SPORTURI  »  FORMULA 1  »  MP BARCELONA

Întrebările esențiale după cursa de Formula 1 din Barcelona: s-a grăbit Ferrari când i-a prelungit contractul lui Sainz și a greșit Red Bull față de Sergio Perez?

3 întrebări după cursa de Formula 1 din Barcelona // foto: Imago Images +12   FOTO
3 întrebări după cursa de Formula 1 din Barcelona // foto: Imago Images

Articol de - Publicat luni, 23 mai 2022 13:30 / Actualizat luni, 23 mai 2022 13:48

Marele Premiu al Spaniei din Formula 1, câștigat de Max Verstappen (Red Bull) după ce Charles Leclerc (Ferrari) s-a văzut nevoit să abandoneze din postura de lider, marchează revenirea campionului en-titre în fruntea clasamentului general al piloților. Ca urmare a evenimentelor petrecute pe circuitul din Barcelona, GSP.ro lansează 3 subiecte de dezbatere.

  • Cu 25 de puncte în valiză, Max Verstappen ajunge la un total de 110 și-l depășește pe Charles Leclerc (104) în clasamentul general al piloților. Nevoit să abandoneze în turul 27, monegascul nu a punctat deloc la Barcelona.
  • Cursa din Spania a fost abia a șasea din sezonul 2022, unul care cuprinde 22 de runde. Următoarea întrecere va avea loc la Monaco, pe 29 mai.
Celebrul rapper Drake a pariat peste 200.000 de dolari pe cursa din Formula 1 » Ce s-a întâmplat
MP SPANIA
Celebrul rapper Drake a pariat peste 200.000 de dolari pe cursa din Formula 1 » Ce s-a întâmplat

1. S-a grăbit Scuderia Ferrari?

Carlos Sainz jr. (27 de ani), pilotul ales de Scuderia Ferrari să-l înlocuiască pe Sebastian Vettel începând cu sezonul 2021, a avut parte de un prim an senzațional în mașina roșie, cu 4 podiumuri și locul 5 în clasamentul general al piloților, peste Charles Leclerc, talentatul său coechipier.

Ibericul a început excelent și sezonul 2022, locul 2 la Bahrain, dar din acel moment nu a mai putut ține pasul cu Charles Leclerc. Un rezultat onorabil în a doua rundă, locul 3 la Arabia Saudită, a fost urmat de o serie de eșecuri, cu abandonuri atât în Australia, cât și la Imola, un loc 3 în Miami și a patra poziție duminică, în cursa „de casă”, la Barcelona.

Rezultatele sale sunt cu atât mai dezamăgitoare cu cât Scuderia Ferrari i-a prelungit contractul pentru două sezoane înainte de runda 4 a sezonului, cea din Imola.

Faptul că șefii „Căluțului Cambrat” au ales să-i pună pe masă un nou contract după weekend-ul catastrofal din Australia, în care o eroare personală l-a eliminat din cursă, denotă încrederea pe care o au în Sainz. Problema este că spaniolul întârzie să livreze rezultatele așteptate de la el, iar răbdarea fanilor se scurge rapid.

Așadar, de aici izvorăște o întrebare firească: s-a grăbit Scuderia Ferrari atunci când i-a oferit lui Sainz jr. prelungirea până la finalul lui 2024?

Început de cursă dificil, am greșit procedura. Am încercat să recuperez, dar vântul m-a făcut să mă învârt. 

Am deteriorat podeaua, nu am avut destulă forță de apăsare la sol și nu am putut trage tare în virajele rapide. Dar până la final mi-am revenit, am obținut locul 4. Nu e ceea ce am dorit, dar măcar am recuperat.

- Carlos Sainz jr. 

2. A greșit Red Bull față de Sergio Perez?

Privind strict către rezultatul cursei și efectele acestuia în clasament, putem concluziona că weekend-ul catalan a fost un mare succes pentru Red Bull.

Locurile 1-2 și preluarea șefiei atât în clasamentul piloților, cât și în cel ar constructorilor ar fi trebuit să mulțumească întreg garajul echipei austriece. Unul dintre cei mai importanți oameni, pilotul Sergio Perez, a rămas însă cu un gust amar.

În prima parte a întrecerii, Perez i-a cedat poziția lui Max Verstappen, însă olandezul nu a întors favorul ceva mai târziu, în timp ce îl urmarea pe Russell, aflat la șefia cursei, iar Perez era pe 3, mai rapid și mai îndreptățit sa creadă că îl poate depăși pe britanic.

Ultimul astfel de moment, și totodată cel mai supărător pentru mexican, s-a petrecut spre finalul cursei. Cu Perez lider și Verstappen în spatele lui, dar mai rapid, lui Sergio i s-a transmis pe radio să nu opună rezistență atunci când Verstappen se va apropia. 

Perez a protestat, dar a respectat ordinul: „E foarte nedrept, dar OK”.

Cei doi au terminat cursa în această ordine, iar Perez a transmis un mesaj către inginerul de cursă: „Sunt fericit pentru echipă, dar trebuie să vorbim”.

De aici se naște o întrebare firească: a greșit Red Bull pentru că a intervenit cu ordine între cei doi piloți în acest moment al sezonului?

Cu punctele aferente locului 2, Verstappen s-ar fi apropiat la un singur punct de Leclerc. Cu o victorie, Perez ar fi fost la 12 lungimi în spatele monegascului. De aici ar fi putut lua startul o luptă în 3 pentru campionatul mondial.

Numai că mesajul transmis indirect lui Sergio Perez a fost clar: „Ești pilotul numărul 2, Verstappen e mai important”.

3. Luptă în 3 de acum înainte? 

Considerabil mai lentă decât Red Bull și Ferrari în acest început de sezon, dar tot timpul cu măcar un pilot pe primele poziții, Mercedes a ridicat nivelul la Barcelona.

Actualizările aduse monoposturilor au dat roade pe deplin. George Russell și Lewis Hamilton au fost pe locurile 4, respectiv 6 în calificările de sâmbătă, cu timpi comparabili cu piloții de pe locurile fruntașe. Între Russell și Charles Leclerc, cel care a obținut pole-positionul, au fost doar 0,6 secunde.

Ritmul de cursă al echipei care a dominat precedenta eră din Formula 1 a fost chiar mai impresionant. Russell l-a depășit pe Carlos Sainz jr. imediat după startul crusei din Barcelona și a luptat de la egal la egal cu Max Verstappen, fiind la un moment dat lider al întrecerii!

+8 FOTO

George Russell a încheiat cursa pe locul 3, iar colegul Lewis Hamilton, în ciuda unui început de cursă dezamăgitor, în care o coliziune cu Kevin Magnussen l-a coborât pe penultima poziție, a trecut linia de finiș al cincilea.

Un rezultat care putea fi chiar mai bun, septuplul campion mondial fiind depășit în penultimul tur de Carlos Sainz doar din cauza unor probleme la monopost.

Felul în care Hamilton l-a prins din urmă pe Carlos Sainz și ulterior depășit reprezintă, cu siguranță, semne extrem de încurajatoare pentru Mercedes.

Modificările aduse monopostului au dat roade: acesta nu mai suferă din cauza fenomenului de porpoising, țopăirea pe linie dreaptă la viteze mari, și pare capabil să le pună probleme celorlalte două mașini dominante, Red Bull și Ferrari.

Întrebarea este dacă trendul ascendent al celor de la Mercedes va continua. Și dacă da, cât de departe pot merge Hamilton și Russell?

75 de punctele despart pe Red Bull și Mercedes în clasamentul constructorilor după 6 curse. Russell este al patrulea pilot, cu 74 de puncte. Coechipierul Lewis Hamilton are 46

Primul podium în EuroFormula Open pentru românul Filip Ugran!

Max Verstappen, victorie în Marele Premiu al Spaniei! Schimbare de lider în „Marele Circ”, dezastru pentru Leclerc. Clasamente: cursă + general

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (6)
serban191055
serban191055  •  23 Mai 2022, 17:11

Mai ușor băieții cu Mercedes și cu revenirea lor, Russell a terminat in urma unui Verstappen, cu probleme, la mai mult de 33 sec ! Și dacă l-ar fi lăsat pe Perez să câștige, fiind mai rapid decât Verstappen, distanța ar fi fost și mai mare ! Într-un interviu din Motorsport, Toto recunoștea că fără DNF-ul lui Leclerc, ar fi terminat la 55-60 sec în urma acestuia ! Vi se pare o bagatelă, vi se pare o evoluție miraculoasă ? Iar în calificări, 0.65 sec sunt o eternitate între echipe de același calibru ! OK, Mercedes a făcut pași înainte, dar până a la se bate egal cu Red Bull și Ferrari, mai este cale lungă, mai aveți mult de suferit băieți !

paolo16
paolo16  •  23 Mai 2022, 16:00
Postat de elgabri pe 23 Mai 2022, 15:49

Si cand te ai trezit era dimineata ;))

Ce o sa va mai treziti voi de dimenata duminica...

elgabri
elgabri  •  23 Mai 2022, 15:49
Postat de valeri_gazzaev pe 23 Mai 2022, 14:20

Mercedes a aratat bine weekendul asta, pentru prima oara competitivi in acest sezon 2022. Modificarile au adus eliminarea nedoritului porpoising pe liniile drepte, acel topait sacaitor, care era deranjant atat pentru pilot, si care costa enorm pe timpii de tur, deoarece pilotii nu mai gaseau punctul optim pe franare. Acum la Barcelona au mai fost 3 viraje cu mici probleme, dar una peste alta s-a putut exploata potentialul adevarat al W13. Lewis, pana acum in umbra tanarului sau coleg Russell, va arata cu totul altceva de acum incolo. Cu o masina problematica a fost batut pe bune, dar in conditii ideale, cu o masina care fucntioneaza, va fi cel putin cu 3-4 zecimi mai rapid decat George, lucru de altfel demonstrat la Barcelona, cu un Hamilton fabulos, avand cel mai rapid ritm de cursa. Daca nu ar fi fost contactul cu Magnussen din primul tur, Lewis ar fi avut sanse reale la victorie. In afara de Monaco, unde caracteristicile unice, il fac un circuit Ferrari, Mercedes va avea sanse la victorie pe orice alta pista cu noile upgradeuri. Lupta, asadar, nu e gata. C'mon Lewis! Let's keep going, let's keep pushing. Never give up!

Si cand te ai trezit era dimineata ;))

Vezi toate comentariile (6)
Comentează