Articol de Victor Vrînceanu - Publicat joi, 20 iulie 2017 09:00
"Câinii" au reuşit sezonul trecut cea mai bună performanţă din era Negoiţă, cu o clasare pe locul trei în Liga 1, câştigarea Cupei Ligii şi participarea în turul III preliminar al Europa League, unde o vor întâlni pe Athletic Bilbao.
Cel puţin la nivel teoretic, performanţele atrag sponsori, dar această regulă nu s-a aplicat şi la echipa antrenată de Cosmin Contra. Dinamo nu doar că nu atrage sponsori, ba îi şi pierde pe cei pe care îi are deja. Honda şi Maxbet au părăsit "corabia" după doar un an de colaborare, iar sponsorul devenit deja tradiţional, Orange, a fost la un pas să înceteze colaborarea în această vară. Până la urmă, firma de telefonie mobilă a acceptat să mai prelungească cu un an, dar să plătească cu 200.000 € mai puţin! Adică 300.000 €. Pe lângă aceste două companii care aduceau sume serioase în club, și alți doi sponsori mai mici au decis să întrerupă legăturile cu Dinamo. Este vorba despre Azuga Waters, companie de apă deținută de familia Moraru și Gealan.
"Suntem cel mai performant club din România în privința marketingului. Partenerii aleg colaborarea cu noi pentru seriozitatea brandului"
Ionuţ Negoiţă, patron Dinamo, în 2015, când a semnat cu Honda
20 de maşini şi 350.000 € pe an însuma sponsorizarea celor de la Honda
500.000 € stagional a primit Dinamo sezonul trecut de la Orange
UN DECENIU DE ORANGE
Imediat după ce Dinamo a luat titlul în 2007, Orange a devenit sponsorul de pe pieptul dinamoviştilor, oferind în decursul celor zece ani de colaborare sume cuprinse între 500.000 și 1,5 milioane de euro. În urma lipsei performanţelor din ultimii ani, relaţia dintre Orange şi Dinamo s-a răcit. Un alt motiv al despărțirii poate fi şi faptul că Nicolae Badea este unul dintre acţionarii Orange România, iar acesta are o relaţie foarte rece cu Negoiţă, din cauza datoriei de 2.000.000 de euro, neachitată de şeful RIN.