SPORTURI  »  NOUTATI AUTO  »  CHINA

CATL, colosul din umbră care domină piața mașinilor electrice! Reportaj șocant: cum elimină chinezii concurența pe piața bateriilor + cum blochează cobaltul din cele mai mari mine din lume!

Articol de GSP - Publicat luni, 04 noiembrie 2019 13:52 / Actualizat marti, 28 septembrie 2021 14:01

CATL, o companie micuță din China, a devenit cel mai mare producător de baterii pentru mașini electrice din lume. Cum? Prin forța guvernului chinez de a pune presiune pe giganții auto, care se conformează rând pe rând!

China este cea mai mare piață din lume pentru mașinile electrice, iar guvernul țării asiatice pune presiune pe giganții auto mondiali să folosească producătorii locali de baterii. Una dintre aceste companii scrie World Street Journal, denumită Contemporary Amperex Technology Ltd., pe scurt CATL, a devenit singurul furnizor capabil să livreze cantități industriale de baterii.

Ford investește 11 miliarde $ pentru 3 fabrici de baterii auto și mașini electrice. Unde vor fi construite
FORD
Ford investește 11 miliarde $ pentru 3 fabrici de baterii auto și mașini electrice. Unde vor fi construite

Cine e CATL, colosul din umbră care domină piața mașinilor electrice!

China este 60% din piața mondială de 2,1 milioane mașini electrice vândute anual la nivel mondial. Până în 2030, specialiștii se așteaptă ca piața să ajungă între 23 și 43 de milioane de unități anuale la nivel global. Conform celor mai ridicate estimări, China va însemna 57% din aceste vânzări, 26% Europa și 8% Statele Unite ale Americii. Deci cererea pentru baterii electrice, de tipul litiu-ion, este gigantică.

Fondată acum 8 ani, CATL replică modelul de business al celor de la Huawei, cu guvernul chinez implicat în controlul din umbră al afacerii. 

În 2015, China a obligat companiile internaționale care fabrică mașini electrice să aleagă dintre producătorii locali de baterii electrice, dacă vor să beneficieze de subvențiile statului chinez. Mai mult, deși în teorie giganții erau liberi să nu acceseze subvențiile și să lucreze cu orice producător de baterii auto vor, în spatele cortinei se desfășurau avertismente privind represaliile guvernului chinez în cazul unei alte alegeri.

Blochează cobaltul, un minereu vital

În plus, China a mutat strategic să achiziționeze cât mai mult cobalt, un minereu vital pentru producția de baterii, direct din minele din Republica Democratică Congo, cel mai mare producător din lume.

80.790 tonede cobalt a produs în 2017 Republica Democrată Congo, liderul mondial în exploatarea acestui minereu vital. Producția mondială a fost 110.000 tone

*sursa foto: minele de cobalt din Congo, foreignbrief.com

Daimler, VW, GM, clienții CATL

Până în 2017, 100 de producători chinezi de baterii au demarat producția, deși concurența de preț și performnță era încă în favoarea companiilor din Coreea de Sud și Japonia. Însă presiunea guvernului chinez pe producătorii auto și investițiile masive în cercetare au anulat acest avantaj până în 2019, notează sursa citată.

În septembrie, Daimler a căzut de acord să folosească baterii CATL pentru autobuzele și camioanele lor din Europa. General Motors a semnat un parteneriat strategic cu aceeași firmă chineză în 2018.  Honda Motor Co. , Hyundai Motor Co. , Nissan Motor Co. , Toyota Motor Corp. și Volkswagen AG au contactat și ei CATL ca să le furnizeze baterii electrice.

Mulți spun că succesul CATL este rezultatul constrângerilor puse la cale de guvernul chinez. Dar dacă Huawei a fost sancționat de guvernele străine, în special de SUA, nu se pune, deocamdată, problema ca același lucru să se întâmplă cu CATL. 

27 gigawațiau produs fabricile CATL în 2018. Planul e să adauge câte 20 în fiecare an, timp de un deceniu. În comparație, superfabrica Tesla din Nevada produce 24 gigawați pe an, în prezent.

Citește și:

Descoperire epocală pentru mașinile electrice: a fost inventată în SUA bateria care se încarcă în doar 10 minute! Ce autonomie are

SPECIAL GSP | A primit 3 lovituri în figură, a revenit după un an: „Vedeam în ceață, mă deranja orice zgomot” » Ce spun Luminița Huțupan Dinu sau Paula Ungureanu și opinia specialiștilor despre brutalitatea loviturilor frontale în handbal

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (6)
2542424999127734
Răzvan Zimcea  •  04 Noiembrie 2019, 15:39
Postat de xclx pe 04 Noiembrie 2019, 15:23

Povesti cu pesti... Nu ai destule resuerse pe glob sa inlocuiesti toate masinile cu electrice. Anunta ca se muta spre asa ceva sa calmeze toti hipsteri care cred ca pot opri schimbarile climatice...

Ma da ce le stii tu pe toate.

xclx
xclx  •  04 Noiembrie 2019, 15:23
Postat de wwerko80 pe 04 Noiembrie 2019, 15:21

Mercedes so VW (implicat audi) au confirmat ca dupa 2020 nu mai cerceteaza&dezvolt masini pe benzina sau diesel, doar electrice. Aproape toate firmele acum au ori masini hybrid sau electrice la dispozitie, pe viitor deja 2 giganti se muta pe all-electric. Modelele non-electrice merg pe calea de disparitie usor usor.

Povesti cu pesti... Nu ai destule resuerse pe glob sa inlocuiesti toate masinile cu electrice. Anunta ca se muta spre asa ceva sa calmeze toti hipsteri care cred ca pot opri schimbarile climatice...

wwerko80
wwerko80  •  04 Noiembrie 2019, 15:21

Mercedes so VW (implicat audi) au confirmat ca dupa 2020 nu mai cerceteaza&dezvolt masini pe benzina sau diesel, doar electrice. Aproape toate firmele acum au ori masini hybrid sau electrice la dispozitie, pe viitor deja 2 giganti se muta pe all-electric. Modelele non-electrice merg pe calea de disparitie usor usor.

Vezi toate comentariile (6)
Comentează
Close