SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Bravo, Delta!

Articol de GSP - Publicat luni, 16 februarie 2009 00:00

Fiat-ul Bravo i-a împărtăşit toate tacticile de luptă Lanciei. Iar Delta, ca un bun soldat, a învăţat şi s-a antrenat, dar a pierdut ceva pe drum

Constructorul italian din Torino, Fiat, a adoptat în ultimul timp un program de instrucţie mult mai bine adaptat realităţilor cotidiene. Iar rezultatele nu au întîrziat să apară. "Soldaţii" Fiat 500, Grande Punto şi Bravo au reuşit să creeze breşe în apărarea inamicilor de pe piaţă. Prin urmare, s-a trecut la pasul următor. Cum amintirile anilor de glorie ai Lanciei Delta Integrale, care a bătut tot ce se putea în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) şi a ajuns chiar să fie interzisă, :O nu s-au şters, italienii au hotărît să reînvie legenda. Dar au schimbat tactica. Noua "grupă de comando" Delta atacă segmentul premium, şi nu pe cel sport.

Rafinament în loc de brutalitate
Adio linii simple, unghiuri drepte şi suprafeţe pătrăţoase! Noua Delta prezintă un design spectaculos şi agresiv, dar marcat de eleganţă şi rafinament. Brutalitatea aripilor evazate ale lui HF Integrale au lăsat locul unei arhitecturi fluide, iar piesa de rezistenţă o reprezintă linia sub care se încheie maşina, cu stopurile fine, în formă de bumerang. ;)

La interior, s-a folosit aceeaşi reţetă bazată pe lux şi sportivitate. Locul scaunelor sculptate a fost luat de adevărate fotolii, care oferă însă un sprijin lateral bun. Iar planşa de bord este un exemplu de rafinament. Surprinzător, noua Delta oferă un spaţiu incredibil pentru pasagerii banchetei spate!

Fiat-ul Bravo i-a împărtăşit toate tacticile de luptă Lanciei. Iar Delta, ca un bun soldat, a învăţat şi s-a antrenat, dar a pierdut ceva pe drum

Constructorul italian din Torino, Fiat, a adoptat în ultimul timp un program de instrucţie mult mai bine adaptat realităţilor cotidiene. Iar rezultatele nu au întîrziat să apară. "Soldaţii" Fiat 500, Grande Punto şi Bravo au reuşit să creeze breşe în apărarea inamicilor de pe piaţă. Prin urmare, s-a trecut la pasul următor. Cum amintirile anilor de glorie ai Lanciei Delta Integrale, care a bătut tot ce se putea în Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) şi a ajuns chiar să fie interzisă, :O nu s-au şters, italienii au hotărît să reînvie legenda. Dar au schimbat tactica. Noua "grupă de comando" Delta atacă segmentul premium, şi nu pe cel sport.

Rafinament în loc de brutalitate
Adio linii simple, unghiuri drepte şi suprafeţe pătrăţoase! Noua Delta prezintă un design spectaculos şi agresiv, dar marcat de eleganţă şi rafinament. Brutalitatea aripilor evazate ale lui HF Integrale au lăsat locul unei arhitecturi fluide, iar piesa de rezistenţă o reprezintă linia sub care se încheie maşina, cu stopurile fine, în formă de bumerang. ;)

La interior, s-a folosit aceeaşi reţetă bazată pe lux şi sportivitate. Locul scaunelor sculptate a fost luat de adevărate fotolii, care oferă însă un sprijin lateral bun. Iar planşa de bord este un exemplu de rafinament. Surprinzător, noua Delta oferă un spaţiu incredibil pentru pasagerii banchetei spate!

Putere diesel
Cel mai puternic motor de pe Delta nu mai intră pe roşu la 9.000 rpm, dar are un consum foarte bun, avînd în vedere cei 190 CP, şi un cuplu impresionant de 400 Nm, ce permite atît reprize fulminante, cît şi un mers lin şi lipsit de griji în oraş. La acest lucru contribuie şi cutia de viteze în şase trepte, bine etajată, dar care cam agaţă la indexările rapide. :S

Ţinuta de drum este exemplară. Italienii au reuşit să seteze platforma tehnică împrumutată de la Bravo astfel încît să pună jos herghelia de cai, iar virajele să poată fi negociate în forţă fără probleme. Porţia de adrenalină furnizată de prima Delta s-a pierdut însă pe drum.

Adversari direcţi:
Audi A3 Sportback
BMW Seria 1

26.670 euro
(TVA inclus) costă o Delta diesel de 190 CP, nivel de echipare Platino

7,9 secunde
îi sînt necesare celei mai puternice Lancia Delta pentru a ajunge la 100 km/h

A uitat-o pe Ghenea? » Dimitrov are o nouă cucerire celebră: filmați pe străzile din Monte Carlo

„Dacă mănânci o lună de la penitenciar, dai colțul!” » Dănuț Lupu, despre condițiile de la Rahova: „Să mă ierte doamna Rodica, dar la Marriott era mai ieftin ...”


Comentarii (4)
 •  16 Februarie 2009, 10:04

In articol este vorba despre modelul de echipare maxim, cu motorul cel mai mai puternic, diselul multi-jet. Din acest motiv si pretul este piperat. Dar nu uita ca de banii astia primesti un motor incredibil de puternic pentru cilindreea lui, cu un consum rezonabil, o tinuta de drum exemplara si o nota de stil, pe care nici un volkswagen nu-l poate avea.

 •  16 Februarie 2009, 09:58

Lancia nu e o masina pentru nuli.

 •  16 Februarie 2009, 08:16

HAHAHA la banii astia imi iau un passat cc nu se compara

Vezi toate comentariile (4)
Comentează