SPORTURI  »  AUTO  »  MARELE PREMIU AL MALAIEZIEI

Bătăi de cap în F1

Articol de GSP - Publicat vineri, 21 martie 2008 00:00

Schimbările de regulament îi obligă acum să înveţe din nou cum să plece de pe loc, să aibă grijă cu acceleraţia în curbe şi să-şi protejeze cît mai mult cutiile de viteze

Începînd din acest sezon, toate echipele care participă în “Marele Circ” sînt obligate să-şi doteze bolizii cu acelaşi tip de unitate centrală de control electronic (ECU). Concret, toate monoposturile folosesc un calculator central standardizat şi acelaşi software.

ECU-ul este produs de McLaren Electronic Systems, o divizie a McLaren Group (din care face parte şi echipa McLaren Mercedes!), în colaborare cu Microsoft şi certificat de FIA. Problema este însă că acest soft trebuie să fie compatibil cu electronica de la Mercedes, Ferrari sau Renault şi toate celelalte. Iar acest lucru este, se pare, destul greu de atins. S-a văzut şi în prima cursă, din Australia. Maşina lui Kimi Raikkonen a rămas fără suflare în a II-a sesiune de antrenamente libere, după o intrare la standuri pentru reglaje. “Problema a fost cauzată de un conflict de proceduri”, a declarat un oficial Ferrari care a declarat că “dacă ai un Macintosh şi utilizezi software Windows, el se poate bloca”.

Alte schimbări importante de regulament se referă la eliminarea sistemului de control al tracţiunii şi de start automat (launch control), ceea ce înseamnă că piloţii vor trebui să înveţe din nou să nu rupă aderenţa la start şi să dozeze cu grijă acceleraţia în curbe pentru a evita tete-a-queue-urile. Iar cutiile de viteze trebuie să ţină nu mai puţin de patru curse. Orice schimbare neprogramată de cutie va aduce cu sine retrogradarea cu cinci poziţii pe grila de start a maşinii respective.

Schimbările de regulament îi obligă acum să înveţe din nou cum să plece de pe loc, să aibă grijă cu acceleraţia în curbe şi să-şi protejeze cît mai mult cutiile de viteze

Începînd din acest sezon, toate echipele care participă în “Marele Circ” sînt obligate să-şi doteze bolizii cu acelaşi tip de unitate centrală de control electronic (ECU). Concret, toate monoposturile folosesc un calculator central standardizat şi acelaşi software.

ECU-ul este produs de McLaren Electronic Systems, o divizie a McLaren Group (din care face parte şi echipa McLaren Mercedes!), în colaborare cu Microsoft şi certificat de FIA. Problema este însă că acest soft trebuie să fie compatibil cu electronica de la Mercedes, Ferrari sau Renault şi toate celelalte. Iar acest lucru este, se pare, destul greu de atins. S-a văzut şi în prima cursă, din Australia. Maşina lui Kimi Raikkonen a rămas fără suflare în a II-a sesiune de antrenamente libere, după o intrare la standuri pentru reglaje. “Problema a fost cauzată de un conflict de proceduri”, a declarat un oficial Ferrari care a declarat că “dacă ai un Macintosh şi utilizezi software Windows, el se poate bloca”.

Alte schimbări importante de regulament se referă la eliminarea sistemului de control al tracţiunii şi de start automat (launch control), ceea ce înseamnă că piloţii vor trebui să înveţe din nou să nu rupă aderenţa la start şi să dozeze cu grijă acceleraţia în curbe pentru a evita tete-a-queue-urile. Iar cutiile de viteze trebuie să ţină nu mai puţin de patru curse. Orice schimbare neprogramată de cutie va aduce cu sine retrogradarea cu cinci poziţii pe grila de start a maşinii respective.

Pentru Ferrari, debutul în noul sezon a fost catastrofal. Ambii piloţi, Raikkonen şi Massa, n-au terminat cursa de la Melbourne, fiind nevoiţi să abandoneze. "E clar că trebuie să uităm ce s-a întîmplat în Australia. Nu sînt îngrijorat în privinţa performanţelor maşinii. Este chiar bună, iar în Malaiezia toată lumea se va convinge de acest lucru"

Lewis Hamilton e clar că se simte bine din postura de lider în F1 după succesul din Australia. Pilotul britanic se teme însă un pic de ce urmează pentru el, cursa din Malaiezia. "Anul trecut a fost cea mai dificilă etapă din cariera mea de pînă acum. Circuitul de la Sepang este spectaculos, dar clima are un rol foarte important", a punctat Hamilton

Prognozele meteo din acest weekend pentru Malaiezia nu sînt clar favorabile cursei de Formula 1. Vineri, sîmbătă şi duminică se anunţă ploi torenţiale la Sepang. Piloţii se tem foarte tare deoarece din acest sezon a fost eliminată tracţiunea controlată, iar monoposturile sînt mult mai greu de stăpînit"

Germanul Nico Rosberg este unul din performerii de la Melbourne, pilotul lui Williams obţinînd locul al treilea. Este primul podium din carieră, germanul fiind clar foarte fericit de performanţa obţinută. "A fost incredibil, mai ales că maşina mea, FW30, avut probleme la cutia de viteze. Sper ca în Malaiezia, Williams să obţină un nou rezultat bun", a spus Rosberg

3 zile de ploi se anunţă în weekend pentru Malaiezia, fapt ce va crea mari probleme piloţilor care vor trebui să stăpînească maşinile fără tracţiune controlată

4 este numărul curselor la care trebuie să reziste cutiile de viteze, orice schimbare a acestora ducînd la retrogradarea cu 5 poziţii la grila de start

Citește și:
Numit analfabet de Varga, antrenorul român a răspuns dur: „Așa i se spune în lumea interlopă”
Superliga
Numit analfabet de Varga, antrenorul român a răspuns dur: „Așa i se spune în lumea interlopă”
Jucătoarea de la Australian Open a postat o poză cu ea nud, de pe platforma pentru adulți: „Sunt șocată de câți bani am făcut în două zile!”
Tenis
Jucătoarea de la Australian Open a postat o poză cu ea nud, de pe platforma pentru adulți: „Sunt șocată de câți bani am făcut în două zile!”
De la Șumudică la Karamoko » Antrenorii și fotbaliștii s-au întrecut aseară în ținute inedite
Superliga
De la Șumudică la Karamoko » Antrenorii și fotbaliștii s-au întrecut aseară în ținute inedite
Jucătoarea de tenis cu cele mai lungi picioare a plecat în vacanță, dar fanii n-au uitat de scandal: aproape să se bată din cauza ei
Tenis
Jucătoarea de tenis cu cele mai lungi picioare a plecat în vacanță, dar fanii n-au uitat de scandal: aproape să se bată din cauza ei
Primul blindat românesc, VLAH, va fi prezentat la Moreni. Imagini dezvăluite FOTO
Profit.ro
Primul blindat românesc, VLAH, va fi prezentat la Moreni. Imagini dezvăluite FOTO
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

Soluția de urgență? Un fost mare internațional, pregătit să-i ia locul lui Arne Slot la Liverpool

Louis Munteanu, INTERZIS la interviu?! » Iuliu Mureșan a intervenit în direct și a explicat ce s-a întâmplat după meci


Comentarii (2)
 •  21 Martie 2008, 11:07

vezi ca o sa fie pe tvr 1 urmareste si tu teletextu` sau mai ai 1 optiune...www.f1.com...tre ` sa te inregistrezi si ai live timing comentator : miki alexandrescu aka miki praf

 •  21 Martie 2008, 10:36

La ce ore sunt calificarile si cursa? Se transmite pe vreun site, sau...?

Vezi toate comentariile (2)
Comentează