ESPORTS  »  STIRI GAMING  »  GAMING

GAMING Fortnite este dat în judecată de părinți din cauza modului în care este conceput magazinul său

Articol de GSP - Publicat joi, 13 martie 2025 10:53 / Actualizat joi, 13 martie 2025 14:00

Părinții dau în judecată Fortnite din cauza modului în care este conceput magazinul său.

Problemele legale ale Fortnite

Magazinul de obiecte din Fortnite se confruntă din nou cu probleme juridice – de data aceasta din cauza plângerilor făcute de părinți.

Magazinul de obiecte al Fortnite a fost de mai multe ori subiectul unor controverse legale.

În 2022, compania a fost de acord să ramburseze jucătorii care au fost „manipulați” să cumpere obiecte din joc. Apoi, în 2024, a fost amendată pentru „exploatarea copiilor”, ceea ce a dus la modificări în magazinul său, după ce ACM (Autoritatea pentru Consumatori și Piețe) a acuzat-o de practici comerciale neloiale.

Acum, Epic se confruntă cu un nou proces, de această dată din cauza acuzațiilor conform cărora magazinul său de obiecte creează o urgență falsă, declanșând FOMO (teama de a pierde ceva) în rândul jucătorilor tineri.

Părinții vs. Fortnite

Procesul, depus pe 5 martie, evidențiază „cronometrele înșelătoare ale Epic”, oferind drept exemplu pachetul Horizon Zero Dawn. Acest pachet a fost promovat cu o etichetă roz stridentă de reducere și un cronometru care indica momentul în care articolele vor dispărea din magazin.

Conform plângerii, milioane de tineri jucători Fortnite au înțeles acest lucru ca pe o ofertă autentică limitată în timp.

Totuși, odată ce cronometrul expira, articolele rămâneau adesea disponibile – de multe ori la același preț „redus” – timp de zile sau chiar săptămâni, consolidând astfel acuzațiile de tactici de vânzare înșelătoare.

„Unele articole, precum ultra-rarul costum Renegade Raider, au fost oferite pentru scurt timp și nu au mai fost disponibile de peste șase ani. Altele dispar doar pentru a reapărea câteva săptămâni mai târziu.

Aceste oferte și programările lor sunt subiecte de mare interes pentru jucătorii Fortnite.” – Proces intentat pe 5 martie

Epic Games a reacționat la acest proces printr-o declarație oferită publicației Polygon, negând acuzațiile și afirmând că oferă suficiente măsuri de securitate pentru minori:

„Această plângere conține erori factuale și nu reflectă modul în care operează Fortnite. Anul trecut am eliminat cronometrul din magazinul de obiecte și oferim protecții împotriva achizițiilor nedorite.

Acestea includ un mecanism de confirmare a achiziției, anulări instantanee, returnări automate pentru achizițiile din magazin și o opțiune explicită de da/nu pentru salvarea informațiilor de plată.

Când un jucător își creează un cont Epic și indică faptul că are sub 13 ani, nu poate face achiziții cu bani reali până când un părinte nu își dă acordul.

Odată ce acest lucru se întâmplă, oferim controale parentale avansate, inclusiv protecție PIN pentru achiziții. Vom contesta aceste acuzații.” – Purtător de cuvânt Epic Games pentru Polygon.

Vom vedea cum se va încheia acest proces și cine are dreptate oficial. Pe de o parte, Epic Games are dreptate că oferă anumite protecții, precum anularea instantanee a achizițiilor.

Cu toate acestea, nu solicită dovezi pentru a verifica vârsta reală a utilizatorilor, ceea ce înseamnă că minorii ar putea minți cu ușurință despre posibilitatea de a face cumpărături (deși s-ar putea argumenta că această responsabilitate revine părinților).

Pe de altă parte, observațiile asupra magazinului de obiecte arată că au existat, într-adevăr, cronometre și vânzări înșelătoare în trecut.

De asemenea, procesul evidențiază o problemă specifică:

Deși Epic anunță acum când un anumit obiect va fi scos din magazin, nu precizează când va fi din nou disponibil, iar rotația articolelor este extrem de inconsistentă.

Acest lucru poate pune presiune asupra consumatorilor (și declanșa FOMO), deoarece nu știu dacă sau când un obiect va reveni.

Citește și:
„Doi sunt deja rezolvați. Mai aduc 3!” » Gigi Becali a stabilit transferurile, după 2-1 cu Rapid: „O să se înmoaie agentul lui”
Superliga
„Doi sunt deja rezolvați. Mai aduc 3!” » Gigi Becali a stabilit transferurile, după 2-1 cu Rapid: „O să se înmoaie agentul lui”
„Vreau să mă operez” » Florin Tănase le-a comunicat deja decizia celor de la FCSB. Cât va lipsi
Superliga
„Vreau să mă operez” » Florin Tănase le-a comunicat deja decizia celor de la FCSB. Cât va lipsi
Ce nu i-a spus nimeni lui Gâlcă
Opinii
Ce nu i-a spus nimeni lui Gâlcă
„Băi Bîrligea!” » Gigi Becali i-a răspuns prompt golgheterului, după protestul din FCSB - Rapid: „Ce nu știe el...”
Superliga
„Băi Bîrligea!” » Gigi Becali i-a răspuns prompt golgheterului, după protestul din FCSB - Rapid: „Ce nu știe el...”
Ce probleme de fiabilitate raportează des proprietarii de Tesla în România
Profit.ro
Ce probleme de fiabilitate raportează des proprietarii de Tesla în România
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

„Fotbalistul Anului”, Andrei Rațiu, interviu de gală la Madrid: „Nu sunt arogant. Sunt doar timid” + „Vini jr. cel mai incomod? Nu! El e mult mai electrizant!”

„Trebuie obsesie, dar și liniște” » David Popovici e „Sportivul Anului” și vorbește într-un interviu-eveniment despre o mare provocare: „N-am trecut niciodată prin așa ceva”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă niciun comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează