Articol de Alexandru Barbu - Publicat marti, 21 ianuarie 2025 18:37 / Actualizat miercuri, 22 ianuarie 2025 14:59
Intrat în colimatorul fanilor spre finalul anului trecut, Daniel Carciug nu va mai continua la Rapid. Din 2020 era sponsorship manager și organizator de evenimente la clubul din Giulești. „Și-a manifestat dorința de a pleca, dar situația e complexă”, a declarat, azi, la GSP Live, Marian Mihail, directorul executiv al alb-vișiniilor.
CONTEXTUL, PE SCURT:
- În decembrie, Carciug scria pe conturile lui de socializare despre cum se va schimba, în opinia lui, relația dintre Rapid și suporteri;
- Fanii i-au cerut ulterior demisia, iar Viorel Moldovan s-a dezis de postarea acestuia: „Orice opinie personală a lui Daniel Carciug nu este opinia clubului FC Rapid, și nu încurajăm astfel de idei în legătură cu suporterii noștri”;
- Inclusiv aseară, la meciul cu Poli Iași (2-1), o mare parte din spectatorii prezenți în Giulești au scandat împotriva lui Carciug.

VIDEO. Contestat de fani, Daniel Carciug, sponsorship manager și organizator de evenimente, va pleca de la Rapid
Azi, Marian Mihail a dezvăluit că Daniel Carciug a cerut să rezilieze contractul cu Rapid, dar a precizat și că procedura nu e una simplă: „Un oficial de acest calibru nu poate să dispară de pe o zi pe alta, nici măcar dacă își dorește”.
Directorul executiv al Rapidului susține că Daniel Carciug a inițiat discuțiile despre despărțire înainte ca el să intre în colimatorul fanilor.
„[Daniel Carciug] și-a manifestat dorința de a pleca undeva la jumătatea lunii decembrie, înainte de acest incident. Situația este mai complexă. Este persoana care, timp de 5-6 ani, a gestionat organizarea meciurilor și relația cu sponsorii.
Într-o astfel de situație, un oficial de acest calibru nu poate să dispară de pe o zi pe alta, nici măcar dacă își dorește. Discutăm concret despre modalitatea în care ar urma să realizăm această tranziție.
Când vorbim despre activități importante, este necesar să avem în vedere procesul de handover, cum îl numesc englezii – un fel de predare-primire.
Nu este suficient să vii, să semnezi, să iei două registre și un laptop. Sunt necesare întâlniri comune, ședințe comune. De exemplu, cred că sponsorul principal a discutat doar cu el în ultimii ani, cu nimeni altcineva din clubul Rapid. Trebuie să fim atenți la aceste aspecte.
Dacă el vrea să plece, nu avem cum să ținem pe nimeni cu forța totuși”, a declarat Mihail la GSP Live.

Daniel Carciug deja nu mai face parte din organigrama clubului de pe site-ul oficial. După publicarea acestui articol, el a precizat pentru GSP.ro că și-a înaintat demisia încă din luna noiembrie.
Postarea lui Daniel Carciug care i-a enervat pe fanii Rapidului:
Sigur, bula de pe stadion este cea reală, autentică, și pentru cei de peste 30 de ani este în continuare preferată, dar să fim atenți la segmentul sub 30, care va forța cluburile să-și ajusteze strategiile de atragere și conversie a suporterilor. Mai mult decât atât, în a doua etapă, nu va fi vorba doar despre a-i atrage, ci și despre modul în care vor consuma conținutul, și mai ales cum va fi monetizat.
Lumea nu își va schimba tehnologia (pentru că aceasta va rămâne alături de noi mult timp), ci comportamentul. Dacă mașina reprezenta cândva un simbol al libertății, astăzi ea nu mai este decât un accesoriu pe care și-l permite aproape toată lumea, dar care nu mai e la modă. La fel, prezența pe stadion nu mai pare a fi expresia libertății, ci devine obiceiul reflexiv al unor oameni mai în vârstă, în timp ce moda este să trăiești prin conținut scurt, autentic, real și nedistorsionat.
Nu uitați că și voi ați fost copii, iar copiii de astăzi vor fi adulții de mâine. Lumea marketingului în fotbal intră într-o nouă eră
- GSP Live, emisiunea realizată din studioul Gazetei Sporturilor și moderată de Alexandru Barbu, poate fi urmărită de luni până vineri, de la ora 11:00, pe pagina de Facebook, canalul de YouTube, contul de TikTok, precum și pe site-ul Gazetei Sporturilor, GSP.ro


