INTERNATIONAL  »  CM 2010  »  GERMANIA - ANGLIA 4-1

Nemţii şi-au luat înapoi golul din '66

Articol de GSP - Publicat luni, 28 iunie 2010 00:00

Brigada de arbitri a refuzat Angliei reuşita de 2-2, deşi mingea trecuse clar de linia porţii. Germania se simte răzbunată după ce în finala din '66, Geoff Hurst făcea 3-2 cu un gol inexistent.

Era minutul 39 cînd Frank Lampard l-a văzut ieşit pe Neuer şi a tras pe poartă. Balonul l-a sărit pe portarul Germaniei, a lovit transversala şi a căzut cîţiva zeci de centimetri după linia porţii înainte de a reveni înapoi în faţa buturilor. Gol clar! Nu de aceeaşi părere au fost asistentul Mauricio Espinosa, prost poziţionat. "Centralul" Jorge Larrionda nu a validat reuşita.

Faza le-a amintit celor două echipe de finala CM de pe Wembley, din 1966, cînd Anglia a învins Germania (4-2 după prelungiri) cu o eroare de arbitraj. Geoff Hurst a avut o execuţie asemănătoare cu cea a lui Lampard, singura diferenţă fiind aceea că atunci mingea nu a trecut linia porţii, însă reuşita a fost validată. Era golul de 3-2, reuşit în minutul 101.

Englezii s-au temut înaintea jocului că vor avea de-a face cu severitatea lui Jorge Larrionda, recunoscut că scoate cartonaşul roşu cam în 70% din meciurile pe care le conduce, dar problemele au venit din tuşă. Pînă şi preşedintele federaţiei germane, Theo Zwanziger, a recunoscut la pauză că "s-a văzut din tribune că a fost gol valabil!".

"Am comis şi noi cîteva erori, dar cea mai mare a fost a arbitrului. A fost un moment important al jocului, am fi jucat altfel de la 2-2"
Fabio Capello, selecţioner Anglia

"Mingea a intrat aproape un metru în poartă. Toţi foştii fotbalişti, toate starurile actuale îşi doresc introducerea tehnologiei pe linia porţii, nu ne putem înşela toţi!"
Alan Shearer, fost căpitan Anglia

"Au fost cîteva decizii cruciale în acest meci, iar golul anulat a fost una intre ele. Ne-a afectat eroarea arbitrului, dar cînd pierzi cu 4-1 nu o poţi folosi ca scuză"
Steven Gerrard, căpitan Anglia

N-a fost ofsaid la golul de 1-0
Golul nevalidat nu este singura eroare de arbitraj reclamată de fanii englezi. Deşi la faza primului gol Klose se afla în spatele liniei defensive în momentul degajării lui Neuer, nu a fost ofsaid! Şi asta din simplul motiv că, potrivit regulamentului, poziţia afară din joc nu se semnalizează atunci cînd pasa vine din aut de poartă, aut de la margine sau lovitură de colţ.

Parcă totuşi n-a fost! :)
Eroarea de arbitraj în urma căreia Anglia a ratat ocazia să facă 2-2 le-a stîrnit imaginaţia internauţilor. Unul dintre aceştia, probabil fan înfocat al nemţilor, a făcut un stop cadru în momentul în care balonul a intrat cu totul în poartă şi a schimbat forma liniei dintre buturi. Totul în aşa fel încît balonul să fie în continuarea în joc atunci cînd atinge gazonul. Imaginea aceasta o fi văzut-o şi asistentul?

Playtech: BOMBĂ! Câți bani primește Monica Gabor după divorțul de Mr. Pink. Surpriză colosală, nimeni nu se aștepta la asta


Comentarii (4)
amicu
amicu  •  28 Iunie 2010, 09:32

nu se comapara...in 66 jucau finala si golul acela a fost decisiv pentru englezi...chit ca s-a terminat 4-2 pana la urma. Acum oriucm anglia lua bataie la ce joc are

kiroshi
kiroshi  •  28 Iunie 2010, 09:30

RUGBY IS ABOUT PRIDE. football is about cheating

makena1
makena1  •  28 Iunie 2010, 03:49

Pe fifa.com nu scrie absolut nimic despre erorile de arbitraj din aceste doua meciuri (cel putin nu am vazut nimic). Mai mult, nenorocitii au scos din fazele video din meciul cu Germania a dat bara lui Lampard, dar nu a dat bara-gol a aceluiasi Lampard. De ce? Aia nu a fost o faza la fel de importanta? La video cu Mexic a dat primul gol, dar nu a dat absolut nici o reluare. Nu la fel s-a intimplat si la celelalte goluri din meci unde exista 2-3 reluari cu incetinitorul. O noua dictatura.

Vezi toate comentariile (4)
Comentează