SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  PIAȚA AUTO

Imperiul sub asediu: chinezii vor fabricile din Germania la care renunță Volkswagen

Fabrică Volkswagen
Fabrică Volkswagen

Articol de - Publicat sambata, 18 ianuarie 2025 13:42 / Actualizat sambata, 18 ianuarie 2025 14:01

Gigantul auto Volkswagen se pregătește, în contextul problemelor bine știute, să reducă producția în două fabrici. Astfel, în premieră, China plănuiește să cumpere aceste fabrici pentru a obține o poziție pe piața din Germania, afirmă surse consultate de Reuters, care adaugă că Volkswagen ar fi deschisă către discuții cu investitorii chinezi.

Printre cele mai presitgioase mărci auto din Germania, Volkswagen a fost mult timp un simbol al puterii industriale a țării, însă e amenințată acum de realitățile economice globale care afectează inclusiv producția de automobile.

Constructorii auto din China ar fi interesați de fabricile germane care urmează să fie închise, în contextul în care Volkswagen se confruntă cu o scădere a vânzărilor, în special din cauza tranziției spre tehnologia eco-friendly. Acesta ar fi curentul de gândire ce răzbate dinspre guvernul chinez, a mărturisit o sursă pentru Reuters.

China dă tărcoale și vrea fabricile Volkswagen

În acest fel, achiziționarea de fabrici ar permite Chinei să își consolideze influența în industria auto din Germania. Companiile chineze au investit de-a lungul timpului în diverse industrii ale economiei europene, de la telecomunicații la robotică, însă n-au reușit să pună bazele unor fabrici tradiționale de automobile, mai notează sursa citată.

Într-un scenariu ideal pentru chinezi, producția de mașini pe pământ german pentru export ulterior în Europa ar permite producătorilor chinezi de vehicule electrice să evite plata tarifelor UE pentru mașinile electrice importate din China și ar putea reprezenta o amenințare suplimentară pentru competitivitatea producătorilor europeni.

Decizia în privința posibilelor investiții depinde de poziția noului guvern german față de China după alegerile din februarie. Peste doar o lună, pe 23 februarie, în Germania vor avea loc alegeri legislative anticipate, după prăbușirea coaliției tripartite a cancelarului Olaf Scholz.

Imperiul sub asediu: chinezii vor fabricile din Germania la care renunță Volkswagen
Imperiul Volkswagen se confruntă cu provocări / Sursă foto: Guliver/Getty Images

Cele două economii, cea germană și cea chineză, au devenit interconectate în timpul celor 16 ani de mandat al Angelei Merkel, alimentate de investiții și exporturi din partea constructorilor auto germani către China. Dar jurnaliștii John O'Donnell și Victoria Waldersee scriu că relațiile s-au răcit pe măsură ce actuala coaliție guvernamentală încearcă să reducă dependența de China.

Ministrul de Externe Annalena Baerbock l-a catalogat pe președintele Xi Jinping drept un „dictator”, descriind China drept o țară rivală.

Cu vânzări în scădere, Volkswagen vrea să închidă unele fabrici

Volkswagen explorează utilizări alternative pentru fabricile sale din Dresda și Osnabrück în cadrul unei strategii de reducere a costurilor cu scopul a-și reduce operațiunile din Germania.

Cel mai mare constructor auto din Europa, care deține mărci precum Porsche, Audi și Skoda, a înregistrat o scădere a vânzărilor în fața concurenței tot mai mari a companiilor chineze.

Șefii VW au dorit să închidă mai multe fabrici, dar s-au confruntat cu opoziție din partea sindicatelor, care au inițiat proteste stradale de amploare.

Într-o înțelegere parafată înainte de Crăciun, s-a ajuns la un consens în privința închiderii producției în Dresda, o fabrică cu 340 de lucrători care produce Volkswagen ID3 electric, începând din 2025, și în Osnabrück, unde 2.300 de angajați produc T-Roc Cabrio, din 2027.

Imperiul sub asediu: chinezii vor fabricile din Germania la care renunță Volkswagen
Sindicatele au protestat în stradă în ultimele luni din 2024 / foto: Guliver/Getty Images

În tot acest tablou, Volkswagen ar fi deschisă să vândă fabrica din Osnabrück unui cumpărător din China, a declarat o persoană familiarizată cu gândirea companiei pentru Reuters.

Suntem angajați să găsim o utilizare continuă pentru locație. Obiectivul trebuie să fie o soluție viabilă care să ia în considerare interesele companiei și ale angajaților.

- Purtător de cuvâvt VW

Un purtător de cuvânt al Ministerului chinez de Externe a mărturisit că acele companii care doresc să investească în Germania ar trebui să fie lăsate, pur și simplu, să o facă.

„China a introdus o serie de măsuri de deschidere pentru a crea noi oportunități de afaceri pentru companiile străine... Se speră ca partea germană să adopte o minte deschisă și să ofere un mediu de afaceri corect, just și nediscriminatoriu pentru companiile chineze care investesc,” au declarat voci din China, conform sursei citate anterior.

Camera de Comerț Chineză din Berlin ar fi confirmat că investitorii chinezi sunt foarte interesați de sectorul auto din Germania, considerându-l o oportunitate importantă de investiție pe termen lung.

Mulți constructori chinezi de automobile nădăjduiesc că, prin câștigarea încrederii consumatorilor germani, ar reuși să marcheze un succes cheie în tentativa lor de expansiune pe piața auto.

China caută soluții

De altfel, e de notorietate că producătorii de vehicule electrice din China se află în căutare de locații, mulți constructori testând deja terenul în diverse locații din Europa, considerată a doua cea mai mare piață de „Electric Vehicle” din lume.

BYD, de exemplu, a optat pentru țări care vin la pachet cu costuri mai mici, cum ar fi Ungaria sau Turcia, Leapmotor explorează zona Poloniei, în timp ce producătorul Chery Auto va începe să producă într-o fostă fabrică Nissan din Spania.

Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport
Citește și:
„Zi istorică” în Spania! Toate cluburile s-au unit împotriva lui Real Madrid și cer măsuri imediate » Președintele LaLiga e de partea „monstruoasei coaliții”
Campionate
„Zi istorică” în Spania! Toate cluburile s-au unit împotriva lui Real Madrid și cer măsuri imediate » Președintele LaLiga e de partea „monstruoasei coaliții”
Sorin Cârțu, o nouă reacție după scandalul cu jucătorii lui U Cluj: „Tot scandalul a pornit de la Cristea! Vine puritanul de Chipciu și spune că beau? El a fost condamnat că a condus băut”
Superliga
Sorin Cârțu, o nouă reacție după scandalul cu jucătorii lui U Cluj: „Tot scandalul a pornit de la Cristea! Vine puritanul de Chipciu și spune că beau? El a fost condamnat că a condus băut”
Tenismena „fotomodel” s-a calificat în sferturile Transylvania Open: „Cluj, nu te-am văzut de mult timp!”
Tenis
Tenismena „fotomodel” s-a calificat în sferturile Transylvania Open: „Cluj, nu te-am văzut de mult timp!”

„Regele" HAGI la 60 de ani: „Cel mai frumos cadou din partea copiilor e să-mi dea «Bună ziua»” + Cum semnase cu trei echipe în 1982 și transferul blocat la Panathinaikos: „Părinții m-au așteptat o lună la Atena”

Chinul marelui Marco van Basten: a fost operat pentru a treia oară » „Dacă-i ceri corpului tău prea mult, vei ajunge ca mine!”


Comentarii (8)
brujo
brujo  •  19 Ianuarie 2025, 19:28
Postat de bimbaq pe 18 Ianuarie 2025, 17:35

America sacrifica Europa, hehe... Fara energia ieftina ruseasca nemtalaii, si nu numai, sunt morti... Pot cumpara in continuare gaz natural de pe ste ocean la preturi de 10 ori mai mari...

:))))))))))))) Ce inseamna sa nu cunosti, dar sa vrei totusi sa arati ca nu cunosti. :))))))

Unomfoartesimplu
Unomfoartesimplu  •  18 Ianuarie 2025, 21:56
Postat de bimbaq pe 18 Ianuarie 2025, 17:34

Pai cine a zis ca vor face VW chinezii in fabricile alea?

Vor face conservele lor, dar le vor face in Germania...

boierasul.
boierasul.  •  18 Ianuarie 2025, 18:36
Postat de bimbaq pe 18 Ianuarie 2025, 17:35

America sacrifica Europa, hehe... Fara energia ieftina ruseasca nemtalaii, si nu numai, sunt morti... Pot cumpara in continuare gaz natural de pe ste ocean la preturi de 10 ori mai mari...

Întradevăr lipsa gazului rusesc este o problemă principală pentru toată industria germană, iar în industria auto sunt și alte probleme ( trecerea forțată pe "energie verde"respectiv motoare electrice , lipsa cipurilor și a cositorului) . Se încearcă revenirea la motorizarea clasică, motoarele electrice sunt în faliment. Din păcate Audi, Porsche și alte mărci germane de autoturisme au trecut deja pe producția acestor mașini electrice. Acum se încearcă o reorganizare sau realocarea acestor fabrici în țările din Europa care mai beneficiază de gazul rusesc. Mai exista și planul ca aceste firme să producă mașini pentru război. Parcă văd că apare primul tanc Audi)))

Vezi toate comentariile (8)
Comentează