Articol de Mitică Docan - Publicat marti, 08 aprilie 2025 11:08 / Actualizat marti, 08 aprilie 2025 12:49
Uniunea Europeană încearcă să navigheze cât mai ușor printre tarifele impuse de administrația americană condusă de Donald Trump și caută alternative pentru industria auto, una vitală pentru economia blocului de 27 de țări continentale. Așa că UE a făcut o propunere ambițioasă pentru India.
Agenția Reuters scrie că Uniunea Europeană dorește ca India să elimine taxele vamale pentru importurile de automobile în cadrul unui acord comercial aflat de mult timp în discuție. Acordul este deja în negocieri și ar putea fi semnat până la finalul anului.

India este deschisă unei reduceri treptate a tarifelor până la 10%, de la peste 100% în prezent, conform surselor guverrnamentale consultate de sursa citată.
În schimb, industria auto din India face presiuni ca prim-ministrul Narendra Modi să lase taxele să rămână la cel puțin 30% și să nu modifice taxele de import pentru vehiculele electrice timp de încă patru ani, pentru a proteja producătorii locali.
Reducerea tarifelor cu India ar reprezenta o victorie pentru producătorii auto europeni precum Volkswagen, Mercedes-Benz și BMW. Un alt câștigător ar fi Tesla, compania lui Elon Musk, care urmează să înceapă vânzările de vehicule electrice importate în India anul acesta, exportând cel mai probabil din giga-fabrica sa din Berlin.
India este una dintre cele mai protecționiste piețe din lume
Țară cu peste 1,4 miliarde de cetățeni, India este una dintre cele mai protecționiste piețe din lume. Văzută drept o alternativă la China, în ceea ce privește munca ieftină, India încearcă să nu își piardă competitivitatea la nivel mondial. Mai mulți giganți tehnologici, din afara industriei auto, au relocat producția în India, inclusiv companii precum Apple.
În domeniul auto, companii precum Tata Motors și Mahindra & Mahindra au făcut în mod special lobby împotriva reducerii tarifelor de import.
Reuters notează că industria auto din India a propus o reducere imediată a tarifelor pentru un număr limitat de mașini pe benzină, de la peste 100% la 70%, urmată de reduceri treptate până la 30%.
În ceea ce privește vehiculele electrice, producătorii auto nu doresc nicio reducere a tarifelor până în 2029, urmată apoi de o reducere treptată la 30% pentru un volum limitat de importuri, au spus sursele pentru Reuters.
- António Costa, președintele Consiliului European, a declarat săptămâna trecută că a sosit momentul să „avansăm decisiv în negocierile cu India”.
- „Dacă UE simte acum presiunea de a încheia un acord cu India, trebuie să vedem cum putem profita de acest lucru. Totul ține de influență” a ripostat o sursă din industria auto asiatică.

Donald Trump, măsură drastică: +25% taxe pe o industrie de 475 de miliarde de dolari!
Președintele SUA, Donald Trump, a anunțat o creștere de taxe de 25% pe tot ce ține de importurile din domeniul auto, o măsură drastică, ce poate mări abrupt prețurile vehiculelor peste Ocean. Tarifele vor intra în vigoare săptămâna viitoare, pe 2 aprilie în ceea ce Trump a numit „ziua eliberării”.
Conform presei americane, prețul mediu al unei mașini în SUA este de 50.000 de dolari, dar noua directivă ar putea mări costul pentru consumatori cu peste 10.000 de dolari.
Trump speră că cetățenii americani vor accepta creșterea costurilor, în speranța în care fabricile auto se vor întoarce în prima economie a globului.
3 milioanede oameni lucrează în industria auto, în SUA



Papă nou, stil nou! Upgrade la Vatican » Ce mașină folosește Papa Leon al XIV-lea