INTERNATIONAL  »  FINALA EUROPA LEAGUE 2012  »  ATLETICO MADRID - ATHLETIC BILBAO 3-0

Amprenta iberică » Bucureştiul după finală: profit mediu la hotelieri, week-end bonus pentru terase

Suporterii spanioli s-au simţit foarte bine în centrul capitalei

Articol de - Publicat sambata, 12 mai 2012 00:00 / Actualizat vineri, 11 mai 2012 23:44

Cum arată profilul suporterului spaniol pentru cîrciumarii români: "Prietenos şi exuberant, dar fără să cheltuie mult. Foarte atent unde mănîncă şi deloc pretenţios la bere!"

"Să nu fim naivi: o să ne simţim bine, alături de spanioli, dar nu o să ne îmbogăţim cu ei, în două zile!", avertizau cei mai mulţi patroni de baruri şi terase din Centrul Vechi al Bucureştiului.

Concluziile de după finală le dau dreptate. Pentru hotelurile din aria ocupată de fanii lui Atletico şi Bilbao, cîştigul a fost evident: o debarcare considerabilă de turişti, într-o perioadă financiară aspră. Însă nici aici n-a fost un boom: mulţi spanioli au venit şi-au plecat în ziua finalei!

Bere multă, dar cu cap
În Team Pub, localul destinat microbiştilor de pe Lipscani, e pustiu şi toropeală. Armada alb-roşie s-a retras la fel de brusc pe cît ocupase incinta. Ospătarii sînt mulţumiţi de vînzări, dar şi miraţi de felul de a fi al spaniolilor: "Nu-i mare diferenţă între basci şi madrileni, la comportament. Poate fanii lui Bilbao sînt mai zgomotoşi şi parcă mai uniţi! Curios însă, n-am văzut unul să bea pînă nu mai poate, cum au făcut mereu la noi englezii, olandezii sau nemţii! Profitul a fost ca pentru o zi de sîmbătă, poate 20% în plus".

Mititeii no.1
Ce-au mîncat şi ce au băut galeriile? Explică patronul unei alte terase de pe Şelari: "Aproape deloc snack-uri sau gustări. Cînd a fost vorba de mîncare, au fost atenţi la meniuri şi la restaurantul pe care îl aleg, consultîndu-se cu alţi conaţionali care experimentaseră deja prin zonă. La bere a fost simplu: la draught, rece şi cît mai ieftină! Indiferent de marcă!"

Mititeii au fost pe locul întîi în preferinţele spaniolilor, cunoscuţi drept mari amatori de carne. Mulţi au ales Caru' cu Bere sau Capşa, restaurante cu ştaif recomandate microbiştilor de grupurile de spanioli care deja le vizitaseră.

Fără incidente, dar şi fără cheltuială
Au fost însă şi reacţii neaşteptate: pentru Curtea Berarilor, cele două zile hispanice n-au fost tocmai un regal. "Ei sînt pe profilul «zgomot mult, bere ieftină». Au ocupat terasa, iar clienţii noştri fideli nu prea au mai intrat în restaurant, crezînd probabil că e full de spanioli. Sincer, a fost cel mult o zi de week-end pusă în mijlocul săptămînii", explică angajaţii.

Un lucru se repetă în concluziile tuturor: n-au existat scandaluri, încăierări sau pretenţii exagerate din partea clienţilor spanioli. Dar nici bacşişuri uriaşe! Mulţi din românii care au văzut meciul în fan-zone-ul din Piaţa Constituţiei au povestit acelaşi lucru: "Basci sau madrileni, nu conta: cumpărau bere la pet sau la cutie şi veneau cu sacoşa aici, unde era coadă la dozatoare".

Efort hotelier, recompensă pe măsură

La hotelul de 3 stele Tania, situat în Centrul Istoric pe Şelari, evenimentul a adus beneficii considerabile: "Toate camerele ocupate, comportament ireproşabil din partea spaniolilor, dar nici plîngeri nu am avut! Ne-am mobilizat total, credeţi-mă că n-am dormit ultimele patru nopţi!", povesteşte directoarea hotelului.

Nici angajaţii hotelului Rembrandt, de pe Smîrdan, unde s-au cazat exclusiv jurnalişti străini, nu au de ce să se plîngă: "Un plus vizibil şi bine venit la nivelul Capitalei".

Foarte mulţi spanioli au renunţat însă la rezervările iniţiale: pentru Hotelul Dan, de pe bulevardul Dacia, finala a trecut relativ neobservată. "Doar jumătate din locuri au fost ocupate, foarte mulţi au renunţat cu trei zile înainte de partidă. Ne-au spus că preferă să vină miercuri şi să plece tot atunci".

Taximetriştii se plîng: ”Spaniolii au mers pe jos”
Taximetriştii din centrul Capitalei susţin că finala nu a fost o afacere cine ştie ce pentru ei. "N-a fost nici o sfîrîială pentru noi. Poate doar pentru cei de la Otopeni. Spaniolii s-au plimbat foarte mult pe jos, iar pentru meci au avut autocare la dispoziţie", s-au plîns şoferii.

"În seara meciului am prins o cursă cu patru spanioli, care au întîraziat mai mult la terasele de pe Lipscani. Bucuroşi că i-am dus repede la stadion, în 10 minute, mi-au dat 10 euro. Noroc cu ei, că altfel eram pe zero. Am avut încasări mai mici decît într-o zi normală", a explicat Nelu Petcu.

Gheorghe Paiu completează: "Şi eu tot o cursă am prins, dar cu trei spanioli. Foarte veseli şi civilizaţi. Ne-am înţeles fiecare pe limba lui".

Georgescu Adina n-a avut nici ea mai mult noroc: "N-am prins nici un spaniol. Finala ne-a creat mari probleme, traficul fiind foarte aglomerat miercuri. M-a uimit emulaţia care s-a creat în jurul finalei".

"Spaniolii ne-au crezut africani. Cum se urcau în taxi îmi arătau aparatul de taxat şi spuneau «Mită, mită». Cînd le ziceam «No problem!», erau suprinşi că ştiu engleză" (taximetrist)

"Primăria e de vină că taximetriştii sînt tentaţi să ia o gură de aer cînd prind cîte un turist străin, deoarece a fixat tarife foarte mici şi multe taxe" (Gabriel Stăvilescu, vicepreşedintele Sindicatului Taximetriştilor Independenţi)

180 de lei încasează în medie zilnic un taximetrist din Bucureşti

30 de mii de turişti au trecut prin Centrul Istoric al Bucureştiului cu ocazia finalei Europa League

50 de mii de suporteri s-au aflat în fan-zone-ul basc din Piaţa Constituţiei şi 15.000 de fani în cel madrilen din faţa Ateneului, în zilele de 8 şi 9 mai

200 tone de deşeuri au fost ridicate de Primărie după evenimentele organizate cu ocazia finalei

200 tone de bere s-au consumat pînă la ora meciului în centrul Bucureştiului, potrivit primarului Sorin Oprescu

32 de dolari e PIB-ul pe cap de locuitor în Spania, faţă de 8 dolari în România

748 euro e salariul minim în Spania, faţă de 161 euro în România

„Fotbalul se «deteritorializează»! Nu mai există ceva esențial” » Un profesor de antropologie, Christian Bromberger, conferință de excepție despre o „mutație” în fotbalul de azi: „Am plecat de la tifoso, adică boală contagioasă, și am ajuns aici”

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

Comentarii (4)
djamorphis
djamorphis  •  12 Mai 2012, 22:50

Salut Viorel si Gabriel, sunteti doua persoane care scrieti acest articol, insa habar nu aveti ce a fost la fata locului! Vreo 80 de autocare cu suporteri ai lui Bilbao au ramas blocate pe "Basarabia" pana la ora 5 dimineata! De organizarea asta spuneti ceva, cu siguranta NU, pentru ca nu ati fost acolo!!!?? BRAVO!!!

golf
golf  •  12 Mai 2012, 12:20

Am fost in Spania si Portugalia, tari apropriate de noi. n-ai sa vezi aceasta atitudine de " acum va jupoi pt tot anul' asa se face turism in romania. Ganditi-va pe litoral cum suntem tratati. Pt doua luni de turism e normal sa castigam cat pt un an

golf  •  12 Mai 2012, 12:17

Comentariu relativ ok. In privinta taximetristilor ...., am sa va povestesc cele vazute de mine in parcarea de la Mitropolie. Fara sa dau in breasla taximestristilor, poate e bine sa se curete si ei de cei dubiosi. Trei taximetristi brronzati stabileau pretul pt o curs Mitropolie- P-ta Universitatii,, 20 euro, voi sunteti 4 4x20=80euro. M-am sintit ciudat sa vad cum au reactionat bascii, au refuzat si-au dat seama ca nu-i in regula ceva. Un alt grup de 4 in aceeasi parcare a fost refuzat de un burtos pt o cursa pana in parcul Carol.,, Duceti-va singuri pana acolo", tonalitatea o banuiti voi.

Vezi toate comentariile (4)