Articol de GSP - Publicat marti, 21 ianuarie 2025 12:11 / Actualizat marti, 21 ianuarie 2025 17:28
Odată cu începutul lui 2025 și debutul BLAST Bounty, scena profesionistă CS2 a adoptat un pool de hărți reîmprospătat, mult așteptata hartă Train revenind în locul lui Vertigo.
Deși harta a apărut doar de trei ori în meciuri oficiale până acum, debutul său a stârnit deja discuții intense.
Într-un meci cheie între Falcons și ENCE am avut ocazia să vedem cum se joacă harta Train în noua meta. Falcons au triumfat cu 16-12, evidențiindu-și roster-ul reconfigurat, condus de Nikola "NiKo" Kovač.
Dar, dincolo de scor, meciul a scos la iveală perspective critice asupra dinamicii actuale a hărții Train.
Accent pe site-ul A
Configurarea defensivă preferată pentru CT pare să fie un aranjament 1B/4A, reflectând importanța securizării site-ului A. Un factor cheie pentru succesul părții CT este gestionarea agresiunii rapide a T-urilor, în special spre A Main.
Falcons s-au remarcat aici, folosind o combinație de utility și protocoale disciplinate. Totuși, ENCE a fost bine pregătită la început și a obținut câteva eliminări bine cronometrate.
VAC#BLASTPremier @XKacpersky pic.twitter.com/QwOKGR6qFg
— BLAST Premier 💥 (@BLASTPremier) January 15, 2025
Grenadele duble sau chiar triple HE aruncate spre A Main au devenit o mișcare semnătură pentru Falcons, oprind eficient atacurile rapide ale T-urilor și menținând adversarii în incertitudine.
Această abordare a pregătit terenul pentru manevre ulterioare spre A Main sau Popdog, mascând intențiile lor și ținându-i pe ENCE sub presiune.
Vulnerabilitățile site-ului A
Noua configurație a site-ului A s-a dovedit a fi o provocare majoră pentru CT-uri. Lipsa acoperirii face dificilă apărarea împotriva execuțiilor bine coordonate ale T-urilor, oferind atacatorilor un avantaj considerabil.
În acest moment, Train pare a fi o hartă dominată de partea T, lucru evidențiat de ratele ridicate de succes ale atacurilor T în rundele de început.
Pentru a contracara acest lucru, unele echipe CT, inclusiv Virtus Pro, au început să folosească fumigene pentru A Main încă din spawn.
Această tactică nu doar că poate câștiga timp prețios, dar și conservă utilitatea pentru retake-urile din rundele mijlocii sau târzii, unde poate avea un impact mai mare.
Cu toate acestea, este clar că echipele CT încă experimentează modalități de a diminua dezechilibrul actual al hărții.
Dinamica site-ului B și rolul utility-ului
Pe site-ul B, natura mai liniștită a zonei Brown Halls oferă opțiuni limitate de agresiune pentru CT-uri. Asumarea riscurilor aici este rară, dar poate schimba soarta unui meci.
O mișcare comună pentru CT este aruncarea unui smoke pe scări în B Halls pentru a oferi mai multă încredere apărătorului solitar de pe B și, ocazional, pentru a permite o împingere surpriză.
.@somedieyoungCS cleans up for the QUAD 👌#BLASTPremier @ENCE pic.twitter.com/MZBqNT6GVD
— BLAST Premier 💥 (@BLASTPremier) January 15, 2025
Falcons au demonstrat eficiența acestei strategii, folosind smoke-ul de mai multe ori pentru a întârzia ENCE, înainte de a lansa un atac agresiv care i-a surprins pe adversari.
Majoritatea echipelor își concentrează forțele spre A Main și Popdog, creând astfel goluri în alte părți ale hărții. Acest compromis creează oportunități pentru strategii creative ale T-urilor și scoate în evidență provocările CT-urilor în menținerea controlului echilibrat al hărții.
Posibile modificări ale hărții
Este încă prea devreme pentru a trage concluzii definitive. Vor trebui jucate mai multe meciuri și colectate mai multe date de către Valve.
Totuși, unii entuziaști, inclusiv fostul jucător și actual comentator Chad "SPUNJ" Burchill, au propus deja idei pentru ajustarea configurației hărții refăcute:
IM GONNA SAY SOMETHING CRAZY. DON'T LOSE YOUR MINDS. JUST ENTERTAIN THE IDEA FROM A HYPOTHETICAL PERSPECTIVE AND DISCUSS THE PROS AND CONS
— Chad Burchill (@SPUNJ) January 16, 2025
What if.. we put T spawn on train somewhere in the vicinity of the monkey covering his eyes emoji?
Ivy could get significantly more action.… pic.twitter.com/TtPqxhAfC0
Ideea lui SPUNJ este într-adevăr fascinantă, având în vedere că zona Ivy nu a avut până acum aceeași activitate pe care o avea în versiunea Train din CS:GO.
Totuși, s-ar putea argumenta că acest lucru a fost cauzat de site-ul A mai înghesuit și mai acoperit de atunci.
Ca orice hartă, Train va avea nevoie de timp pentru a evolua într-o piesă echilibrată și competitivă. Echipele încă descoperă nuanțele, iar Valve va introduce probabil schimbări înainte de BLAST.tv Austin Major din iunie.
Până atunci, comunitatea poate doar să spere la îmbunătățiri care să rezolve problemele actuale.
Deocamdată, debutul lui Train a fost captivant, iar victoria Falcons oferă o privire promițătoare asupra potențialului acestei hărți.
Soluția de urgență? Un fost mare internațional, pregătit să-i ia locul lui Arne Slot la Liverpool