Articol de Cezar Titor - Publicat marti, 22 aprilie 2025 11:52 / Actualizat marti, 22 aprilie 2025 15:15
În anul 2017, Leapmotor, un producător auto chinez relativ necunoscut, a lansat modelul LP-S01, un coupe electric cu un design ciudat. Până în 2025, compania a devenit un concurent important pe piața vehiculelor electrice din China, datorită unor modele precum T03, rival al Daciei Spring, sau C11, un crossover electric. De această dată, producătorul, care colaborează cu grupul Stellantis, se pregătește de lansarea primului sedan electric din catalogul său de autovehicule.
În octombrie 2023, Stellantis a achiziționat, pentru 1.5 miliarde de euro, 20% din acțiunile Leapmotor, companie înființată în 2015 în Hangzhou, iar în mai 2024, cele două au lansat în parteneriat Leapmotor International, cu un raport de 51:49 în favoarea Stellantis, conglomerat pe piața auto, apărut în urma fuziunii dintre Fiat-Chrysler și francezii de la PSA Group.
Sub egida Stellantis, se fabrică, printre altele, Alfa Romeo, Chrysler, Citroen, Dodge, Fiat, DS, Opel, Peugeot, Lancia, Maserati, Citroen, Abarth sau Jeep. Este al patrulea producător auto din lume, după Toyota, Volkswagen și Hyundai.
GALERIE FOTO. Cum arată modelul B01, primul sedan electric din catalogul Leapmotor
Sedanul ce urmează să fie lansat de Leapmotor poartă numele de B10, fiind prezentat de producător la Salonul Auto din Shanghai în această lună.
Acesta aduce mult cu modelul B01, iar cei de la carscoops îl descriu a nu fi nimic „extraordinar”, însă „practic, dacă plănuiești doar să ajungi din punctul A în punctul B”.
Ministerul Industriei și Tehnologiei Informației din China (MIIT) a publicat ieri un nou catalog de reglementări pentru consultare publică, iar modelul Leapmotor B01 este inclus în acesta. Publicul poate trimite observații în perioada 17–23 aprilie. Includerea în acest catalog reprezintă ultimul pas important din procesul de reglementare care permite unui model să fie comercializat în China, conform celor de la cnevpost.com.
Modelul B01 are o viteză maximă de 160 kilometri pe oră, fiind alimentat de un singur motor electric, în două variante: de 177 cai putere și de 214. Ambele baterii folosite vor fi de tip LFP (litiu-fier-fosfat).
Momentan nu există detalii privind autonomia autovehiculului. Designul mașinii este minimalist, tipic autovehiculelor electrice: faruri înguste, o bandă led și o secțiune inferioară a barei de protecție vopsită în negru.
Prețul este unul extrem de accesibil, așa cum se întâmplă cu toate mașinile electrice produse în China - estimat între 13.000 și 20.000 de dolari.
Modelul va fi disponibil și în România, așa cum sunt și celelalte mașini fabricate de Leapmotor, existând mai mulți dealeri autorizați în județele țării. Pentru achiziția unei mașini noi, poate fi folosit și programul „Rabla”.
În ultima săptămână a lunii martie, Leapmotor a vândut 5400 autovehicule în China, al patrulea cel mai mare număr de pe piața auto electrică din China, după BYD, Xpeng și Li Auto, cu 1800 mașini mai mult decât americanii de la Tesla.



Papă nou, stil nou! Upgrade la Vatican » Ce mașină folosește Papa Leon al XIV-lea