VIDEO Drama din familia selecționerului Senegalului » Și-a pierdut 11 rude într-un dezastru maritim istoric

Aliou Cisse la Campionatul Mondial din Qatar // Foto: Imago
Aliou Cisse la Campionatul Mondial din Qatar // Foto: Imago

Articol de - Publicat vineri, 02 decembrie 2022 15:55 / Actualizat vineri, 02 decembrie 2022 16:32

Aliou Cisse, 46 de ani, se bucură din nou de clipe de glorie pe banca Senegalului, după ce a reușit să își califice echipa în optimile Campionatului Mondial de Fotbal din Qatar, unde o va întâlni pe Anglia.

Performanțele fotbalului din Senegal au o strânsă legătură de Aliou Cisse. În 2002, naționala din Africa ajungea până în sferturi la Campionatul Mondial de Fotbal din Coreea de Sud și Japonia, de unde era eliminată în prelungiri de Turcia, scor 0-1. Cisse era prezent pe teren atunci și era chiar căpitanul echipei.

Tot cu el la cârmă, însă de această dată în rol de selecționer, în 2021, Senegal a câștigat Cupa Africii pe Națiuni, iar în 2019 a fost finalistă. În spatele acestor performanțe stau și o dramă care l-a ajutat să devină mai puternic.

Aliou Cisse și-a pierdut 11 membri ai familiei în 2002

La doar trei luni după turneul mondial asiatic, pe 26 septembrie 2002, familia lui Aliou Cisse a fost lovită de o tragedie imensă, care a afectat sute de alte familii din Senegal.

11 membri ai familiei lui Cisse, printre care și sora lui, dar și unchi, mătuși și verișori, au pierit în accidentul suferit de nava „Le Joola”, în largul coastei Gambiei. Numărul total al victimelor a fost imenst: 1.863 de persoane au murit înecat atunci în ceea ce a devenit al doilea cel mai mare dezastru non-militar din istoria maritimă.

Drama din familia selecționerului Senegalului » Și-a pierdut 11 rude într-un dezastru maritim istoric
Nava „Le Joola”, răsturnată după impactul cu furtuna // Foto: wrecksite.eu

Nava se deplasa din portul orașului Ziguinchor din partea de sud a Senegalului spre capitala Dakar, când, la mijlocul distanței a fost lovită de o furtună puternică care a răsturnat-o. Pe lângă marea agitată și vântul puternic, cauza scufundării a fost și supraîncărcarea navei care avea o capacitate de doar 536 de persoane + 44 de membri ai echipajului.

Totuși pe ea au fost înghesuiți aproape 2.000 de persoane. În plus, nava nu avea bărci de salvare, iar vestele erau insuficiente, așa că oamenii aflați pe ea nu au avut nicio șansă.

5minute a rezistat feribotul „Le Joola” în furtuna puternică pe care a întâlnit-o lângă coasta gambiană. Apoi s-a răsturnat.

Aliou Cisse: „Am plecat spre Dakar imediat”

La momentul accidentului, Aliou era în lotul lui Birmingham și avea meci în Premier League cu Newcastle, pierdut cu 0-2.

În luna septembrie a acestui an, selecționerul Senegalului a rememorat, cu ocazia comemorării a 20 de ani de la tragedie, cum a trăit el acele momente.

„A fost o zi în care eram lipiţi de telefon. Aşteptarea a fost partea cea mai grea, era greu să obţii informaţii credibile. Mulţi spuneau că nimic nu este adevărat, că vasul a ajuns la ţărm. Însă, apoi ţi se spunea: «Nu, nu este adevărat, vaporul nu a ajuns»”, a început Aliou Cisse să povestească.

1.034de bilete fuseseră vândute pentru cursa fatidică de pe „Le Joola”, conform datelor oficiale. Pe navă se aflau, însă, aproape 2.000 de oameni.

„Am plecat spre Dakar imediat după finalul meciului cu Newcastle. Trebuia să fiu alături de familia mea. Aveau mare nevoie de mine, aşa că nu puteam să fiu slab. Sunt nişte zile dificile din viaţa unui om.”, a mai spus selecționerul Senegalului, conform sportsbrief.com.

Acesta a mai afirmat că cunoștea bine nava care s-a scufundat: „Iubeam Le Joola, îi cunoşteam fiecare loc. Nici nu am cum să număr dăţile în care am folosit feribotul. Călătoream cu Le Joola de fiecare dată când veneam acasă. La fel de uşor puteam să fiu şi eu acolo. Am fost norocos!”

Aliou Cisse a încercat să ajute familiile victimelor

După dezastrul care a îndoliat mii de familii din Senegal, Aliou Cisse a încercat să ajute printr-un meci caritabil organizat între naționalele Senegalului și Nigeriei. Toate veniturile au fost direcționate către familiile victimelor. 

În plus, clubul său, Birmingham, a lansat o campanie de strângere de donații și a comemorat victimile accidentului prin afișarea unui steag uriaș al Senegalului la meciul cu Manchester City din acel sezon.

64e numărul supraviețuitorilor accidentului maritim, majoritatea fiind salvați de pescarii aflați în zonă. Autoritățile au ajuns abia a doua zi dimineața la locul accidentului

Date tehnice „Le Joola”:

Drama din familia selecționerului Senegalului » Și-a pierdut 11 rude într-un dezastru maritim istoric
Vasul „Le Joola”, când era încă în stare bună de funcționare // Foto: Wikipedia
  • numit astfel după tribul Jola din sudul Senegalului; 
  • vas de linie între Casamance și Dakar, mergea de două ori pe săptămână pe această rută și retur; 
  • lansat la apă pe 22 martie 1990; 
  • capacitate: 536 locuri pentru pasageri + 44 de locuri pentru echipaj; 
  • lungime de 79 metri și lățime de 12 metri; 
  • echipat cu două motoare; 
  • înainte de tragedie, nava fusese scoasă din uz între 13 septembrie 2001 și 10 septembrie 2002 pentru reparații mecanice și înlocuirea motorului de la babord.

11naționalități aveau victimele: Camerun, Guinea, Ghana, Nigeria, Franța, Spania, Noregia, Belgia, Liban, Elveția și Țările de Jos

Citește și alte știri de la Campionatul Mondial de Fotbal:

Valentin Lazăr, fost jucător de la Dinamo, a decis să se stabilească la Doha: „Eu și ai mei ne mutăm aici pentru binele copiilor” + Are deja un apartament cumpărat acolo

Tangenta calificării » 2 milimetri au decis golul secund nipon și eliminarea Germaniei

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează