Articol de GSP - Publicat vineri, 10 ianuarie 2025 10:11 / Actualizat vineri, 10 ianuarie 2025 11:44
Sony împinge din nou limitele gamingului. La CES 2025, compania a dezvăluit o experiență imersivă revoluționară inspirată de The Last of Us, oferindu-le participanților șansa de a păși direct în lumea post-apocaliptică, înfricoșătoare.
Folosind tehnologie de ultimă generație, Sony reinventează modul în care interacționăm cu jocurile, îmbinând elemente fizice și digitale pentru a crea ceva cu adevărat unic.
Acest concept ambițios îi face pe fani să se întrebe dacă este începutul unei noi ere în divertisment. Cu designul său captivant, proiectul împinge limitele narării, oferind o experiență care șterge granița dintre realitate și ficțiune.
Iată tot ce trebuie să știi despre cea mai nouă inițiativă a Sony.
O experiență fără precedent
Sony's immersive proof-of-concept entertainment experience, unveiled at CES 2025, will let players step into worlds of PlayStation games such as The Last of Us and see, shoot, and even smell the baddies. pic.twitter.com/NvwqMdvjKe
— IGN (@IGN) January 8, 2025
Folosind panouri LED avansate și feedback haptic, Sony creează un mediu uimitor de realist. Participanții pășesc în tunelurile virtuale din Seattle, amintind de momentele iconice din The Last of Us Part II.
Echipe de patru jucători navighează prin aceste tuneluri, fiind echipați cu două puști și două lanterne, fiecare jucând un rol vital.
Pe măsură ce grupul avansează, amenințările ies din întuneric – inclusiv temuții clickeri. Experiența este îmbunătățită prin elemente interactive: razele de lumină ale lanternelor influențează lumea digitală, în timp ce vibrațiile haptice simulează prăbușiri și trepidații sub picioare.
Evenimentul nu se limitează doar la mecanicile de joc. Jucătorii le întâlnesc pe Ellie și Dina în timpul unei bătălii dramatice împotriva unui roi de clickeri, care culminează cu momentul în care grupul este copleșit, scena încheindu-se într-o estompare dramatică spre negru.
Pentru a spori realismul, experiența integrează mirosuri care evocă atmosfera decăzută și periculoasă a lumii, transformând-o într-o experiență cu adevărat multisenzorială.
Gândindu-ne la o lume post-apocaliptică, unde dușurile sunt un lux și mașinile de spălat sunt o amintire îndepărtată – ca să nu mai vorbim de cadavrele ambulante – adevărata groază a acestui joc ar putea să nu fie doar vizuală sau auditivă, ci și olfactivă.
Aducând la viață lumea The Last of Us
Datorită dimensiunii sale gigantice, Sony și bunul simț ne-au confirmat deja că acest dispozitiv nu este destinat să fie plasat în sufrageria ta.
Această nouă invenție ar putea fi folosită în parcuri tematice sau ar putea stimula creativitatea în camerele de evadare, unde amenințarea nu mai este un ceas care ticăie pe perete, ci un runner care se apropie de tine cu viteză maximă.
Sony descrie acest proiect ca un „proof of concept” pentru inițiativa sa de Future Immersive Entertainment.
Este parte a unei strategii mai ample de a redefini arta povestirii prin tehnologie avansată, introducând concepte precum „Narațiuni pretutindeni” pentru a conecta jocurile și realitatea.
Dan Șucu achiziționează al 3-lea club de fotbal! Vestea momentului: „Lucrăm pe mai multe planuri”