Articol de Alexandru Barbu - Publicat joi, 14 august 2025 10:36 / Actualizat vineri, 15 august 2025 11:33
Arena Națională nu va încheia o colaborare cu o companie de jocuri de noroc sau pariuri, susține Stelian Bujduveanu, primarul general interimar al orașului București: „Ar aduce atingere populației României”. Asta deși stadionul are cheltuieli mult mai mari decât încasări.
În 2024, stadionul de 55.634 de locuri de pe bulevardul Basarabia a găzduit un total de 43 de evenimente. Dintre acestea, 28 au fost meciuri de fotbal, 3 concerte, restul de altă natură, precum festivități de absolvire, o convenție pentru pasionații de benzi desenate, chiar o petrecere de Revelion, despre care GSP.ro a relatat la momentul respectiv.
În 2024, cheltuielile pentru administrarea Arenei Naționale au fost de peste 3 ori mai mari decât veniturile, estimate la 3.646.059 euro într-un moment în care nu toate facturile aferente lunii decembrie au fost emise. Cu tot cu restul facturilor pe decembrie, valorile fiindu-le estimate în funcție de sumele din lunile precedente, rezultă un cost total de întreținere a stadionului de aproximativ 3,9 milioane de euro.
Este o sumă în creștere față de cele din 2023 (3,1 milioane) și 2022 (3,5), dar mai mică decât cele înregistrate în 2021 și 2020, în ambii ani peste 4,5 milioane de euro. În acest context, Gazeta a vrut să afle dacă Primăria are de gând să vândă numele arenei, așa cum se face în țările din Vest, pentru a obține bani în plus.

În prezent, Superbet dă numele stadionului din Giulești, iar Complexul Sportiv Naţional „Arcul de Triumf” tocmai a încheiat un parteneriat similar cu Mr. BIT.
VIDEO | Primarul interimar al Capitalei, despre un posibil sponsor pentru Arena Națională: „Doar numele unui operator internațional”
Edilul interimar al Capitalei e ferm pe subiect:
„Scopul Arenei nu a fost niciodată să fie pe profit. Trebuie să avem evenimente. Am luat în calcul să vindem numele, dar nu sunt de acord (n.r. să vândă numele către case de pariuri). Personal, cred că să pui la Arena Națională o denumire care duce către o industrie populară, dar nu agreată... Consider că pariurile nu sunt un beneficiu și aduc probleme pentru noua generație și nu voi fi de acord ca pe Arena Națională să avem numele unor ...
E un subiect pe care n-aș vrea să-l dezvolt. Foarte simplu. Se numește Arena Națională. Reprezintă mândria țării!”, a declarat primarul Bucureștiului, la GSP Live.
Însă Bujduveanu nu exclude posibilitatea ca Arena Națională să se asocieze pe viitor cu firme din alte industrii:
„Am luat în calcul, am avut discuția aceasta. Cu siguranță că ne-ar degreva de costuri să avem un sponsor. Cu siguranță ne-ar degreva de costuri să închiriem lojele și să le punem numele unor sportivi. A fost și această posibilitate luată în calcul.
Să ai o lojă care să fie atribuită unui sponsor. Se practică în toată lumea și se poate.
Dar pe Arena Națională nu poate sta numele decât al unui operator internațional și procedura trebuie făcută internațional, care să nu aducă atingere populației României. Iar în situația de față, exemplul pe care l-ați dat (n.r. - asocierea cu o casă de pariuri), consider că aduce atingere populației României”.
„Nu comentez cu cine s-a asociat Giuleștiul, «Arcul de Triumf», pentru că nu se afla la noi în administrare. Eu v-am spus punctul de vedere al administrației. Cred că astăzi Arena Națională poartă un nume emblematic și este, într-adevăr, arena națională”, a conchis primarul general interimar al Bucureștiului.
VIDEO | Emisiunea integrală GSP Live cu primarul general interimar al Capitalei, Stelian Bujduveanu:
- GSP Live, emisiunea realizată din studioul Gazetei Sporturilor și moderată de Alexandru Barbu, poate fi urmărită de luni până vineri, de la ora 11:00, pe pagina de Facebook, canalul de YouTube, contul de TikTok, precum și pe site-ul Gazetei Sporturilor, GSP.ro
Soluția de urgență? Un fost mare internațional, pregătit să-i ia locul lui Arne Slot la Liverpool