Comentarii (48)
augustinanghel
augustinanghel  •  01 Noiembrie 2025, 17:06
Postat de sange.alb.rosu pe 01 Noiembrie 2025, 10:04

Au aparținut Ungariei și au fost anexate de România după primul război mondial??? E invers. Ardealul cu totul a fost anexat de către Ungaria timp de 900 de ani. Noi ne-am redobândit ce era al nostru. Iar steagurile alea cu Ungaria mare nu arată decât dorința cetățenilor români de etnie maghiară de a anexa din nou Ardealul de Uungaria. Ce e atât de greu de înțeles?

Eu n-am pomenit de harta cu Ungaria Mare, si nici de schimbarea granitelor pentru ca asa ceva numai ratacitii pot gandi. Desigur, istoria stramba pe care ati intatat-o va agita fara folos, "ca noi am fost victime acum 1100 de ani". Sa lamurim cateva lucruri. Statele romane nu existau cand au venit ungurii in Transilvania in secolul X. Atat Transilvania, cat si Banatul, ca multe alte zone din toata Europa, erau foarte putin populate, si nu erau granite. Din foarte putinele surse care exista, si nu stim cat de credibile sunt, in zona traiau oameni de mai multe origini: slavi, vorbitori de proto-romana, pecenegi, etc. Transilvania nu era stat si nu existau natiuni, iar tarile romane, Moldova si Tara Romaneasca, s-au format abia 400 de ani mai tarziu, adica in secolul XIV. In Declaratia de la Alba Iulia de la 1 decembrie 1918, cand romanii ardeleni au optat pentru unirea Transilavniei cu Romania, ei au cerut "Deplină libertate națională pentru toate popoarele conlocuitoare. Fiecare popor se va instrui, administra și judeca în limba sa proprie", doar ca guvernul de la Bucuresti a schimbat constitutia in 1923 cu art. 1 "stat national unitar", romanii din Romania fiind atunci doar de 70%. In Harghita, Covasna si parte din Mures, au fost mereu ori foarte putini romani, ori deloc. Cu ce ma deranjeaza pe mine ca secuii isi arboreaza steagul secuiesc in sec. XXI? Asa-i in toate statele europene democrate unde sunt minoritati stravechi. Hai Romania, tara in

sange.alb.rosu
sange.alb.rosu  •  01 Noiembrie 2025, 10:04
Postat de augustinanghel pe 21 Octombrie 2025, 21:13

Asa cum romanii din Ungaria au dreptul sa se considere ca facand parte din natiunea romana, asa si maghiarii din Romania au dreptul sa se considere ca facand parte din natiunea maghiara. Ce-i asa greu de inteles? Judetele Harghita, Covasna si mare parte din Mures au fost mereu preponderent locuite de secui/ maghiari, unde romani au fost mereu foarte putini sau chiar deloc, iar aceasta zona a fost parte din Ungaria 900 de ani. Romania a anexat aceste teritorii dupa Primul Razboi Mondial, iar ulterior li s-a spus acelor oameni ca nu mai fac parte din natiunea maghiara. E corect? Procentul maghiarilor din Romania a scazut permanent in ultimii 100 de ani, iar unii conationali de-ai nostri mai cred baliverna ca secuii vizeaza unirea secuimii cu Ungaria. Stim ce s-a intamplat in martie 1990 la Targu Mures din cauza unor astfel acuze iresponsabile. Cu totii am trai mai bine daca le-am respecta dreptul de a-si flura steagul lor si de a-si canta cantecele in pace. Hai Romania, tara in care oamenii isi doresc sa-si duca viata in liniste si intelegere!

Au aparținut Ungariei și au fost anexate de România după primul război mondial??? E invers. Ardealul cu totul a fost anexat de către Ungaria timp de 900 de ani. Noi ne-am redobândit ce era al nostru. Iar steagurile alea cu Ungaria mare nu arată decât dorința cetățenilor români de etnie maghiară de a anexa din nou Ardealul de Uungaria. Ce e atât de greu de înțeles?

augustinanghel
augustinanghel  •  22 Octombrie 2025, 18:10
Postat de Viorel1 pe 22 Octombrie 2025, 17:25

Dar de ce nu se duc în Ungaria Să afișeze steagul secuesc ei ce știm noi sânt în România

Pentru ca steagul secuiesc si imnul secuiesc fac parte din comunitatea secuiasca, care locuieste compact in Romania, nu in Ungaria. Iar Romania este tara lor, asa cum este si tara noastra. Mergeti la Micherechi in Ungaria si veti vedea steagul Romaniei pe institutiile statului. Asa este in tarile europene in secolul 21, si foarte bine ca e asa pentru ca pretuim libertatea. Minoritatile etnice sunt respectate si dreptul lor de a-si canta cantecele in limba lor si de a-si arbora drapelul regional este garantat prin lege. Ce este asa greu de inteles?

Viorel1
Viorel1  •  22 Octombrie 2025, 17:25

Dar de ce nu se duc în Ungaria Să afișeze steagul secuesc ei ce știm noi sânt în România

augustinanghel
augustinanghel  •  22 Octombrie 2025, 16:41
Postat de kolarov98 pe 22 Octombrie 2025, 00:16

Nu e buna amenda ci sa se desființeze toate echipele care afișează asemenea steaguri

Serios? Si cu ce echipe ati sugera sa se inceapa desfiintarea? Cu Athletic Bilbao care isi canta imnul in limba basca si isi afiseaza steagul regional?Sau cu Heerenveen ca afiseaza steagul regional si isi canta imnul in limba friziana? Sau poate cu Truro City ca isi afiseaza steagul regiunii Cornwall? Sau cu Eupen din Belgia ca isi afiseaza steagul local si isi canta imnul in germana? Sau cu FC Sudtirol ca afiseaza steagul Tirolului de Sud? Sau cu Rennes care afiseaza steagul regiunii Bretagne? Sau cu KF Shkëndija din Macedonia de Nord care isi canta imnul in albaneza si isi afiseaza steagul albanezilor si al Albaniei? Sau cu IFK Mariehamm din Finlanda care afiseaza steagul regiunii autonome Aaland si isi canta imnul in suedeza? Sau cu cei de la Dacia Chisinau ca afiseaza steagul Romaniei Mari? Sau mai bine cu Barcelona ca afiseaza steagul Cataloniei? Oare cand va inceta aceasta obsesie pernicioasa prefabricata pe vremea comunistilor din Romania si inca promovata de cativa rataciti?

kolarov98
kolarov98  •  22 Octombrie 2025, 00:16

Nu e buna amenda ci sa se desființeze toate echipele care afișează asemenea steaguri

augustinanghel
augustinanghel  •  21 Octombrie 2025, 21:20
Postat de Heiheiargesul1987 pe 21 Octombrie 2025, 11:10

Vad ca aveti un mesaj standard,cu ajustari particulare in functie de cel caruia ii raspundeti.Din modul in care amestecati informatiile ca să pară că aveti dreptate, probabil sunteti fie un apropiat al clubului maghiar aterizat "din greseala" in campionatul romanesc, fie sunteti chiar avocatul lor sau ocupati o functie acolo. In regulă. Amestecati aiurea problemele, nu are nicio legatura ce se intampla la Bilbao sau la Bastia (sau alte exemple date de dvs) cu ceea ce discutăm aici. Lipsa de respect vis-a-vis de români pe care acest club o manifestă încă de la promovare (de la declaratiile celor din conducere carora le miroase urat orice e romanesc, care inchid usile oricarui fotbalist pe criteriu de etnie, pana la chestiunea aceasta despre care se vorbeste acum) este incalificabilă,adica cineva este primit într-o casă , i se asigură toate conditiile și el vine si face era să zic eu ce în mijlocul casei si apoi doreste sa fie si aplaudat, sau cum? Credeti-ma ca nu am nicio problema cu ungurii (dimpotriva, in general ii apreciez), dar cazul particular al acestui club este absolut odios si nu are nicio legatura cu Miercurea Ciuc sau cu orice alta localitate in care predomină cei de etnie maghiară. Are legatura cu abordarea arogantă, pur sfidătoare pe care acest club o are. Nu vă așteptați la aplauze. Din cauza asta, niciun roman nu va indragi clubul, din contră! Si ca vreti, ca nu vreti, clubul joaca in campionatul Romaniei! Deci..nasol!

Nu sunt deloc vreun apropiat al celor de la Csikszereda. Doar ca asemanarea situatiei clubului Csikszereda cu cluburile europene mentionate - germanii din Eupen/Belgia, suedezii de la IFK Mariehamm Aaland/Finlanda, austriecii tirolezi din Sudtirol /Italia, cornisii din Truro Cornwall/Anglia, bretonii din Rennes Bretagne/Franta, frizii din Heerenveen/Olanda, albanezii din KF Shkëndija Tetovo/Macedonia, bascii din Bilbao/Spania - este izbitoare. In aceste tari a-ti flutura steagul regional si a-ti canta cantecele este o normalitate si un drept garantat. Din pacate, multi conationali de-ai nostri inca mai cad victime propagandei pseudo-patriotice care are scopul meschin de a inventa dusmani imaginari. De ce sa fiu deranjat ca cei din Miercurea Ciuc isi arboreaza steagul secuiesc si cel unguresc si isi canta cantecele? Bravo lor ca ei tin la simbolurile lor! Asa ar trebui sa facem si noi cu ale noastre. Afirmati ca cei de la Csikszereda "inchid usile oricarui fotbalist pe criteriu de etnie". Doar ca nu este adevrat. Eduard Pap si Raul Palmes sunt romani. Zoltan Szondi a spus-o clar ca "daca academia lor formeaza un jucator bun, indiferent de etnie, atunci o sa joace in echipa" lui. Prioritatea clubului Csikszereda este de a forma jucatori la echipele de juniori, asa cum i-a format pe Marius Corbu si El Sawy (maghiari si ei, nu-i asa?). In orice caz, politica cluburilor din Romania este strict treaba lor. Pe noi ne intereseaza sa vedem un fotbal cat mai bun si

augustinanghel
augustinanghel  •  21 Octombrie 2025, 21:13
Postat de sange.alb.rosu pe 21 Octombrie 2025, 10:55

Una e identitatea etnică și alta e identitatea națională. Ungurii ăștia sunt cetățeni români, dar ei urăsc tot ce înseamnă România. Să fii cetățean român și să îți dorești ca o parte din România să aparțină altui stat, se numește trădare.

Asa cum romanii din Ungaria au dreptul sa se considere ca facand parte din natiunea romana, asa si maghiarii din Romania au dreptul sa se considere ca facand parte din natiunea maghiara. Ce-i asa greu de inteles? Judetele Harghita, Covasna si mare parte din Mures au fost mereu preponderent locuite de secui/ maghiari, unde romani au fost mereu foarte putini sau chiar deloc, iar aceasta zona a fost parte din Ungaria 900 de ani. Romania a anexat aceste teritorii dupa Primul Razboi Mondial, iar ulterior li s-a spus acelor oameni ca nu mai fac parte din natiunea maghiara. E corect? Procentul maghiarilor din Romania a scazut permanent in ultimii 100 de ani, iar unii conationali de-ai nostri mai cred baliverna ca secuii vizeaza unirea secuimii cu Ungaria. Stim ce s-a intamplat in martie 1990 la Targu Mures din cauza unor astfel acuze iresponsabile. Cu totii am trai mai bine daca le-am respecta dreptul de a-si flura steagul lor si de a-si canta cantecele in pace. Hai Romania, tara in care oamenii isi doresc sa-si duca viata in liniste si intelegere!

vidam.juhasz
vidam.juhasz  •  21 Octombrie 2025, 14:33
Postat de Numeuser pe 21 Octombrie 2025, 08:45

Maestre, la ce declin demografic au ambele țări, cred că singura variantă bună ar fi să se unească ele cu totul ca să mai reziste ceva pe aici. Eventual să-i luăm și pe confrații bulgari în combinație. Că, de nu, vor fi ele dodoloațe, sublime, dar complet goale de oameni. Republici zoo.

Planul inițial cam ăla era - să fim cu toții uniți în cadrul UE, însă la cum arată UE acum pare că acel deziderat comun s-a transformat în distopie. În ce privește declinul demografic, se rezolvă cu filipinezi, srilankezi și nepalezi, ... care îi vor înlocui încet-încet pe românii, rromii, maghiarii și sașii evadați din "Republica Zoo" în ultimele decenii.

Heiheiargesul1987
Heiheiargesul1987  •  21 Octombrie 2025, 11:10
Postat de augustinanghel pe 20 Octombrie 2025, 21:53

Ba da, pentru ca ei joaca in Campionatul Romaniei, iar Romania este o tara care respecta drepturile minoritatilor conlocuitoare, au dreptul sa isi arboreze steagul regional si sa isi cantece cantecele. Cu ce-i deranjeaza pe unii conationali de-ai mei, si ce-o fi asa greu de inteles ca nu mai traim pe vremea lui Ceausescu? Regiuni populate de minoritati sunt in diverse tari europene, iar steagurile regionale sunt arborate atat pe institutii de stat, cat si de catre suporteri la meciurile de fotbal. Sa dam cateva exemple. Athletic Bilbao si Real San Sebastian (steagul regiunii basce) din Spania, FC Sudtirol (steagul regiunii Tirolul de Sud) din Italia, Truro City (steagul regiunii Cornwall) din Anglia, Eupen (steagul regiunii autonome a germanilor) din Belgia, IFK Mariehamn (steagul regiunii autonome Aaland a suedezilor) din Finlanda, Rennes (steagul bregiunii Bretagne) din Franta, Bastia (steagul regiunii Corsica) din Franta, Heerenven (steagul regiunii Friesland) din Olanda. Sa respectam simbolurile secuiesti si sa-i lasam sa le afiseze pentru ca este dreptul lor, si cu totii vom avea de castigat. Hai Romania, tara in care oamenii isi se respecta unii pe altii!

Vad ca aveti un mesaj standard,cu ajustari particulare in functie de cel caruia ii raspundeti.Din modul in care amestecati informatiile ca să pară că aveti dreptate, probabil sunteti fie un apropiat al clubului maghiar aterizat "din greseala" in campionatul romanesc, fie sunteti chiar avocatul lor sau ocupati o functie acolo. In regulă. Amestecati aiurea problemele, nu are nicio legatura ce se intampla la Bilbao sau la Bastia (sau alte exemple date de dvs) cu ceea ce discutăm aici. Lipsa de respect vis-a-vis de români pe care acest club o manifestă încă de la promovare (de la declaratiile celor din conducere carora le miroase urat orice e romanesc, care inchid usile oricarui fotbalist pe criteriu de etnie, pana la chestiunea aceasta despre care se vorbeste acum) este incalificabilă,adica cineva este primit într-o casă , i se asigură toate conditiile și el vine si face era să zic eu ce în mijlocul casei si apoi doreste sa fie si aplaudat, sau cum? Credeti-ma ca nu am nicio problema cu ungurii (dimpotriva, in general ii apreciez), dar cazul particular al acestui club este absolut odios si nu are nicio legatura cu Miercurea Ciuc sau cu orice alta localitate in care predomină cei de etnie maghiară. Are legatura cu abordarea arogantă, pur sfidătoare pe care acest club o are. Nu vă așteptați la aplauze. Din cauza asta, niciun roman nu va indragi clubul, din contră! Si ca vreti, ca nu vreti, clubul joaca in campionatul Romaniei! Deci..nasol!

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • •••
  • 5
Comentează