuns pe capul lui Hamilton. 

În 2016, pe când Halo era în stadiul de testare, Lewis Hamilton s-a pronunțat împotriva acestuia: „Sper să nu fie introdus. Dacă va fi, sper că vom avea opțiunea de a alege, pentru că nu îl vreau pe mașina mea. Este cea mai urâtă modificare din istoria Formulei 1”.

Ce este Halo, sistemul din Formula 1 care a salvat DOUĂ VIEȚI într-o zi! Piloții, în frunte cu Hamilton și Verstappen, au încercat să-l blocheze, deși ei l-au cerut!
Accidentul Verstappen - Hamilton de la Monza

Mai multe știri din Formula 1: 

Marele Premiu al Marii Britanii în Formula 1: Cursă de senzație la Silverstone » Carlos Sainz jr, prima victorie din carieră + Leclerc, Perez și Hamilton, duel incendiar în ultimele tururi

Scene uluitoare la Silverstone » Protestatari TÂRÂȚI de stewarzi în afara circuitului

Playtech: ULUITOR! Scandal ȘOC în TVR în cazul David Popovici! Totul a degenerat, e ireal ce a făcut un angajat


Comentarii (4)
edy089
edy089  •  04 Iulie 2022, 17:32

Bai dar cate intrebari pui tu la care nu ai raspuns. Tu si cand cumperi o paine te ia pe sina spinarii teoria conspiratiei? `Pana acum nimeni nu mi-a aratat necesitatea obligatorie a acestui dispozitiv. Toate argumentele pentru acest dispozitiv sunt niste clisee care denota doar mentalitatea de oaie a societatii de astazi` - nu trebuie sa iti demonstreze tie nimeni nimic, iti dau doar niste nume de piloti care erau morti acum daca nu era halo: Charles Leclerc, Alex Peroni, Romain Grosjean, Lewis Hamilton, Zhou Guanyu, Roy Nissany. Ce cliseu sa traiasca niste oameni, nu? `Nimeni nu zice ca halo a fost introdus doar pentru a masca eroarea FIA din moartea lui Bianchi`. - Si ce daca? Important e ca s-a facut. Tot progresul se face din greseli si din acumularea de date ca altii "sa nu o pateasca la fel". `Intrebare la care inca nu am primit raspuns: De ce in mai bine de 20 de ani, din 1994, nu a fost o instanta in care halo sa fi fost necesar, dar din 2018 au fost deja nenumarate cazuri in care s-au salvat deja, presupus, vietile a nu stiu cator pilot? ` - Dar boss de ce nu s-a facut Halo in 1956? Logica ta e imbatabila, nu stiu daca intelegi exact cum functioneaza progresul si tehnologia. Oare de ce nu se face acum ce o sa apara peste 15 ani? :)) Si nu s-a `salvat, presupus, vietile a nu stiu cator piloti'. Chiar s-au salvat, vreo 4 din aia de mai sus trebuiau sa fie decapitati fara halo.

steaua.libera
steaua.libera  •  04 Iulie 2022, 15:01

Si pilotii mai vorbesc pe nas...

flo388
flo388  •  04 Iulie 2022, 00:29
Postat de apophis pe 03 Iulie 2022, 21:58

Toti cei care au urmarit Formula 1 si cunosc cu adevarat acest sport isi dau seama care e adevarul. Pana acum nimeni nu mi-a aratat necesitatea obligatorie a acestui dispozitiv. Toate argumentele pentru acest dispozitiv sunt niste clisee care denota doar mentalitatea de oaie a societatii de astazi. Nimeni nu zice ca halo a fost introdus doar pentru a masca eroarea FIA din moartea lui Bianchi. Nimeni nu se intreaba de ce s-au introdus masini de dimensiunea unui sedan care sunt mai predispuse accidentelor de genul. Nimeni nu se intreaba de ce a cedat bariera armco in accidentul lui Grosjean mai rau ca in anii 70. Nimeni nu se intreaba de ce s-au introdus masini si mai grele care agraveaza astfel de accidente. Si in cazul lui Zhou, nimeni nu se intreaba de ce partea de sus a masinii s-a distrus de parca ar fi fost din carton. Vedeti accidentul lui Massa de la Hockenheim din 2014 unde s-a rasturnat la fel, dar partea de sus a ramas intacta si capul lui nu a fost deloc in pericol. Daca halo arata ceva, arata doar scurtaturile pe care le-au luat toti cei responsabili cu siguranta Formulei 1. Intrebare la care inca nu am primit raspuns: De ce in mai bine de 20 de ani, din 1994, nu a fost o instanta in care halo sa fi fost necesar, dar din 2018 au fost deja nenumarate cazuri in care s-au salvat deja, presupus, vietile a nu stiu cator pilot? Sa nu mai zic ca in viziunea fanilor de astazi orice accident e aproape mortal...

Extratereștrii dom le.

Vezi toate comentariile (4)
Comentează