FOTBAL  »  Superliga  »  MEDIA

LPF a vândut drepturile TV pentru următorii 5 ani » Modificări importante: „Luăm în calcul schimbarea orelor de disputare!” + nouă opțiune

FOTO: Guliver/GettyImages +4   FOTO
FOTO: Guliver/GettyImages

Articol de - Publicat luni, 22 aprilie 2019 13:07

Astăzi a avut loc la sediul Ligii Profesioniste de Fotbal (LPF) o conferință de presă în care a fost anunțat parteneriatul media dintre LPF și EAD pentru următoarele cinci sezoane de Liga 1.

Orlando Nicoară, directorul general al eAD, societate care a cumpărat drepturile TV, a venit în fața presei cu un PowerPoint în care a prezentat planurile pe care le are în următorii 5 ani.

Printre care și: "Suporterii să mănânce cu legendele clubului, să ia autografe și să facă poze!". Noul acord pornește de la ideea că "fotbalul în momentul de faţă e o distracţie care concurează cu toate celelalte distracţii, televiziunea, Netflix-ul, cinematograful, ieşitul pe terase, mersul la teatru".

Un meci costă 120.000 €

Ce-și propune eAD de la Liga 1? "Să avem echipe generatoare de audiență. Suntem dispuşi să discutăm cu orice post TV care îşi doreşte acest produs, în condiţiile în care costurile pentru un meci depăşesc 120.000 de euro, iar astăzi din piaţa de publictate nu îşi permite nimeni, nici măcar ProTV-ul, care e liderul pieţei, să plătească o asemenea sumă pentru partidele din Liga 1.

Vrem să atragem brandurile importante care se pot asocia cu această competiţie. Nu putem să vindem drepturile către o singură televiziune şi să le blocăm practic pentru celelalte televiziuni. Ăsta este unul dintre motivele pentru care LPF nu a organizat o licitaţie. Într-o licitaţie, drepturile ar fi fost blocate într-o singură reţea sau într-o singură televiziune, iar suma pe care LPF ar fi obţinut-o din vânzarea acestor drepturi la licitaţie nu ar fi ajuns în niciun caz la suma pe care am oferit-o", spune Nicoară.

"42% din cluburi trăiesc din drepturile TV"

Justin Ștefan, secretarul general al LPF, a detaliat acordul și a răspuns suporterilor care au avut cerințe clare către Ligă: "Vom avea meciuri lunea, însă, spre deosebire de contractul anterior, în acesta s-au stabilit reguli foarte clare pentru programare. 42 la sută din cluburi trăiesc din drepturile TV!

Grila de bani către cluburi rămâne neschimbată, 30 la sută din bani vor ajunge la cluburi în mod egal şi 70 la sută din bani având în vedere criteriul performanţei sportive, în funcţie de locul ocupat în clasament la finalul sezonului regulat, respectiv la finalul play-off-ului/play-out-ului. Vor fi trei tranşe, una la începutul sezonului, una în ianuarie şi una în martie, dar există posibilitatea ca, în funcţie de legislaţia aplicabilă, să revenim la sistemul cu două rate".

5 idei clare după semnarea parteneriatului LPF-eAD

  1. Dezvoltarea infrastructurii și a resursei umane implicată în identificarea, formarea și creșterea jucătorilor.
  2.  Creșterea numărului de spectatori pe stadioanele din Liga 1. Vânzarea de bilete online, dar și abonamente pentru toate jocurile din L1.
  3. Creșterea audiențelor TV. În prezent, audiența cumulată Digi, Telekom, Look, pe targetul all-urban, este de 2,89%.
  4. Atragerea unor branduri importante ca sponsori ai fotbalului din L1.
  5. Digitalizarea produsului. Lansarea unei aplicații pentru iOS, dar și pentru Android.

Cele mai importante sunt reprezentate de posiblitatea vânzării individuale a partidelor și discuția privind modificarea orelor de disputare ale partidelor. 

Orlando Nicoară, directorul general al eAD:

  • Am semnat pe 5 ani și suntem responsabili pentru producerea de meciuri. Vrem să facem produsul mai atractiv, să creștem audiența pentru TV dar și pe stadioane;
  • Nu e un simplu contract de drepturi TV. E un contract mai complex, inclusiv pe parte de marketing. Vrem profesionalizarea managementului;
  • Ne interesează să creștem audiențele de pe stadioane și să vină branduri importante alături de echipele din Liga 1. Ne interesează să digitalizăm.
  • Trebuie să creștem cât mai repede interesul, dar avem nevoie de echipe de tradiție care au orașe mari în spate. Constanța, Brașov sau  Timișoara nu au echipe în Liga 1.  De exemplu, autoritățile locale din Constanța ar trebuie să se alăture eforturilor lui Gică Hagi și să-l sprijine prin ceea ce face.
  • Negociem deja cu cele 3 părți care dețin drepturile, dar mai sunt și alte firme care vor asta. Și posturi din România, dar și de afară. Pe partea de producție de meciuri negociem cu mai multe entități.
  • Negociem varianta să vindem și un singur meci sau rezumate către anumite televiziuni.
  • Vrem să creștem spectatorii pe stadioane și meciurile trebuie programate la ore mai accesibile. Craiova a cerut public schimbarea orelor și ne vom uita pe audiența generată de meciurile respective.
  •  Costurile de producție depășesc 120 de mii de euro pentru un meci! Aici intră drepturile și producția. Nici măcar PRO TV, care este lider, nu își poate permite să plătească de unul singur.

79 %dintre cei 23.000 de votanți ai unui sondaj GSP.ro vor modificarea orei de disputare a partidelor din Liga 1

Justin Ștefan, secretar general LPF

  • Ead nu primește comision. Sunt reguli clare și garanții serioase. Se plătește ca și până acum în tranșe. Dacă se rupe contactul există puncte clare stipilate în contract;
  • Vom avea meciuri lunea! Chiar dacă sunt presiuni, nu renunțăm la această zi. Vom avea ore mai bune de programate a meciurilor. Asta în funcție de lună și de anotimp.

Gino Iorgulescu, președinte LPF:

  • Sunt bucuros că am ajuns la un consens după luni bune de negocieri. O să fie o colaborate mult mai bună decât până acum;
  • Nu am vândut direct către televiziuni pentru că nu suntem specialiști în acest domeniu. Tot ce a obținut firma a fost satisfăcător pentru Liga 1. Am obținut 28 de milioane de euro. Nu mă interesează ce face Ead mai departe.

2,89este audiența medie generată în momentul partidelor de posturile care transmit Liga 1

+5 FOTO

 

"Contractul drepturilor TV pe următorii 5 ani s-a aprobat în Adunarea Generală. Suma este de 28 de milioane fără TVA.  Firma respectivă o să vândă celor care sunt interesaţi, ca şi până acum. E şi un interes din străinătate, dar acele societăţi trebuie să ia legătura cu firma care deţine exclusiv drepturile TV"
Gino Iorgulescu, președinte LPF

99,6% din gospodăriiledin România sunt abonate la servicii TV, conform unui raport ANCOM (Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii)

LPF a semnat contractul cu firma eAd Interactive, cea care urmează, la rândul ei, să vândă drepturile către posturile intersate să preia meciurile din Liga 1.

CE URMEAZĂ?

  • eAd Interactive - va avea discuții cu RCS-RDS (deținătoarea TV DigiSport), Telekom România (deținătoarea TV TelekomSport), dar și cu Clever Media (deținătoarea Look TV)
  • În cazul în care altă societate media de pe piață e interesantă să cumpere drepturile TV pentru Liga 1, atunci eAD va purta negocieriei și cu aceasta.

268 de meciuriconţine un campionat de Liga 1 în actualul format: 182 de partide în sezonul regulat şi 86 în play-off şi play-out

CUM AU VARIAT DREPTURILE DE TELEVIZIUNE ÎN ROMÂNIA

Perioada - Suma (dolari/euro) - Postul câştigător
2000-2004 - 12,2 milioane de dolari - ProTV
2004-2008 - 28,2 milioane de dolari - Telesport
2008-2011 - 101,15 milioane de euro - Antena 1 și RCS
2011-2014 - 101,18 milioane de euro - RCS-RDS
2014-2019 - 167 de milioane de euro - Intel Sky

"Ce pot să spun despre noul contract? Că noi suntem mulţumiţi, cluburile la fel. Au stat cu emoţii, credeau că nu mai putem face un asemenea contract. Nu s-a făcut licitaţie, pentru că se luau mai puţini bani"
Gino Iorgulescu, președinte LPF 

ROMÂNII, CEI MAI MARI CONSUMATORI DE TV

Potrivit unui raport Media Fact Book, realizat de agenţia Initiative, România continuă să se afle pe primul loc în privinţa timpului pe care îl petrec în faţa televizoarelor popoarele din centrul şi din estul Europei. Respectiva analiză dezvăluie că românii din mediul urban stau în faţa TV-ului timp de 6,4 ore în medie pe zi. În acest top suntem urmaţi de Bosnia (6 ore), Albania (5,2) şi Serbia (5,5). 

7.500.000 abonați TV există în România în momentul de faţă: 5 milioane prin cablu şi restul prin satelit şi IP

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (19)
rocky2
rocky2  •  22 Aprilie 2019, 21:18

Aceste televiziuni daca impun in continuare ore nocturne de disputare a mecuirilor vor distruge fotbalul si mai rau! De ce pe Bayern, Juve, Barca, PSG, Liverpool, etc, putem sa-i vedem la ora 14, 16, 17, iar petardele noastre numai dupa 20 sau 21? Sau joaca atat de prost incat le este interzis minorilor sa-i vada?

romulus65
romulus65  •  22 Aprilie 2019, 16:11
Postat de turbozero pe 22 Aprilie 2019, 16:02

nu le obliga nimeni pe televiziuni sa plateasca suma ceruta de astia.. banuiesc ca e doar praf in ochii lumii si erau intelesi demult cu televiziunile

Asta cred si eu.

turbozero
turbozero  •  22 Aprilie 2019, 16:02
Postat de romulus65 pe 22 Aprilie 2019, 15:50

Nu ar fi dat nimeni mai mult, riscau sa ia mai putini bani. Ai vazut tu vreo televiziune sau alta firma care sa anunte ca-si doresc aceste drepturi? Crezi ca LPF nu ar fi facut licitatie daca respectivele drepturi ar fi starnit real interes?

nu le obliga nimeni pe televiziuni sa plateasca suma ceruta de astia.. banuiesc ca e doar praf in ochii lumii si erau intelesi demult cu televiziunile

Vezi toate comentariile (19)
Comentează