SPORTURI  »  AUTO  »  POWERBOAT

Class 1 World Powerboat Championship îşi schimbă formatul

Articol de - Publicat sambata, 13 iunie 2009 00:00

Cea mai spectaculoasă competiţie din lumea ambarcaţiunilor cu motor, Class 1 World Powerboat Championship, îşi schimbă formatul, începînd cu Marele Premiu al Norvegiei, programat la Arendal, în perioada 17-19 iulie.

La propunerea preşedintelului IOTA, Şeicul Hassan Bin Jabor Al-Thani, WPPA a luat în discuţie desfăşurarea a două curse la acelaşi Mare Premiu, ideea fiind aprobată de toate echipele, cu uninamitate de voturi. “Formatul cu două curse la acelaşi Mare Premiu reprezintă o modalitate excelentă de a creşte numărul de curse din timpul sezonului. În plus, organizatorii au ocazia de a pune la punct evenimente şi mai speculoase, iar spectatorii au şansa de a vedea două curse în două zile.

Totodată, măreşte oportunitatea pentru fiecare echipă de a aduna puncte importante şi a-şi pune la punct ambarcaţiunea în condiţii de competiţie, fără a mări substanţial costurile”, a explicat Şeicul Hassan Bin Jabor Al-Thani. Noul format, care a fost primit cu entuziasm de organizatorii Marilor Premii din acest sezon, va debuta cu obişnuita sesiune de antrenamente de vineri, urmată de încă una sîmbătă dimineaţa, care va cuprinde şi calificări pentru Edox Pole Position, fătă limită de tururi.

Prima cursă este programată sîmbătă după-amiaza, fiind structurată pe 12 tururi de circuit, dintre care unul lung, cu o limită de timp de 35 de minute. După o nouă sesiune de antrenamente, programată duminică dimineaţa, a doua cursă are loc după-amiaza, grila de start fiind decisă de rezultatele înregistrate în prima cursă.

Întrecerea de duminică este ceva mai lungă, desfăşurîndu-se pe distanţa a 15 tururi de circuit, cu o limită de timp de 45 de minute. Ambele curse punctează în campionat, astfel că bătălia pentru podium va fi şi mai spectaculoasă.

După ce va fi experimentat în premieră la Arendal, noul format va fi folosit şi la Marele Premiu al României, programat în perioada 28-30 august, la Constanţa, în staţiunea Mamaia. “Ne bucură noul format, pentru că publicul va avea ocazia să vadă încă o cursă.

Pentru noi, ca organizatori, este o muncă în plus, dar sîntem dispuşi să facem un efort suplimentar pentru a oferi mai mult spectacol celor prezenţi”, a declarat Alin Vintilă, proiect manager Power Marine, organizatorul Marelui Premiu al României.

Cea mai spectaculoasă competiţie din lumea ambarcaţiunilor cu motor, Class 1 World Powerboat Championship, îşi schimbă formatul, începînd cu Marele Premiu al Norvegiei, programat la Arendal, în perioada 17-19 iulie.

La propunerea preşedintelului IOTA, Şeicul Hassan Bin Jabor Al-Thani, WPPA a luat în discuţie desfăşurarea a două curse la acelaşi Mare Premiu, ideea fiind aprobată de toate echipele, cu uninamitate de voturi. “Formatul cu două curse la acelaşi Mare Premiu reprezintă o modalitate excelentă de a creşte numărul de curse din timpul sezonului. În plus, organizatorii au ocazia de a pune la punct evenimente şi mai speculoase, iar spectatorii au şansa de a vedea două curse în două zile.

Totodată, măreşte oportunitatea pentru fiecare echipă de a aduna puncte importante şi a-şi pune la punct ambarcaţiunea în condiţii de competiţie, fără a mări substanţial costurile”, a explicat Şeicul Hassan Bin Jabor Al-Thani. Noul format, care a fost primit cu entuziasm de organizatorii Marilor Premii din acest sezon, va debuta cu obişnuita sesiune de antrenamente de vineri, urmată de încă una sîmbătă dimineaţa, care va cuprinde şi calificări pentru Edox Pole Position, fătă limită de tururi.

Prima cursă este programată sîmbătă după-amiaza, fiind structurată pe 12 tururi de circuit, dintre care unul lung, cu o limită de timp de 35 de minute. După o nouă sesiune de antrenamente, programată duminică dimineaţa, a doua cursă are loc după-amiaza, grila de start fiind decisă de rezultatele înregistrate în prima cursă.

Întrecerea de duminică este ceva mai lungă, desfăşurîndu-se pe distanţa a 15 tururi de circuit, cu o limită de timp de 45 de minute. Ambele curse punctează în campionat, astfel că bătălia pentru podium va fi şi mai spectaculoasă.

După ce va fi experimentat în premieră la Arendal, noul format va fi folosit şi la Marele Premiu al României, programat în perioada 28-30 august, la Constanţa, în staţiunea Mamaia. “Ne bucură noul format, pentru că publicul va avea ocazia să vadă încă o cursă.

Pentru noi, ca organizatori, este o muncă în plus, dar sîntem dispuşi să facem un efort suplimentar pentru a oferi mai mult spectacol celor prezenţi”, a declarat Alin Vintilă, proiect manager Power Marine, organizatorul Marelui Premiu al României.

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”

SPECIAL GSP | Povestea-thriller a lui Claudiu Bozeșan, fotbalist ce a învins-o pe Dinamo într-un blat stricat de Poli Timișoara: „Nu mi-a fost frică de ordinele primite!” + Dramă imensă după ce fratele i-a murit într-un misterios accident de camion


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează