Comentarii (15)
22cea
22cea  •  22 Noiembrie 2025, 15:54

In timp ce unii pe la radio își tratează ascultătorii că pe niște iobagi balacarindu-i și neacceptand nici un fel de critica , amenintandu-i cu blocarea .

sgtipla69
sgtipla69  •  21 Noiembrie 2025, 12:38

Ce batai mancam la scoala de la profesori si nici macar nu erau pentru performanta, erau doar pedepse obisnuite, batut la palma cu muchia riglei, batut la fund cuaratatorul de lemne, lovit cu palma dupa ceafa in timp ce erai tinut cu o mana de ureche, ridicat de perciuni sau tras de ureche pana iti dadea sangele sub piele. Generatii intregi despre care nu scrie nimeni.

Enora.Alessia
Enora.Alessia  •  21 Noiembrie 2025, 09:35

Nu stiu daca ea à fost tot fortata de mama ei sa citeasca acest text ,dar nu à iesit prea bine,e clar.Poate ca nu are experienta cititului cu voce tare sau poate si ea e socata unde s a ajuns, cu publicarea casetei respective. Ar fi prea multe de spus...Sigur ça metodele de educare de demult, nu mai sunt valabile astazi. Dar cine a filmat aceste lucruri, de ce NU à mers la vremea respectiva la club, la federatie etc .pentru à se lua masuri ?Camelia spune ca vechea conducere à FRG stia de caseta si o santaja cu publicarea...E clar ca gimnastica romaneasca este o oaza de scandal fara sfarsit si nimic mai mult.

Shab123
Shab123  •  20 Noiembrie 2025, 13:10
Postat de cirus11 pe 20 Noiembrie 2025, 03:08

Ziceam acelasi lucru, e nevoie de foarte multe sacrificii dar copilul trebuie sa decida el sa le faca, sa inteleaga ca este nevoie de asa ceva. Nu sa fie fortat, batut, umilit pt a obtine acele sacrificii.

Cam cati copii de 5-6 ani (ca atunci se apuca de gimnastica) crezi ca inteleg sau isi doresc sa faca acele sacrificii? Zero, evident. Ma amuza enorm toate doamnele care aplauda cu lacrimi si muci cand o pustoaica de 13 ani castiga o medalie olimpica, dar apoi se scandalizeaza cand afla ce sta in spatele acelei medalii. Ce iti inchipuiai, madam? Ca fetita aia a avut o viata normala, cu jucarii si desene animate. Nu, tanti. Ca sa iti aduca tie sentimentul asta de mandrie patriotica, fetita aia a facut de la 4 ani antrenamente zilnice GRELE, si-a cantarit mancarea, a sacrificat timpul liber, prieteniile, SCOALA, tot. E un sport sinistru, de acord. Dar tu, tanti, esti cea care il sustii.

tictictic
tictictic  •  20 Noiembrie 2025, 11:25
Postat de corectorul pe 19 Noiembrie 2025, 15:42

Gresesti! Sau nu vezi performanta in ansamblu. Sportul nu implica de plano performanta. Sportul e, prin natura lui, placere, relaxare. Dar asta exclude performanta. Performanta include sacrificii in exces, de la renuntari, la muuuult chin fizic si psihic (caci, repet, cand sportul include performnata, dispare placerea si relaxarea, cu fffff mici exceptii, care nu reprezinta regula, si doar in anumite sporturi de masa). In concluzie, daca vrei sport de performanta trebuie musai sa accepti ca vei face sacrificii dincolo de inchipuire, altfel vei ajunge la (sub)nivelul valoric al majoritatii sportivilor contemporani.

Gresit! Citeste raspunsul meu la comentariul userului "Adrian.7"... este valabil si pentru tine! P.S.: Este o crima sa pervertesti sufletele si visele copiilor tai, pasiunile si talentele lor, doar pentru dorinta ta de parinte ca ei sa devina ceea ce tu n-ai fost niciodata in stare! Iar daca pentru asta ii terorizezi, ii abuzezi si ii fortezi fizic, psihic, emotional si prin limbaj, consecinta va fi invariabil exact invers! P.S.2: Cu vreo 55 de ani in urma, elev la o scoala generala din Bucuresti, aveam un coleg de nivel modest; tatal lui era gestionar de aprozar si mama functionara la ICRAL; aveau bani cat nu visa nimeni p-atunci... isi propusesera sa-l bage musai la liceu (ca atunci se intra la liceu cu examen); i-au pus vreo 10 meditatori acasa; degeaba, ca nu-l prea ducea capul si nici dorinta... Isi bateau baiatul cu parul, cureaua, pumnii si picioarele, il injurau si-l umileau, de venea ala cu ochii tumefiati la clasa si plin de vanatai... L-au terminat psihic, emotional si fizic, l-au transformat intr-o leguma umana... cu 5 zile inainte de examenul de admitere la liceu (anul 1973) si-a pus streangul la gat in pivnita casei parintesti, la varsta de 14 ani... atat a putut el suporta "grija familiei"... Despre asta vorbim...

tictictic
tictictic  •  20 Noiembrie 2025, 10:29
Postat de adrian.7 pe 19 Noiembrie 2025, 14:52

Fapte...oricum ai da-o fata, bătută, jignită, proastă, este cea mai medaliată a noastră...iar mama ei, așa cum este singura din sportul ăsta care a rezistat în cloaca devenită în prezent gimnastica românească...filmările sunt de acum 10 ani....victoriile copilei și mândria mamei sunt de acum...în rest totul este mizerie...

Esti in eroare! Nimic in lume nu justifica abuzul fizic, psihic, de limbaj si emotional al unui parinte asupra copilului sau, nici macar cele mai stralucitoare medalii mondiale sau olimpice, cu atat mai putin daca ii este si antrenor! In tari civilizate (Danemarca, Norvegia) statul a luat copiii unor familii de rezidenti romani si i-a institutionalizat in centre speciale sau i-au dat spre adoptie, in urma unor acuzatii de abuzuri domestice mai mult sau mai putin inchipuite, insa infinit mai putin grave decat in cazul asta. Rolul unui parinte si antrenor este de a identifica talentul copilului si ambitia lui de a face performanta, de a-i sprijini eforturile, de a-i incuraja succesele si de a-i indrepta esecurile, de a-i fi alaturi la bine si la greu, de a-i canaliza ambitiile si de a-i stimula pasiunea, de a-i oferi sprijin si sfaturi, de a-i induce siguranta si incredere atat in el insusi cat si in mentorii lui, de a-i betona un psihic puternic de viitor campion. NU sa-i umileasca personalitatea si NICI sa-i distruga increderea in ceea ce face prin abuzuri fizice, psihice si de limbaj! P.S.: Imagineaza-ti chestia asta; Sabrina Voinea (la 9 ani): "Mami, am dureri mari; ma dor coastele, am basici in palme, sunt plina de vanatai din cap si pana in picioare! Insa, mai pot! Te rog, ajuta-ma; sa mai facem inca o data si inca de 100 de ori, pana o sa-mi iasa bine! Vreau sa fiu cea mai buna, altceva nu mai conteaza!"... Inteles acum?!?

cirus11
cirus11  •  20 Noiembrie 2025, 03:08
Postat de corectorul pe 19 Noiembrie 2025, 15:42

Gresesti! Sau nu vezi performanta in ansamblu. Sportul nu implica de plano performanta. Sportul e, prin natura lui, placere, relaxare. Dar asta exclude performanta. Performanta include sacrificii in exces, de la renuntari, la muuuult chin fizic si psihic (caci, repet, cand sportul include performnata, dispare placerea si relaxarea, cu fffff mici exceptii, care nu reprezinta regula, si doar in anumite sporturi de masa). In concluzie, daca vrei sport de performanta trebuie musai sa accepti ca vei face sacrificii dincolo de inchipuire, altfel vei ajunge la (sub)nivelul valoric al majoritatii sportivilor contemporani.

Ziceam acelasi lucru, e nevoie de foarte multe sacrificii dar copilul trebuie sa decida el sa le faca, sa inteleaga ca este nevoie de asa ceva. Nu sa fie fortat, batut, umilit pt a obtine acele sacrificii.

demostene1
demostene1  •  19 Noiembrie 2025, 16:09

cand au ocazia si femeile sunt la fel de violente ca barbatii

corectorul
corectorul  •  19 Noiembrie 2025, 15:42
Postat de cirus11 pe 19 Noiembrie 2025, 14:49

Copiii trebuie sa iubeasca chiar ei sportul pe care-l practica sau de ce nu instrumentul muzical. Altfel nu se mai poate in ziua de azi. Rolul parintilor si antrenorilor trebuie sa fie sa le insufle pe langa iubire si vointa si mai ales AMBITIE!! Astea o sa-l impinga pe copil sa sufere (pt ca este vorba si de multa suferinta) dar sa o faca voluntar. La noi nu se intampla asta, de-asta vedem gimnaste, canotori care dupa ce iau 1-2 medalii si isi asigura renta aia se lasa de sport. Sau fotbalisti care dupa ce prind un contract la o echipa de top din Liga 1 se plafoneaza complet pt ca au dat de bani. De ce?? Care e diferenta fata de cei din Vest?? Pai LE LIPSESTE AMBITIA, sa vrea intotdeauna mai mult. Din cauza sistemului asta comunistoid care umileste in copilarie.

Gresesti! Sau nu vezi performanta in ansamblu. Sportul nu implica de plano performanta. Sportul e, prin natura lui, placere, relaxare. Dar asta exclude performanta. Performanta include sacrificii in exces, de la renuntari, la muuuult chin fizic si psihic (caci, repet, cand sportul include performnata, dispare placerea si relaxarea, cu fffff mici exceptii, care nu reprezinta regula, si doar in anumite sporturi de masa). In concluzie, daca vrei sport de performanta trebuie musai sa accepti ca vei face sacrificii dincolo de inchipuire, altfel vei ajunge la (sub)nivelul valoric al majoritatii sportivilor contemporani.

corectorul
corectorul  •  19 Noiembrie 2025, 15:36
Postat de melcul_furios pe 19 Noiembrie 2025, 15:07

Presupun ca ai un loc de munca, lucrezi undeva. Daca seful tau te-ar bate in fiecare dimineata cu bata tu ai fii cel mai bun angajat din tara asta - esti de acord cu acest tratament? Ca vorba aia, bataia trece, performantele raman.

***

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

  • 1
  • 2
Comentează