INTERNATIONAL  »  CAMPIONATE  »  EURO 2020

Comparație deprimantă » Ungurii au făcut aproape tot pentru EURO 2020, noi nici măcar nu ne-am apucat!

Articol de - Publicat vineri, 11 martie 2016 00:00

Euro 2020 se-așteaptă cu liniște la Budapesta. Cel mai apropiat oraș de București care va găzdui partide la turneul inedit de peste patru ani e pus la punct cu majoritatea problemelor fierbinți.

O listă de 5 cerințe pe care, la un an și jumătate de la numirea celor 13 orașe, Bucureștiul și România întârzie nu să le încheie. Ci să le înceapă! Ungurii n-au probleme, indiferent că vorbim de arene sau drumuri.

1. Începe de Crăciun

Astfel, stadionul Ferenc Puskas - cel nou - va fi gata în 2019. Cu un an înainte de turneul final. Capacitate, spre 70.000 scaune! Va fi "la cheie" cu toate cerințele, inclusiv cu o sală de conferințe de 1.500 de locuri. Ceea ce la noi lipsește, iar Sala Polivalentă, unde ar trebui organizată, întârzie să apară.

Demolarea vechii arene, inaugurată pe când maghiarii speriau fotbalul, în 1953, a început acum câteva zile. "Va dura vreo opt luni de zile. Probabil, de Crăciun, va începe ridicarea noului ansamblu", spun responsabilii.

298.000.000 €va costa arena-vedetă din Ungaria: cu 60 de milioane peste cea românească, însă cu 12.000 scaune în plus

2. Drumurile sunt deja gata

Termenele se respectă. "Singura mențiune e că trebuie să ținem sub observație foarte bine bugetul", puncta, în 2015, responsabilul cu investițiile, Balazs Fürjes. Pentru că stadionul va fi realizat special pentru Euro 2020, nu va mai avea nevoie de update-uri, precum Arena Națională.

Ce se întâmplă cu restul de 3? Cu autostrăzile nu este o problemă. Le au gata în proporție de 100% până în România! Autostrada M5, Budapesta - Szeged, și bucata Szeged - Csanadpalota (M43). În total, 206km!

1.382 de kilometride autostradă au vecinii: noi, de fix două ori mai puțin, 694!

3. Arenele abundă

Pe scurt, orice oraș-gazdă are nevoie de încă 4 stadioane de antrenament. Maghiarii au:
- Groupama Arena (22.000 locuri), finalizată în 2014, a găzduit Ungaria - România 0-0, stadionul lui Ferencvaros
- Szusza Ferenc (13.000 locuri), renovat și acoperit în 2003, arena lui Ujpest are nevoie doar de mici retușuri
- Hidegkuti Nandor (5.000 locuri), va fi deschis în septembrie, casa celor de la MTK
Plus noul stadion Bozsik, comandat de Honved, al cărui plan a fost deja publicat. Ultima arenă de antrenament finalizată, aproximativ 2018, va avea 9.000 de locuri.

4. Îngrijorarea e minoră

Singura grijă, ultima stație de metrou către Aeroportul Franz Liszt e destul de departe, la aproximativ 9 kilometri. Însă, pe lângă stația de autobuz, există și o cale ferată, legătură directă atât cu stația de metrou Kobanya-Kispest, cât și cu gările din oraș.
Așadar, ungurii lucrează în liniște pentru Euro 2020. Cu majoritatea cerințelor deja bifate. Problemele sunt la noi.

Maghiarii: "La noi se fac prea multe arene" :)

Daniel Hegyi e specialistul Nemzeti Sport când vine vorba de Euro 2020. Am selectat trei declarații spumoase ale jurnalistului:

"Nu e problemă dacă va rămâne stadionul vostru închis până în 2020, v-am putea da unul de la noi, avem prea multe!"

"Opinia publică e, de multe ori, scandalizată când apar discuții despre noi arene, Guvernul e criticat că se cheltuie prea mult pentru asta"

"Ideea e că la noi s-a început totul înainte să organizăm competiția. Nu doar pentru fotbal. Organizăm și CM de Natație în 2017"

Noi n-am făcut nimic!

Săptămâna trecută, Gazeta Sporturilor a prezentat cele 5 probleme importante ale României în candidatura la Euro 2020. Stadionul, care are nevoie de îmbunătățiri, însă e închis, centrul media, gândit în sala care nu se construiește, cele 4 stadioane de antrenament, aflate în plan sau în stadiul de zvon. Dar și metroul spre aeroport ori autostrada către Ungaria, cu șanse zero de a fi gata până în 2020. Cum stă vecina noastră Ungaria?

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (69)
titiduru22
titiduru22  •  12 Martie 2016, 08:59
Postat de gerulozaurus pe 11 Martie 2016, 18:35

@amokh...in afara de seriozitate si civilizatie, nu prea ne depasesc la nimic, poti sa compari pe site-ul ala ce vrei tu, site-ul e sponsorizat de CIA

Pai si pana la urma despre ce este vorba in articol ???

digei
digei  •  12 Martie 2016, 08:32

Ungaria are infrastructura la standardele cerute azi pt organizarea unei competitii europene.Aici nu vorbim doar de stadioane.Un stadion nou iti construieste oricine daca foloseste de 3 ori suma stabilita initial.De fapt ti-l construiesc tot niste firme straine care au experienta in domeniu.Tu roman verde ce esti votat de niste fraieri doar iti astepti parandaratul.Dupa care spui ca le-ai facut romanilor stadion.Bun dar autostrazi,sosele aeroporturi,parcari,mijloace de acces la stadioane (metrou de la aeroport)... Astea cine ti le mai face deocamdata nici nu te-ai apucat de acel metrou prevazut in planul intocmit de UEFA.La metrou e cu munca,deranj daca furi prea mult e afectata siguranta calatorilor nu prea-ti vine sa te apuci sa-l faci.Tu roman verde si votat vrei doar un parandarat fara batai de cap.Ei asta nu se poate,ungurii au deja infrastructura si o tara ca-n occident inca de pe vremea cand noi chemam minerii sa-i cotonogeasca pe studenti.Cam asa se scrie istoria indiferent ca se sifoneaza bravii nostri nationalisti.UEFA nu tine cont decat de fapte si realizari.

cris4co
cris4co  •  11 Martie 2016, 18:46

Balcanicii sunt altfel ...ei termina totul in ultima clipa ! Pe urma umbla tzantosi !

Vezi toate comentariile (69)
Comentează