SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Business » Volkswagen Passat, ajuns la a 8-a generaţie, a vîndut peste 22 de milioane de unităţi în cei 42 de ani!

Articol de - Publicat vineri, 23 ianuarie 2015 00:00 / Actualizat joi, 22 ianuarie 2015 21:28

Noul model Volkswagen Passat, datorită tehnolgiei oferite, atacă segmentul premium din clasa medie din care fac parte BMW, Mercedes şi Audi

Cînd vorbeşti de clasa medie, totul se raportează la Volkswagen Passat, deşi în acest segment toate mărcile au cîte un reprezentant redutabil. Cert este că Passat-ul este liderul vînzărilor în acest segment cam de cînd s-a inventat, fiind cel mai vîndut model din clasa sa, în condiţiile în care mulţi spun că Passat-ul n-a epatat niciodată la design. Modelul are însă un mare succes, cu o istorie în spate de 42 de ani! Şi dacă am ajuns la cifre, din 1973 şi pînă acum s-au vîndut pe glob 22 de milioane de unităţi!

Constructorul german poziţionează noul Passat în "clasa business". De ce? Pentru că tot ce s-a folosit pentru acest model este de calitate superioară, iar tehnologia utilizată este de ultimă generaţie şi premium, adică BMW Seria 3, Mercedes-Benz C Klasse sau Audi A4, cele trei forţe tot din clasa medie, dar care fac parte din segmentul premium.

Motorizările noului Passat sînt variate şi puternice, cu mulţi cai-putere. Benzina este reprezentată de 1.4 TSI (125 şi 150 CP) şi 1.8 TSI cu o singură versiune de putere: 180 CP. Dieselul pleacă de la 1.6 TDI cu 120 CP şi încheie cu cel mai popular motor: 2.0 TDI cu trei versiuni de putere: 150, 190 şi 240 CP.

4 motorizări cu multiple versiuni de putere
Pentru drive-test, Passat-ul s-a prezentat cu versiunea cea mai căutată de către clienţi: 2.0 TDI, 150 CP, best-seller-ul din gamă. Bineînţeles un Euro 6, cu tehnologie BlueMotion (recuperează energia de frînare) pentru optimizarea consumului. În cartea tehnică, Volkswagen a anunţat un consum mediu de 4,1 litri/100 km. În test, maşina germană a consumat extraurban (autostradă), cu viteza maximă legală, 130 km/h, 6l/100 km.

În mediul urban, depinzi de mai mulţi factori, stilul de condus, aglomeraţiile. Chiar şi cu dezactivarea sistemului Start&Stop şi cu un mers sportiv, Passat-ul nu depăşeşte 9l/100 km, ceea ce este mai mult decît rezonabil, avînd în vedere că vorbim de un propulsor de 2.0 litri. Iar maşina nu e mică deloc, deşi Volkswagen a reuşit ca noul Passat să fie mai uşoară cu 85 de kilograme faţă de modelul anterior.

Transmisie manuală precisă, bine etajată şi un cuplu maxim de 340 Nm care se declanşează de la o turaţie mică, 1.750 rpm. Un Passat cu un motor diesel silenţios, confortabil datorită suspensiilor şi habitaclului generos în dimensiuni, mărit faţă de modelul anterior. Un Passat fără ruliu în viraje şi cu o direcţie sobră.

PLUSURI
Interior burduşit de tehnologie premium
Un interior clasic, sobru şi ergonomic, materialele folosite ducînd Passat-ul în zona premium din clasa medie * Passat-ul are 4 camere video capabile să identifice pietoni şi maşinile din faţă, în caz de urgenţă sistemul opreşte complet maşina * Datorită tehnologiei de la bord, Pasat-ul îşi menţine banda de mers şi-şi păstrează singur distanţa faţă de maşina din faţă, indiferent de manevrele acesteia (accelerare, frînare sau oprire)

MINUSURI
Un moft periculos
Chiar dacă oferă pe consola centrală un display color generos (31,2 cm), opţional, poţi alege ca informaţiile oferite acolo, inclusiv navigaţia, să fie afişate între indicatoarele clasice (turometrul, vitezometrul şi contorul de kilometri). Un moft propus de către Passat pentru clienţii săi, uşor periculos pentru că şoferul va fi nevoit să-şi ia ochii de la drum pentru a-şi coborî privirea la harta de navigaţie.

Volkswagen Passat 2.0 TDI 150 CP
Preţ pornire: 22.398 euro
Preţ model testat: 27.497 euro
0-100 km/h: 8,7s
Viteză maximă: 220 km/h
Consum mixt: 4,1l/100km
Capacitate: 1.968 cmc
Cuplu maxim: 340 Nm/1.750 rpm
Putere maximă: 150 CP/3.500 rpm
Dimensiuni: L/l/h: 4,7/1,8/1,4m
VERDICT
5 stele

Preţuri adversare (preţ de bază, TVA inclus)
Ford Mondeo 24.300 euro
Opel Insignia 21.185 euro
Mazda 6 21.690 euro
Peugeot 508 22.809 euro

Playtech: BOMBĂ! Diana Șoșoacă sfidează TOT! Cum a intrat în restaurant, fără certificat verde! Chelnerița a rămas MASCĂ: 'Ce e aia?!'


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează