Articol de Aurelian Botezatu - Publicat marti, 16 septembrie 2025 11:31 / Actualizat marti, 16 septembrie 2025 11:38
Ousmane Dembele (28 de ani, PSG) este unul dintre principalii candidați la câștigarea Balonului de Aur 2025, la concurență cu Lamine Yamal (Barcelona).
Jurnalistul sportiv independent Neal Gardner a dezvăluit că a primit o ofertă de la o agenție de marketing indiană pentru a-l promova pe atacantul campioanei Europei, Ousmane Dembélé, pe rețelele de socializare!

Gardner a dezvăluit publicației The Athletic că a primit „un e-mail cu subiectul «Oportunitate confidențială de colaborare»”. Solicitarea: o campanie de o lună cu „tweet-uri atent elaborate” pentru a crește șansele internaționalului francez de la PSG de a câștiga Balonul de Aur.
Compania care a încercat influențarea votului și-a prezentat scuze
După ce Gardner a făcut public mesajul, compania a fost identificată drept Bangrr International, o agenție de creație cu sediul în India. Fondatorul Ali Husain a explicat ulterior că un stagiar în vârstă de 18 ani a trimis e-mailul din proprie inițiativă - se presupune că din „curiozitatea” de a cerceta prețurile influencerilor.
Husain și-a prezentat scuze atât față de Gardner, cât și față de Dembélé, numind-o „o neînțelegere”. Curios, Gardner este fan declarat al Barcelonei, care-l are printre candidații la Balonul de Aur, cu șanse mari, pe Lamine Yamal! Însuși Dembele a îmbrăcat în trecut tricoul Barcelonei, înainte de a se transfera la Paris SG.
Votul pentru Balonul de Aur s-a încheiat pe 5 septembrie, trofeul va fi decernat pe 22 septembrie
Nu este clar când i-a fost făcută propunerea de colaborare lui Gardner, dar votul pentru trofeul decernat de revista France Football și de UEFA s-a încheiat pe 5 septembrie. Iar tot luna aceasta, pe 22, câștigătorul va fi anunțat în cadrul unei gale organizate la Paris.
Incidentul arată cât de vulnerabile sunt premiile importante din fotbal la tentativele de influențare. Chiar dacă în cele din urmă campania Bangrr International nu a avut succes, cazul demonstrează că agențiile sunt aparent dispuse să manipuleze imaginile jucătorilor pe rețelele de socializare, chiar și folosind mijloace discutabile.