Articol de Aurelian Botezatu - Publicat duminica, 06 iulie 2025 12:38 / Actualizat duminica, 06 iulie 2025 15:13
Jucătorul lui FC Liverpool, Diogo Jota, și fratele său, Andre Silva, și-au pierdut viața în noaptea de miercuri spre joi, pe o autostradă din Spania.
Despre cumplitul accident s-a știut până acum doar că cei doi frați se aflau la bordul unui Lamborghini Huracan și goneau cu peste 200 de kilometri la oră pe autostrada A-52 din Cernadilla, Spania.
Iar explozia uneia dintre anvelope i-a făcut să piardă controlul bolidului, care a lovit un parapet de pe mijlocul șoselei și apoi s-a răsturnat și a luat foc. Diogo Jota și Andre Silva au fost găsiți carbonizați la locul tragediei.

Între timp a apărut și un raport al specialiștilor. Expertul în siguranță rutieră și președintele Asociației Auditorilor de Siguranță Rutieră din Spania (Asevi), Javier López Delgado, a indicat multiplii factori ce au influențat accidentul.
Într-un interviu acordat ziarului La Opinion de Zamora, Delgado indică drept factori care au dus la accident, în afara exploziei, viteza, starea asfaltului și parapetul dintre sensurile de circulație.
Expertul Javier López Delgado: „Carosabilul are multe imperfecțiuni. Acolo se mai petrecuse un accident”

Inginerul susține că anvelopa vehiculului „a cedat” pentru că nu era în stare corespunzătoare sau nu avea presiune suficientă. „Dacă ar fi mers cu 90 de kilometri pe oră, probabil că el nu ar fi fost ucis”, a concluzionat Delgado, adăugând că „pare foarte clar că viteza era foarte mare, având în vedere urmele de frânare” și unele mărturii ale celor care au văzut vehiculul.
Un alt factor care ar fi putut provoca tragedia, a spus el, a fost starea carosabilului, întrucât imaginile de la locul accidentului „arată foarte clar că au existat multe imperfecțiuni”, care au afectat aderența pneului pe asfalt.
Starea carosabilului ar putea explica, de asemenea, faptul că la același kilometru 65 al autostrăzii A-52, și fix în același sens de circulație, cu opt zile înainte, a avut loc un alt accident în care o mașină a ieșit de pe carosabil și o persoană a fost grav rănită.
Parapetul trebuia să-i redirecționeze către carosabil. Dar a acționat defectuos, ca un obstacol, care a facilitat incendiul

„Ar putea fi o coincidență, dar eu nu cred prea mult în coincidențe, când există două ieșiri de pe șosea la același kilometru, se întâmplă ceva”, a subliniat Javier López Delgado. Expertul a menționat, de asemenea, parapetul de protecție de pe secțiunea mediană a autostrăzii.
El a explicat că respectiva balustradă din această secțiune „ar trebui să fie proiectată astfel încât, dacă părăsești drumul, să te redirecționeze către carosabil, iar în acest caz a acționat ca un obstacol. Pentru că lungimea ei și unghiul de incidență nu au fost corecte”.




Un model dezvăluie ce voia Yamal la petrecere: „Ne dădea o sumă între 10.000 și 20.000 de euro”