SPORTURI  »  ALTELE  »  PRIETENII LUI OVIDIU

VIDEO // Ivan Patzaichin și atmosfera feerică din Deltă: „Bunicul citea cărți în română și rusă, adormeam când ne povestea” + când a mers cu barca prima dată

Articol de GSP - Publicat miercuri, 27 noiembrie 2019 19:27

Ivan Patzaichin (70 de ani) a fost invitat în emisiunea „Prietenii lui Ovidiu”, moderată de Ovidiu Ioanițoaia, care e transmisă în fiecare miercuri, de la ora 20:00 pe GSP.RO, și a vorbit despre copilăria sa. Marele campion la caiac-canoe s-a născut la Mila 23, Crișan (Tulcea).

„Nici eu nu știu cu ce am început! Nu sunt sigur nici dacă m-am născut pe uscat sau în barcă! Acolo satul se inundă foarte des. Cum bătea vântul mai tare, apa îți intra în casă. Aveam paturile suprapuse, mergeam pe schelă ca să ajungem la bucătărie.

De vâslit nu știu când am început. Prima mea imagine în barcă este cu bunicul pentru că stăteam casă lângă casă. Mergeam cu bunicul mereu pentru el era foarte documentat. Era înțeleptul satului. Acolo venea toată lumea și îi cerea păreri când avea ceva de făcut. Era abonat și la ziar, primea Scînteia la câteva zile. Avea cărți, povești.

Avea un cufăr mare plin cu cărți și noi mergeam mereu la el să citim. Ziarele erau în română, dar cărțile foarte multe erau în rusă. Seara ne adunam la el și ne spunea povești. Peste noapte rămâneam la el, adormeam acolo când ne spunea povești. Cred că pe la 3-4-5 ani eu deja mergeam cu barca. Înainte să ajung la grădiniță!”, a declarat Ivan Patzaichin.

„Eu m-am născut înotător! Știam să înot, pentru că n-aveam ce face. Fără barcă n-ajugeai nicăieri. Era o necesitate. Ca o rață când aruncă puiul în apă și el se duce direct înotând!”
Ivan Patzaichin

Urmărește aici emisiunea integrală cu Ivan Patzaichin

Citește și:

Mila 70: Ivan Patzaichin împlinește azi 70 de ani » Povestea cu pagaia ruptă, cum a început toate competițiile cu un rateu și o carieră sportivă de predat în școli

„Fotbalul se «deteritorializează»! Nu mai există ceva esențial” » Un profesor de antropologie, Christian Bromberger, conferință de excepție despre o „mutație” în fotbalul de azi: „Am plecat de la tifoso, adică boală contagioasă, și am ajuns aici”

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”