FOTBAL  »  Superliga  »  „2 LA 1”

PODCAST „2 LA 1” Orlando Nicoară divulgă un element esențial al războiului FCSB - Steaua: „S-au «faultat» singuri”

Orlando Nicoară la podcastul GSP „2 la 1”, foto: Ionuț Iordache (GSP.ro)
Orlando Nicoară la podcastul GSP „2 la 1”, foto: Ionuț Iordache (GSP.ro)

Articol de , - Publicat vineri, 10 octombrie 2025 15:11 / Actualizat vineri, 10 octombrie 2025 15:55

Invitat la podcastul GSP „2 la 1”, Orlando Nicoară, directorul general al firmei care deține drepturile TV pentru Superliga, eAD, a abordat și schisma FCSB - Steaua. Ce greșeală majoră crede Nicoară că a comis Clubul Sportiv al Armatei, dar și unde e vina lui Gigi Becali, în continuare.

Nicoară se identifică drept un suporter stelist. Spune că acum „e cu FCSB” și abordează eternul subiect - finalitatea proiectului Steaua, echipă care joacă de 4 ani în Liga a 2-a fără a avea posibilitatea de a promova în Superliga, din cauza formei de organizare - club de drept public.

VIDEO | Orlando Nicoară: „Toată lumea își dorește Steaua în Superliga, dar există o problemă”

Am fost stelist în copilărie și mă consider în continuare stelist. Acum sunt cu FCSB, pe ea o avem în prima ligă.

Am avut nenumărate conflicte cu suporterii steliști pe Facebook. Mesajul meu pentru ei a fost întotdeauna: «Ce produceți voi? Stați de 4 sezoane în Liga a 2-a și nu ați fost capabili să convingeți structurile ministerului sau ale clubului să găsiți o soluție astfel încât să promovați».

Toată lumea își dorește brandul Steaua în Superliga, dar, pe de altă parte, când ai o evaluare a mărcii de 40 și ceva de milioane de euro, e foarte greu să vină cineva și să se asocieze cu marca respectivă”, a declarat Nicoară, la podcastul GSP „2 la 1”.

Apoi dezvoltă: „În momentul de față, ei s-au «faultat» singuri. Dacă vine un privat care să folosească marca Steaua, ministerul va spune că pune brandul la dispoziție, care valorează 44 de milioane de euro. Privatul, pentru a deține peste 51% din club, trebuie să pună 44,1 milioane. Cine pune suma asta pe masă? Nimeni nu face asta fără să aibă garanții senzaționale”.

Becali a avut brandul Steaua și din punctul lui de vedere avea toate garanțiile că îl va păstra. Cum să riști în prezent o asemenea sumă ca să te asociezi cu marca, iar la final să vină un alt general sau mai știu eu cine și să-ți spună că nu e asta realitatea?!

- Orlando Nicoară, la podcastul GSP „2 la 1”

„Brandul FCSB e mai puternic azi decât brandul Steaua”

Omul de afaceri mai spune că brandul Steaua își pierde treptat din însemnătate.

„Eu nu cred că se poate găsi o soluție rapidă pentru ca Steaua să poată participa în Superliga, pentru că cineva trebuie să dea o semnătură. În momentul în care cineva dă acea semnătură, s-ar putea să aibă niște probleme. Pentru că marca Steaua e un bun al statului român, iar cineva trebuie să-și asume că va semna un parteneriat pentru marca respectivă.

Problema la care ar trebui să se gândească decidenții e că brandul FCSB e mai puternic astăzi decât brandul Steaua. Gigi Becali și toți cei din jurul lui au construit, din FCSB, în materie de fotbal, un brand mai puternic decât brandul Steaua.

E adevărat că brandul Steaua e foarte puternic și are istoria echipei în spate, care a câștigat Cupa Campionilor Europeni, care a mai disputat o finală, dar aia e istorie. Cu cât nu folosești un brand, cu atât el se devalorizează”, a adăugat Orlando Nicoară.

Din punctul meu de vedere, Gigi Becali a greșit atunci când s-a îndepărtat de gloriile care au câștigat Cupa Campionilor Europeni în 1986. Nu trebuia să se întâmple asta, el trebuia să-i țină, să-i facă icoane, să le dea tot ce voiau, astfel încât să-i țină aproape

- Orlando Nicoară, la podcastul GSP „2 la 1”

„2 la 1” cu Orlando Nicoară, azi, ora 18:00. Principalele subiecte abordate:

  • cât costă un meci de Liga 1?
  • de ce afirmă că „brandul FCSB e mai puternic azi decât brandul Steaua”;
  • dezvăluie cu ce echipă ține;
  • conflictul cu Gigi Becali;
  • experimentul Premier League pe Voyo;
  • anunț major despre contractul de drepturi TV pe care rulează acum Superliga;
  • recomandări de business: în ce e bine să investești azi și de ce afaceri trebuie să te ferești în viziunea lui Nicoară;
  • provocările unui antreprenor - „Atunci mi-a căzut tot părul pe care-l mai aveam”;
  • pirateria cu care se confruntă produsele eAD;
  • povestea primului meci din România transmis în online.

Despre Orlando Nicoară:

  • directorul eAD, firma care deține drepturile TV pentru Liga 1 și care a implementat VAR-ul în România;
  • înainte de a fi un personaj-cheie în fotbal, Orlando Nicoară a fost unul dintre cei mai importanți jucători din peisajul digital în România ultimilor 25 de ani;
  • unul dintre pionierii internetului în țara noastră, ulterior manager de presă, antreprenor, investitor în multe proiecte media și de tehnologie;
  • a condus din 2011 până în 2014 Mediafax Group. Din 2015, el a contribuit la lansarea unor publicații precum Profit.ro, News.ro, iar de curând a devenit proprietarul publicației Cotidianul;
  • a transmis în online „sfertul” UEFAntastic dintre Steaua și Rapid, o premieră la vremea respectivă.
Citește și:
Datele și stadioanele unde ar juca România la Campionatul Mondial 2026, dacă se califică » Distanțele sunt URIAȘE
Campionatul Mondial de Fotbal 2026
Datele și stadioanele unde ar juca România la Campionatul Mondial 2026, dacă se califică » Distanțele sunt URIAȘE
Acestea sunt grupele de la Campionatul Mondial din 2026 » România ar juca într-o grupă UȘOARĂ dacă s-ar califica
Campionatul Mondial de Fotbal 2026
Acestea sunt grupele de la Campionatul Mondial din 2026 » România ar juca într-o grupă UȘOARĂ dacă s-ar califica
Grupa MORȚII la Campionatul Mondial: Norvegia, ghinion la prima participare după 28 de ani
Campionatul Mondial de Fotbal 2026
Grupa MORȚII la Campionatul Mondial: Norvegia, ghinion la prima participare după 28 de ani
Starul din Premier League s-a ferit, însă camerele tot l-au surprins cu celebra prezentatoare TV
Campionate
Starul din Premier League s-a ferit, însă camerele tot l-au surprins cu celebra prezentatoare TV
Nouă fabrică în România, investiție de 10 milioane euro FOTO
Profit.ro
Nouă fabrică în România, investiție de 10 milioane euro FOTO
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

Acuzații SEISMICE împotriva lui Gheorghe Tadici: „S-a răzbunat că nu i-au ieșit pariurile! Știe toată țara că pariază!” » Retrasă definitiv la doar 25 de ani: „Era terminată psihic de Tadici, plângea non-stop!”

Scor aiuritor la baschet: 207 puncte diferență! » Scandal după meci: „E nevoie de bun-simț în astfel de situații” vs „Să ne oprim și să nu mai jucăm?”


Comentarii (9)
forumeer
forumeer  •  18 Octombrie 2025, 02:09

Sa ne mai lase fecesebistul asta obosit...

tipsy
tipsy  •  17 Octombrie 2025, 15:41

Chiar e de apreciat, intr-o lume in care nu doar ca majoritatea lasa deoparte orice conduita morala pentru bani, dar o fac si pentru bani de care nu au nevoie ... doar sa mai fie acolo ceva, sa nu lasi deoparte niciun euro, sa fie bani, bani, bani. Vezi cum s-au inchesuit obositii din tenis, oameni cu averi de sute de milioane, sa ia un milion de la arabi ... dupa ce se vaitau ca e inuman calendarul aglomerat. Chalmers a ales integritatea in locul unei sume de bani imense pentru el, putem lua lectii.

grigs1981
grigs1981  •  10 Octombrie 2025, 21:44

Orlando minte prin omisiune...echipa de fotbal Steaua se poate asocia MAINE si sa devina club de drept privat!Nu lipseste o semnatura ci un ORDIN...de la Ministrul Apararii la comandantii militari ai clubului sportiv Steaua! ORDIN pe care Becali il impiedica cu succes de ani de zile...fotbalul e condus de politicieni.Nu castiga nimeni nimic fara acordul politicienilor...si in fotbal!

Vezi toate comentariile (9)
Comentează