SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Citroen C4 Picasso, un monovolum pentru familie

Articol de - Publicat luni, 08 februarie 2010 00:00

Citroen C4 Picasso este un monovolum spaţios, modular, cu plafonul integral din sticlă şi cu o foarte bună vizibilitate datorită suprafeţei mari vitrate

Citroen C4 Picasso este un monovolum. Bineînţeles este o maşină cu destinaţie clară, francezii dedicînd-o  clienţilor familişti, cu copii mulţi şi bagaje pe măsură. La o primă vedere, maşina nu pare aşa de mare, mai ales că a fost construită pe platforma lui C4. Din interior, lucrurile se văd altfel. Mult spaţiu şi luminozitate. Bine, suprafaţa vitrată are rolul ei. Parbrizul este imens, iar plafonul, din sticlă, se termină o dată cu bancheta din spate. Plafonul panoramic al lui C4 Picasso face toţi banii! Specialitate Citroen!

Rămînînd la interior, trebuie remarcat confortul oferit. Locurile de depozitare abundă, finisările şi materialele sînt de bună calitate, iar designul planşei de bord este şic. Dat fiind faptul că am vorbit de o suprafaţă vitrată extrem de generoasă, vizibilitatea este una pe măsură. Fiecare pasager din Picasso, inclusiv cel din spate, poate să-şi regleze fluxul de aer.

La drive test, C4 Picasso s-a prezentat cu o variantă pe benzină, 1.6 THP 150 CP, acompaniată de o cutie de viteză "pilotată" în 6 trepte. Picasso se poate conduce fie manual, cu ajutorul clapetelor sau al padelelor, dispuse lateral, de o parte şi de alta, în spatele volanului, fie automat. Nu este o cutie automată, poate şi de aceea schimbările treptelor se fac cam anevoios. Motorul poate mai mult, dar cutia are rolul ei. Iar cel mai bine se vede atunci cînd foloseşti padelele pentru că puterea nu se mai pierde în momentul cuplării.

În C4 Picasso, confortul este la înălţime şi datorită suspensiilor, spatele fiind asigurat de o suspensie pneumatică. De asemenea, maşina oferă un sistem automatic de asistenţă la pornire şi oprire în pantă.

La gadgeturi, întotdeauna Citroen a stat bine. DVD cu două ecrane şi telecomandă, sistem de navigaţie cu Bluetooth. În rest, climatizare automată, 7 airbaguri (frontale, laterale, cortină şi genunchi şofer), computer de bord, senzori de parcare. Multe butoane, oricum! Şi ar mai fi şi alte opţiuni, buget pentru ele să ai!

Adversari
Renault Scenique
Ford C Max
Opel Zafira
VW Touran

26.750 de euro (TVA inclus) costă un Citroen C4 Picasso 1.6 THP, 150 CP

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (3)
 •  12 Februarie 2010, 13:58

Acest test este o rusine pentru Citroen, inteleg ca reclama este importanta, dar nici in halul asta, sa fie testata o masina de cineva care habar n-are de nimic.

 •  08 Februarie 2010, 10:32

cutia de viteze "pilotata" e o inventie proprie

 •  08 Februarie 2010, 10:31

Pe ce rahaturi de texte castiga asta banii. "Motorul poate mai mult, dar cutia are rolul ei"- ce rol frate sa tempereze motorul? "Iar cel mai bine se vede atunci cînd foloseşti padelele pentru că puterea nu se mai pierde în momentul cuplării."- cine pana mea a vazut masina la care puterea sa se piarda in momentul cuplarii.... El vrea sa spuna ceva dar habar n-are cum

Vezi toate comentariile (3)
Comentează