SPORTURI  »  MOTO GP  »  MOTOGP

Începe spectacolul » Rivalitate încinsă la startul noului sezon MotoGP! Lorenzo e pe val, Rossi și Marquez, ca Senna și Prost în '90

foto: Reuters
foto: Reuters

Articol de GSP - Publicat vineri, 18 martie 2016 13:20

Noul sezon de MotoGP debutează duminică, pe circuitul Losail, în Marele Premiu al Qatarului. Spectacolul din noul sezon începe la fel cum s-a încheiat precedentul, cu Jorge Lorenzo, campionul mondial, pe val.

Spaniolul de la Yamaha a fost cel mai rapid la primul antrenament oficial al sezonului, confirmând că va fi în 2016 principalul favorit pentru titlu. Asta după ce și la testele oficiale din urmă cu două săptămâni a fost primul, iar Rossi și Marquez au ratat podiumul!

Marele învins din 2015, Valentino Rossi (Yamaha), a încheiat pe doi primul antrenament oficial, iar pe 3 a fost Andrea Iannone (Ducati).

A devenit și mai clar faptul că Honda încă nu și-a perfecționat motocicleta, după ce și în sezonul trecut au fost probleme pentru Pedrosa și Marquez. Cei doi s-au clasat pe 7, respectiv 8! După testele efectuate înaintea începerii sezonului, Marquez s-a plâns că echipa sa nu a găsit încă soluțiile optime pentru solicitările sale. 

 Sunt nerăbdător, vreau să înceapă adevăratul spectacol. Mă simt puternic și încrezător. Ne-am adaptat destul de bine la pneurile Michelin, dar trebuie să rămânem cu picioarele pe pământ și să vedem ce facem în prima etapă. Sper să încep în cel mai bun mod posibil - Jorge Lorenzo (Yamaha)

Nu știu dacă voi fi capabil să repet evoluția din sezonul trecut, dar voi încerca să urc pe podium. Am învățat multe lucruri testând noile pneuri și îmbunătățirile făcute motocicletei, dar mai sunt multe altele de descoperit. Prima etapă va fi foarte importantă pentru a înțelege care e potențialul real al motocicletelor și al piloților. Mă simt pregătit și motivat, la fel și echipa mea - Valentino Rossi (Yamaha)

Abia aștept să înceapă acțiunea. Când am venit aici în urmă cu două săptămâni am făcut un pas înainte și m-am simțit foarte bine pe motocicletă. Poate că Circuitul Losail nu e cel mai favorabil pentru motocicleta noastră, totuși, pneurile se pot uza mult și putem avea probleme cu partea electronică a motocicletei - Marc Marquez (Honda)

 Așa arată căștile favoriților, ediția 2016
JORGE LORENZO
hjc rpha10 lorenzo replica3 top

VALENTINO ROSSI

 

Agv soleluna 2016 edition#agvrider #drudiperformance #did Monster Energy ☀️

Posted by Valentino Rossi VR46 Official on Friday, March 18, 2016

MARC MARQUEZ

 

New season, new #davedesigns helmet. What do you think?

Posted by Marc Márquez on Friday, March 18, 2016

Circuitul Losail a intrat în calendarul MotoGP în 2004 și e singurul care are gădzuiește o cursă în nocturnă. E, de asemenea, și singurul circuit unde sunt programate 3 zile de antrenament. 

Lorenzo a obținut victorii pe circuitul Losail în 2012 și 2013. În 2008, 2010 și 2011 a încheiat prima cursă a anului pe locul doi și în 2009 a fost al treilea. 

În sezonul trecut, Rossi s-a impus în prima etapă de Mondial, din Qatar, dar nu știe dacă poate repeta rezultatul:  "Voi încerca să urc pe podium", spune italianul.

Marc Marquez a câștigat prima etapă în 2014 și s-a clasat pe podium în 2013, la debutul la clasa regină. În 2015, Marquez a încheiat pe 5.

Veteranul Rossi

Valentino Rossi, 37 de ani, e cel mai în vârstă pilot din MotoGP, următorul fiind Alvaro Bautista, 31 de ani. "Il Dottore" concurează din 1996 în MotoGP. De atunci, italianul a adunat 112 victorii în marile premii și 211 podiumuri. Cel mai tânăr pilot care concurează e Jack Miller, 21 de ani.

Rossi și marquez ca Senna și prost în '90?

Sezonul trecut a însemnat ruperea unei prietenii frumoase din MotoGP până la acel moment. Valentino Rossi și Marc Marquez nu-și mai vorbesc după ce pilotul de la Yamaha l-a acuzat pe cel de la Honda că a făcut tot ce i-a stat în putere pentru a-l ajuta pe conaționalul Jorge Lorenzo să devină campion mondial.

Rossi a pierdut șansa de a-și adjudecat al 10-lea titlu mondial în ultima etapă a sezonului. A fost un an cu adevărate înfruntări pe circuit, culminând cu momentul în care Rossi l-a împins de pe motocicletă pe Marquez în cursa de la Sepang, penultima a sezonului, după care italianul a fost sancționat și a plecat de pe ultima poziție a grilei de start la Valencia. Asta l-a costat titlul de campion mondial, adjudecat de Lorenzo după ce Rossi condusese clasamentul general tot sezonul.

Rănile nu s-au închis pentru Rossi, care nu exclude o răzbunare în stilul Senna vs. Prost în 1990.

"Eu am înțeles măreția lui Senna prea târziu. E vina mea, nu eram fan Senna, dar am văzut ce a făcut și mi-am zis: «Cât curaj!» A fost foarte curajos. Nu știu dacă voi avea vreodată ocazia să fac ceva asemănător, e foarte dur. Mi-e greu să cred că voi avea ocazia".

Întrebat dacă n-ar fi foarte periculoasă o astfel de manevră în MotoGP, Rossi a spus: "Gradul de periculozitate depinde de viteză. Piloții știu unde e periculos să facă diverse manevre și unde nu".

Suzuki și Ducati ar putea fi printre surprizele sezonului.

Cele mai mari schimbări din acest sezon privesc pneurile, Michelin în loc de Bridgestone, și partea electronică. Pneurile Michelin sunt mai dure, au aderență bună, se încălzesc mai greu decât cele Bridgestone, dar piloții încă au probleme în a se obișnui cu schimbările. Singurul care s-a declarat mulțumit de noile pneuri fiind Iannone (Ducati), care a și demonstrat pe circuit acest lucru. De altfel, Ducati are și cea mai puternică motocicletă din circuit, la polul opus aflându-se Honda, care a executat modificări fundamentale față de 2015, motiv pentru care piloților ei le e mai greu în acest an.

Dacă pe unii dintre piloți, gen Lorenzo sau Pedrosa, îi avantajează noile anvelope, Marquez, de exemplu, nu pare foarte comod și se întreabă dacă nu cumva va fi nevoit să-și schimbe stilul de a pilota pentru a se adapta. "Principala problemă e la ieșirea din curbe", mărturisește spaniolul.

Mai mult, pentru piloții Honda, Marquez și Pedrosa, schimbările electronice sunt o bătaie de cap. Noul software o favorizează pe Ducati, dar și pe Suzuki, care au mai lucrat cu el, dar le dă bătăi de cap celor de la Honda și Yamaha.

Nemulțumirile din sezonul trecut manifestate de Marquez și Pedrosa în privința motorului celor de la Honda foarte agresiv, prea brusc la ieșirea din viraje, dificil pe frânare sunt cu atât mai mari acum, când partea electronică e mai puțin avansată. Cei doi au folosit până acum un software mult mai performant, produs chiar de Honda și mult mai avansat decât cel impus acum de Magneti Marelli.

Cursa din Qatar va fi, astfel, așa cum spun specialiștii, una experimentală.

Prima etapă din 2016, Marele Premiu al Qatarului, e programată duminică, de la ora 17:00, în direct la Digi3.

 

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează
Close