STIRI  »  AUTO  »  AUTOTURISME SECOND-HAND

Goana după vechituri » Piaţa de autoturisme second-hand importate în România are o creştere de 64%

Articol de - Publicat marti, 08 octombrie 2013 00:00 / Actualizat luni, 07 octombrie 2013 21:14

Din totalul autoturismelor înmatriculate în România în primele 8 luni din 2013, 52% dintre ele sînt mai vechi de 10 ani


Adoptarea timbrului de mediu încurajează importurile second-hand. Pentru autoturismele mai vechi de 10 ani se plăteşte o taxă rezonabilă. Astfel s-a ajuns ca în primele 8 luni, din totalul maşinilor înmatriculate, 52% sînt mai vechi de 10 ani. Potrivit analizei Auto.ro, piaţa maşinilor importate are o creştere de 64% în primele 8 luni faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (147.600 de unităţi faţă de 106.800 unităţi). Pentru acelaşi interval de timp din 2013, numărul maşinilor reînmatriculate a scăzut cu 40%, de la 225.000 la aproximativ 135.600 unităţi.

În primele 8 luni, creşterea este de 22% în ceea ce priveşte numărul de maşini înmatriculate în România.

Totalul este de 184.200 de unităţi în comparaţie cu perioada similară din 2012. Dintre acestea, 147.600 sînt second hand şi "doar" 36.600 unităţi sînt maşini noi.


Repartizarea automobilelor înmatriculate în perioada ianuarie-august 2013 în funcţie de vechimea acestora
- 16% sînt mai vechi de 15 ani (29.200 de unităţi)
- 36% au o vechime cuprinsă între 10 şi 15 ani (66.600 de unităţi)
- 18% au o vechime cuprinsă între 5 şi 10 ani (33.400 de unităţi)
- 10% au o vechime de pînă la 5 ani (18.400 de unităţi)
- 20% sînt MAŞINI NOI (36.600 de unităţi)

Top 3 maşini noi înmatriculate 2013
1. Dacia 10.600 unităţi
2. Volkswagen 4.050 unităţi
3. Skoda 3.000 unităţi

Top 5 mărci importuri second-hand 2013
1. Volkswagen 36.650 unităţi
2. Opel 13.650 unităţi
3. Ford 13.650 unităţi
4. Audi 6.500 unităţi
5. BMW 5.750 unităţi


18% reprezintă declinul în procente privind maşinile noi înmatriculate în România în primele 8 luni în comparaţie cu perioada similară a anului trecut (36.600 de unităţi în 2013)

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (5)
solox
solox  •  08 Octombrie 2013, 23:55

Pai o masina noua acceptabila costa in jur de 15.000 euro iar romanasii muncesc in tara pe aprox 250 - 400 euro. Normal ca-si cumpara o rabla cu 2000-3000 euro, pentru ca mai trebuie sa supravietuiasca, facturi, familie alea alea. Nivelul veniturilor este de fapt "stimulatorul" achizitiilor de rable.

darby_84
darby_84  •  08 Octombrie 2013, 16:24

Taxa auto te condamna sa-ti cumperi masina foarte veche. Faza ca, cu cat e mai veche polueaza mai putin este o aberatie. S-a umplut piata din Romania de pisicute din 1993-98 si masinile astea au viata lunga si nu doar astea. Unde mai pui ca au o taxa de 200 de euro pe cand o masina cu motor de 1.9 Diesel din 2006 are o taxa de aproximativ 3500 euro. Deci taxa este o bataie de joc si va strange toate rablele europei in ROMANIA. Guvernele astea de kkt habar nu au ce vor...decat aurul din Romania sa-l faca, cadou la straini si sa aduca multinationalke care sa plateasca romanii cel mai prost in EUROPA....

gabisp
gabisp  •  08 Octombrie 2013, 14:08

ROMANIA ( reprezentata de Guvernul PONTA ) = o tara JALNICA !!! Sa incurajezi importul de rable in detrimentul vanzarii ( si producerii ) de autoturisme noi, iata o mostra de INCOMPETENTA RARISIMA !!!

Vezi toate comentariile (5)
Comentează
Close