Articol de Cristina Negrilă - Publicat luni, 13 noiembrie 2023 12:05 / Actualizat marti, 14 noiembrie 2023 17:42
Un britanic, colecționar de mașini de lux, în special de modele Ferrari, a avut o cerere neobișnuită în 2004, la una dintre comenzile făcute. Pasionat mai ales de marca italiană, milionarul a vrut neapărat să adauge colecției sale un Ferrari Enzo, urmașul modelelor 288 GTO, F40 și F50.
S-a asigurat astfel că modelul pe care îl deține va fi mult mai special și mai valoros. Iar acum vrea să-l vândă cu o sumă uriașă!
Britanicul nu s-a mulțumit să aibă un bolid ca toate celelalte, a vrut să se asigure că va deține ceva irepetabil, așa că a solicitat ca mașina să fie adaptată gusturilor sale, scrie Marca.
Cea mai îndrăzneață cerere a fost ca mașina să fie semnată pe capota din fibră de carbon de conducerea mărcii și de echipa din 2004 din Formula 1 (piloții Michael Schumacher și Rubens Barrichello, Luca di Montezemolo, președintele de atunci, Jean Todt, șeful echipei de F1, Ross Brawn, director tehnic, Nigel Stepney, mecanic șef.
A vrut ca tapițeria scaunelor să fie din piele matlasată, după modelul 250 GTO, considerat cel mai scump model din istorie, vândut cu 60 de milioane de euro!
O altă doleanță a fost ca bolidul să aibă semnătura lui Enzo Ferrari brodată pe scaune.
Acum, britanicul vrea să vândă mașina, după ce a parcurs cu ea peste 21.000 de km. Prețul e unul astronomic: 3,300,000 de lire sterline!
Cum sună anunțul de vânzare de pe site-ul Dick Lovett, dealer oficial Ferrari:
Motorul V12 de 6,0 litri Tipo F140B este cuplat la o cutie de viteze manuală automată cu șase trepte special dezvoltată. Au fost construite doar 399 de exemplare, cu o mașină suplimentară creată pentru Papa Ioan Paul al II-lea în 2004. Exemplarul nostru este unul dintre cele doar treizeci și unu de mașini din Marea Britanie. Comandat nou prin intermediul Maranello Sales din Egham și ridicat de la fabrica Ferrari în 2004. Proprietarul său original, un cunoscut colecționar și pasionat de Ferrari, a avut o relație foarte apropiată cu Ferrari și a devenit prieten personal cu mulți dintre directorii și membrii fabricii și ai echipei de F1. Datorită acestei relații, proprietarul inițial a putut beneficia de o serie de cereri speciale.
Mașina are toate accesoriile originale, cartea de service, manualele, ambele chei originale, precum și cu fotografii de colecție de la fabrică și un dosar istoric complet documentat, care datează din 2004. Pregătit cu meticulozitate de către maeștrii noștri tehnicieni Ferrari, Enzo este în prezent în curs de obținere a statutului și certificării Ferrari Classiche. O completare valoroasă a provenienței sale, oferind viitorului său custode încrederea și siguranța moștenirii de durată a acestui simbol automobilistic. Însoțită de capota semnată și de interiorul comandat special, aceasta vă oferă oportunitatea de a achiziționa una dintre piesele de producție limitată Ferrari.