Comentarii (50)
MaxiP7
MaxiP7  •  17 Aprilie 2026, 14:49
Postat de concret.max pe 16 Aprilie 2026, 23:42

Tocmai, ca intr-o astfel de echipa (ca Alaves, cu 30% posesie pe meci, desi uneori fac si meciuri bune, solide, pe teren propriu) te remarci usor cand ai valoare. Si legat de protectie, nu uita ca Ianis Hagi era convocat la nationala chiar si atunci cand nu juca la echipa de club. Protectie mai mare ca asta nu exista. Nu in ultimul rand, vezi ca georgenii il au si pe Mikautadze, alt jucator de atac cu executii si rafinament (tot 25 de ani). Faptul ca ei reusesc sa dea intr-o singura generatie 2 jucatori de clasa, la o populatie totala cam cat a Bucurestiului, in timp ce noi nu reusim sa scoatem in generatii succesive macar un astfel de jucator, ridica multe semne de intrebare, nu crezi?

E discutabil. Cu siguranta exista niste proiecte in Georgia, au aparut pe harta mai multor sporturi: fotbal, polo pe apa, rugby, as zice chiar si handbal masculin, unde nu au o echipa rea. Dar datul de jucatori foarte buni, tine putin de formarea individuala si de calitati individuale stricte. O tara arata bine cand da mult, nu cand da elite. Poti avea o elita la 100 de ani, dar in rest n-ai avut deloc jucatori de nivel mediu, sau poti avea unele generatii medii, bune, dar fara elite, e valabil in tot sportul, asta fac tarile care poate n-au tot timpul elite, dar raman acolo, in lumea buna. Din acest punct de vedere, strict aplicat la fotbal, Romania si Georgia au facut progrese destul de similare. Au inceput sa scoata jucatori, unii de nivel mediu, unii de nivel bun, ei au reusit si 1-2 elite, dar asta poate ca n-a tinut neaparat de sistemul lor. Ca echipa in sine, nu stiu daca sunt peste noi, e un nivel comparabil al celor 2 nationale. Eu cred ca sunt 2 federatii care merg pe drumul cel bun, chiar daca lumea ma contesta cand sustin ca fotbalul la noi nu e deloc in regres. Dar noi avem tendinta de a compara cu apogeul, nu prea constientizam ca venim dupa perioada cea mai de jos din istorie, fata de care, chiar daca nu vrem sa recunoastem, stam mai bine. Adica hai sa ne amintim de calificarile pentru CM 2010, Euro 2012, Euro 2018, CM 2020... aceasta decada e o pata neagra uriasa pe fotbalul romanesc, parca perioada de dupa 2020 a inceput ceva mai bine totusi.

concret.max
concret.max  •  16 Aprilie 2026, 23:42
Postat de MaxiP7 pe 16 Aprilie 2026, 08:43

Ai urmarit campionatul Spaniei in ultima vreme? Si cam ce echipa "tehnica" e Alaves? Mai ales acum 2-3 ani? De-aia nici n-a jucat, echipa aia nu folosea niciun jucator de creatie, aveau o medie de 30% posesie pe meci. Vezi ca nu e chiar asa prin Spania cum crede lumea, uita-te la cateva meciuri si vezi ce joaca majoritatea cluburilor clasate mai jos de locul 10. Ti-o spun sincer, e mai usor sa vezi superliga. In fine, da, ca Hagi sunt mii in lume. In Romania nu sunt. Exemplul cu georgianul e extrem, nu e ca si cum Georgia ar fi scos 5 astfel de jucatori (e ca si cand a aparut Mutu din Romania), asta desi georgienii clar au o ascensiune destul de impresionanta in mai multe sporturi de echipa, printre care si fotbalul, deci sigur ceva fac ei acolo si o fac bine. Daca Hagi ii lua locul in nationala vreunuia ca el, sigur ca nu aveam ce comenta, demonstra nepotism. Dar deocamdata noi il comparam cu Stanciu. Care cred ca merita de multe ori sa inceapa meciuri pe banca de rezerve si mi se pare ca a fost mai protejat ca Hagi. Si alta idee falsa, Hagi a inceput cam de un an sa joace titular in nationala. Cam de cand nu mai juca Stanciu la club. Adica e atat de protejat incat el a facut foarte mult timp tusa la nationala. Si a inceput ca rezerva si la Euro 2024, efectiv a intrat bine de pe banca si asa a ajuns titular in ultimele 2 meciuri. Sincer, l-o fi ajutat taica-sau in formare, dar pe la nationala nu l-am vazut deloc protejat.

Tocmai, ca intr-o astfel de echipa (ca Alaves, cu 30% posesie pe meci, desi uneori fac si meciuri bune, solide, pe teren propriu) te remarci usor cand ai valoare. Si legat de protectie, nu uita ca Ianis Hagi era convocat la nationala chiar si atunci cand nu juca la echipa de club. Protectie mai mare ca asta nu exista. Nu in ultimul rand, vezi ca georgenii il au si pe Mikautadze, alt jucator de atac cu executii si rafinament (tot 25 de ani). Faptul ca ei reusesc sa dea intr-o singura generatie 2 jucatori de clasa, la o populatie totala cam cat a Bucurestiului, in timp ce noi nu reusim sa scoatem in generatii succesive macar un astfel de jucator, ridica multe semne de intrebare, nu crezi?

MaxiP7
MaxiP7  •  16 Aprilie 2026, 08:43
Postat de concret.max pe 15 Aprilie 2026, 18:53

Chiar deloc. Ianis Hagi a avut sansa sa arate ce poate in fotbalul mare, la Alaves, o echipa de retrogradare dintr-un campionat de top, foarte tehnic. Primera Division e genul de campionat in care un mijlocas ofensiv valoros cu marja de progres ar trebui sa "explodeze" la o astfel de echipa. Ce nu vrei tu sa intelegi e un lucru fundamental: ca Ianis Hagi sunt mii de jucatori in Ro si in lume; nu are nimic special. A fost "fortat" si a primit nenumarate sanse in vest, datorita conjuncturii si a relatiilor (Hagi senior plus firma de impresariat). Diferenta dintre el si alti tineri romani o reprezinta contextul. Multi se lasa, pentru ca nu au tati cu relatii in fotbal, care sa ii trimita sa isi faca junioratul la un club de traditie italian. Vrei exemplu de talent care a explodat in vest pe valoare pura si nimic altceva? Khvicha Kvaratskhelia. Vine dintr-o tara mult mai saraca si cu traditie mult mai mica in fotbal decat Romania, si totusi a devenit un jucator fenomenal dupa juniorat. Pentru ca asta inseamna sa fii bun cu adevarat, sa fii profesionist si sa iti slefuiesti talentul in cele mai tari campionate - nu sa fii fortat ca un pui de gaina bagat pe pastile, ca sa i se umfle pieptul artificial cat mai tare. Si nu, nu am zis ca scotienii au un campionat slab. Au un campionat mediu, peste al nostru. Dar dupa printisor nu a plans nimeni nici acolo.

Ai urmarit campionatul Spaniei in ultima vreme? Si cam ce echipa "tehnica" e Alaves? Mai ales acum 2-3 ani? De-aia nici n-a jucat, echipa aia nu folosea niciun jucator de creatie, aveau o medie de 30% posesie pe meci. Vezi ca nu e chiar asa prin Spania cum crede lumea, uita-te la cateva meciuri si vezi ce joaca majoritatea cluburilor clasate mai jos de locul 10. Ti-o spun sincer, e mai usor sa vezi superliga. In fine, da, ca Hagi sunt mii in lume. In Romania nu sunt. Exemplul cu georgianul e extrem, nu e ca si cum Georgia ar fi scos 5 astfel de jucatori (e ca si cand a aparut Mutu din Romania), asta desi georgienii clar au o ascensiune destul de impresionanta in mai multe sporturi de echipa, printre care si fotbalul, deci sigur ceva fac ei acolo si o fac bine. Daca Hagi ii lua locul in nationala vreunuia ca el, sigur ca nu aveam ce comenta, demonstra nepotism. Dar deocamdata noi il comparam cu Stanciu. Care cred ca merita de multe ori sa inceapa meciuri pe banca de rezerve si mi se pare ca a fost mai protejat ca Hagi. Si alta idee falsa, Hagi a inceput cam de un an sa joace titular in nationala. Cam de cand nu mai juca Stanciu la club. Adica e atat de protejat incat el a facut foarte mult timp tusa la nationala. Si a inceput ca rezerva si la Euro 2024, efectiv a intrat bine de pe banca si asa a ajuns titular in ultimele 2 meciuri. Sincer, l-o fi ajutat taica-sau in formare, dar pe la nationala nu l-am vazut deloc protejat.

concret.max
concret.max  •  15 Aprilie 2026, 18:53
Postat de MaxiP7 pe 15 Aprilie 2026, 17:21

Imi pare rau, exagerezi. Cu siguranta tatal sau l-a ajutat (in primul rand l-a trimis pe la 16 ani in Italia si s-a intors complet schimbat dpdv fizic). Mai departe insa... cam subestimam nivelul de a juca la Rangers. Ok, doar 2 echipe or conta, dar a jucat la una din cele 2. N-am vazut prea multi romani ajungand la astfel de cluburi in ultima vreme. Pe langa asta, daca ne mai si uitam la meciuri, suntem cam singurii care consider campionatul scotian unul slab. El e cam vazut de top 15 european si sa stii ca e destul de fizic. Echipele n-or fi grozave, dar nivelul nu e rau si oricine a vazut cateva meciuri stie despre ce vorbesc. Unde joaca acum? La un campionat de top 10 european. Unul din oamenii de baza la un club de jumatatea clasamentului. Clar, mai modest ca Rangers, peste media jucatorilor din nationala totusi. Iar Rangers nu l-a dat de fraier, Rangers a renuntat la o gramada de jucatori din considerente financiare. Asa cum l-a lasat in afara lotului cand nu a vrut sa renunte la o suma de bani, ca apoi sa revina direct titular, ca multi se legau ca nu-l joaca de slab ce e. Nu sunt vreun obsedat de Hagi, dar mi se pare ca prea ne obsedam de faptul ca e fiul lui Hagi, chiar nu e un jucator rau. Iar ca medie, scuza-ma, mult mai providential la nationala, desi a jucat mult mai putin ca Stanciu. Care a cam fugit de fotbalul mare, asta e adevarul, probabil era mult mai bun daca nu cauta nivele accesibile si bine platite.

Chiar deloc. Ianis Hagi a avut sansa sa arate ce poate in fotbalul mare, la Alaves, o echipa de retrogradare dintr-un campionat de top, foarte tehnic. Primera Division e genul de campionat in care un mijlocas ofensiv valoros cu marja de progres ar trebui sa "explodeze" la o astfel de echipa. Ce nu vrei tu sa intelegi e un lucru fundamental: ca Ianis Hagi sunt mii de jucatori in Ro si in lume; nu are nimic special. A fost "fortat" si a primit nenumarate sanse in vest, datorita conjuncturii si a relatiilor (Hagi senior plus firma de impresariat). Diferenta dintre el si alti tineri romani o reprezinta contextul. Multi se lasa, pentru ca nu au tati cu relatii in fotbal, care sa ii trimita sa isi faca junioratul la un club de traditie italian. Vrei exemplu de talent care a explodat in vest pe valoare pura si nimic altceva? Khvicha Kvaratskhelia. Vine dintr-o tara mult mai saraca si cu traditie mult mai mica in fotbal decat Romania, si totusi a devenit un jucator fenomenal dupa juniorat. Pentru ca asta inseamna sa fii bun cu adevarat, sa fii profesionist si sa iti slefuiesti talentul in cele mai tari campionate - nu sa fii fortat ca un pui de gaina bagat pe pastile, ca sa i se umfle pieptul artificial cat mai tare. Si nu, nu am zis ca scotienii au un campionat slab. Au un campionat mediu, peste al nostru. Dar dupa printisor nu a plans nimeni nici acolo.

MaxiP7
MaxiP7  •  15 Aprilie 2026, 17:21
Postat de concret.max pe 15 Aprilie 2026, 10:30

Ba o sa ne legam mereu de printisor, atat eu cat si ceilalti iubitori de fotbal curat si sanatos. Acest personaj a pacalit fotbalul ani buni, profitand la maxim de relatiile pe care le are taica-su in fotbalul international. A jucat la Rangers, pe bune? Ce a realizat acolo (intr-un campionat in care doar 2 cluburi conteaza, ei si Celtic)? Ce a realizat la celelalte cluburi pe unde s-a tot plimbat? De ce nu l-au mai dorit scotienii? Pentru ca s-au convins ca nu e nimic de capul lui. Iar in Turcia papa un contract bunicel tot datorita numelui lui taica-su. Poti sa spui ce vrei despre Stanciu, repet, nici pe mine nu m-a cucercit cu stilul sau in toti anii astia, dar omul si-a construit cariera pe munca lui (atat cat a putut, ca nu a fost vreun Pirlo), nu pe carca taticului.

Imi pare rau, exagerezi. Cu siguranta tatal sau l-a ajutat (in primul rand l-a trimis pe la 16 ani in Italia si s-a intors complet schimbat dpdv fizic). Mai departe insa... cam subestimam nivelul de a juca la Rangers. Ok, doar 2 echipe or conta, dar a jucat la una din cele 2. N-am vazut prea multi romani ajungand la astfel de cluburi in ultima vreme. Pe langa asta, daca ne mai si uitam la meciuri, suntem cam singurii care consider campionatul scotian unul slab. El e cam vazut de top 15 european si sa stii ca e destul de fizic. Echipele n-or fi grozave, dar nivelul nu e rau si oricine a vazut cateva meciuri stie despre ce vorbesc. Unde joaca acum? La un campionat de top 10 european. Unul din oamenii de baza la un club de jumatatea clasamentului. Clar, mai modest ca Rangers, peste media jucatorilor din nationala totusi. Iar Rangers nu l-a dat de fraier, Rangers a renuntat la o gramada de jucatori din considerente financiare. Asa cum l-a lasat in afara lotului cand nu a vrut sa renunte la o suma de bani, ca apoi sa revina direct titular, ca multi se legau ca nu-l joaca de slab ce e. Nu sunt vreun obsedat de Hagi, dar mi se pare ca prea ne obsedam de faptul ca e fiul lui Hagi, chiar nu e un jucator rau. Iar ca medie, scuza-ma, mult mai providential la nationala, desi a jucat mult mai putin ca Stanciu. Care a cam fugit de fotbalul mare, asta e adevarul, probabil era mult mai bun daca nu cauta nivele accesibile si bine platite.

concret.max
concret.max  •  15 Aprilie 2026, 10:30
Postat de MaxiP7 pe 14 Aprilie 2026, 16:17

Da' eu nu il plang, cu tati, fara tati, a jucat vreo 5 ani la Rangers. Si joaca si acum intr-un campionat mai serios decat domnul Stanciu. E doar o comparatie, eu nu il plang. A ajuns pe barba lui? Ce sa zic, daca evolutiile sale la echipa nationala il recomandau sa fie ani de zile titular incontestabil si chiar capitan, asa o fi, dar atunci sa nu ne mai legam de Hagi. Nu mai zic ca mai e unu' prin Turcia care nici nu mai prinde nationala de ani de zile (si nici nu a prins-o constant) de asta ce a ajuns pe barba lui, ala a jucat vreo 7 ani prin Bundesliga, hai zi-mi ca tot pe barba lui i-a luat locul si aluia. Barba lui se numeste impresar, asta e barba lui.

Ba o sa ne legam mereu de printisor, atat eu cat si ceilalti iubitori de fotbal curat si sanatos. Acest personaj a pacalit fotbalul ani buni, profitand la maxim de relatiile pe care le are taica-su in fotbalul international. A jucat la Rangers, pe bune? Ce a realizat acolo (intr-un campionat in care doar 2 cluburi conteaza, ei si Celtic)? Ce a realizat la celelalte cluburi pe unde s-a tot plimbat? De ce nu l-au mai dorit scotienii? Pentru ca s-au convins ca nu e nimic de capul lui. Iar in Turcia papa un contract bunicel tot datorita numelui lui taica-su. Poti sa spui ce vrei despre Stanciu, repet, nici pe mine nu m-a cucercit cu stilul sau in toti anii astia, dar omul si-a construit cariera pe munca lui (atat cat a putut, ca nu a fost vreun Pirlo), nu pe carca taticului.

concret.max
concret.max  •  15 Aprilie 2026, 09:49
Postat de MaxiP7 pe 14 Aprilie 2026, 16:24

Da, doar ca a venit Mihaila dupa vreo 2 ani si i-a intors pe austrieci pe toate partile, ceea ce Mitrita nu facuse o data in ultimele 5 meciuri, daca nu gresesc printre care si cu adversar San Marino. Mihaila avand vreo 2 assist-uri si niciun gol pe unde juca. Adica ne cam vrajesc putin si cifrele, hai sa ne uitam si la fizicul jucatorilor, la ce nivel joaca si pe unde impresioneaza. As fi vrut sa-l vad si eu pe Mitrita dand 1 gol si 3 assist-uri intr-un campionat macar de nivelul Turciei, realitatea e ca Mitrita cel mai sus a jucat pe la inceputul carierei la o echipa esuata prin Serie A, cu record negativ de puncte si prindea din cand in cand tusa. Acolo nu prea dadea nici goluri, nici assist-uri. La echipa nationala la fel. Iar Craiova se bate cu adevarat la titlu dupa plecarea lui Mitrita. Nu stiu ce sa zic, are multe cifre el, dar parca ceva nu pusca.

Cand ai dreptate, ai dreptate. Corect punctul de vedere.

concret.max
concret.max  •  15 Aprilie 2026, 09:48
Postat de Celibidache pe 14 Aprilie 2026, 17:41

Hai că ești paralel cu fotbalul - cifrele astea NU le are nimeni în Superliga iar Mitriță le-a realizat bucurându-se de fotbal dar și de "atenția specială" a adversarilor (uneori și a arbitrilor). De la "Perla Olteniei" ar fi putut învăța fotbal copiii românilor și nicidecum de la tot felul de specialiști guralivi rătăciți prin studiouri și redacții de sport ..

Daca eu sunt paralel cu fotbalul, tu si fotbalul plecati in directii total opuse. Ce sa faci bai cu Mitrita in fotbalul modern, cand e cat fanionul? Orice fundas decent care ii face marcaj il anihileaza complet. Cat despre Liga 1, cifrele nu au nicio relevanta, nivelul aici fiind extrem de slab. Liga 1 e un campionat aflat la coada campionatelor europene, comparabil cu cele din Macedonia de Nord sau Kosovo. Chiar si asa, cate trofee a castigat Mitrita in Liga 1? Cumva, zero? Fii decent si nu mai posta asemenea aberatii, rad si puii de curca!

MaxiP7
MaxiP7  •  15 Aprilie 2026, 07:24
Postat de fannU pe 14 Aprilie 2026, 19:09

Problema cu banii publici , dupa mine, nu sunt atat finantarea propriu zisa cat influenta ce vine odata cu ea; sau ai paria pe onoarea lui Boc, Gentea si altii ca ei-ca nu s-ar preta la a trage niste sfori pentru un...sa zicem arbitru domiciliat in Cluj care sa te arbitreze in meciuri decisive?! Ca sforile alea se numesc controale la firme-care pot veni sau nu, tot felul de autorizatii, tot felul de chestii. Stii prea bine ce inseamna sa ai de partea ta sau impotriva ta o administratie. Si de sforile alea nu prea au parte in mod direct decat oamenii politici, alde Sucu, Rotaru sau Becali trebuie sa unga bine de tot niste usi daca vor sa scartaie impotriva/in favoarea lor.

Ok, influenta aia poate veni si in alte moduri. Califici echipa in UCL, poate atragi finantarea privata, care poate fi de zeci de ori mai mare etc. Hai sa vorbim sincer, exemplul CFR. Daca te duci prin strainatate, vei avea surprinderea ca multa lume a inceput sa auda si de alt oras din Romania in afara de Bucuresti. Ghici care e si de unde stiu de el? Asta uita lumea, ca sportul e ambasador international. Pe de alta parte, trebuie sa pastram doza de realism: mi se pare extrem de neplauzibil sa credem ca o echipa cu finantare publica chiar se poate califica in grupele UCL. Iar la U Cluj nu cred ca finantarea superioara altor cluburi au dus-o pe primul loc, ci un management inteligent, plus sa fim sinceri, o lipsa de concurenta si degringolada prin liga. Sigur ca deja fiind la al doilea sezon consecutiv bun, nu mai pare sa fie o intamplare, dar tot pare greu de crezut ca U Cluj poate ramane un club constant de elita nationala din finantare publica. Dar, cum spuneam, finantare publica, 2 sezoane care atrag atentia, poate vin fondurile. Asa cum au venit la baschet.

MaxiP7
MaxiP7  •  15 Aprilie 2026, 07:17
Postat de calincamp pe 14 Aprilie 2026, 18:26

Au si alte sectii la U, cu finantare publica si privata. De exemplu baschet masculin. Cat despre echipa de fotbal, o surpriza, atat, si un antrenor exceptional. Poate vor prinde locul 3, desi la baraj cu ZCSB nu ii vad bine.

Pai singurul exemplu pe care il mai stiu e intr-adevar echipa de baschet. Nu prea mai au echipe de handbal, de volei (nu stiu daca au ceva prin primele ligi in aceste sporturi), la polo au o echipa de nivel de amatori. Mi se pare cam putin, sincer. U Cluj fiind un club recunoscut, multisport.

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • •••
  • 5
Comentează