Articol de Valentin Damian - Publicat miercuri, 23 februarie 2011 00:00 / Actualizat miercuri, 23 februarie 2011 16:05
A venit rîndul şi Daciei Duster să treacă prin focul testelor de la Euro NCAP, cel mai important organism european de testare a siguranţei maşinilor
SUV-ul produs la Mioveni a obţinut doar trei stele, oficialii Euro NCAP declarînd că "modelul este departe de a fi impresionant". Cert este că rezultatul obţinut de Duster, care a fost testat la o viteză de 64 km/h, este sub nivelul de siguranţă oferit de majoritatea automobilelor noi europene testate pînă acum. SUV-ul de la Mioveni a realizat un punctaj de doar 28% pentru siguranţa pietonilor şi 29% pentru asistenţă la siguranţă.În schimb,procentele sînt mai bune privind nivelul de protecţie atît pentru pasagerii adulţi, 74%, cît şi pentru pasagerii copii, 78%
Duster plăteşte astfel pentru faptul că face parte din categoria low-cost. Modelul nu oferă în echiparea standard de ESP, ci doar de ABS şi două airbaguri.
IMPACTUL FRONTAL11 puncte
Compartimentul pentru pasageri a rămas stabil în urma impactului frontal. În schimb, uşa portbagajului s-a deschis în timpul testului drept pentru care maşina a fost penalizată. Euro NCAP a considerat că protecţia pipetului este marginală, atît pentru şofer,cît şi pentru pasagarul din dreapta. Totodată, părţi care compun panoul de bord ar putea prezenta un risc de rănire a şoferului. Genunchii şi femurul nu sînt în pericol
IMPACT LATERAL CU UN STÎLP 6 puncte
La un impact lateral cu un stîlp, uşile nu s-au deschis, însă protecţia şoferului în zona pieptului a fost considerată slabă din cauza presiunii asupra coastelor. De asemenea, protecţia împotriva leziunilor cervicale în cazul unei coliziuni din spate a fost considerată marginală.
PROTECŢIA COPIILOR
Duster a obţinut maximum de puncte pentru protecţia unui manechin de 18 luni. Pentru un manechin de 3 ani, aşezat cu faţa spre înainte, mişcarea în faţă a capului a fost bine controlată. Pentru ambele manechine s-a constatat o poziţie corespunzătoare în cazul unui impact lateral.
Safety Assist (asistenţă de siguranţă)
Controlul electronic al stabilităţii (ESC) nu a fost disponibil pe varianta Duster testată, 1.5 dCi Laureate, aşa că SUV-ul românesc nu a punctat la acest capitol.
Protecţie pietoni
Nici spoilerul faţă şi nici capota motorului nu au obţinut rezultate satisfăcătoare (calificativ foarte slab) la capitolul protecţia pietonilor.
Duster este cel de-al treilea model al Daciei care a fost testat de către cei de la Euro NCAP. Atît Logan, cît şi Sandero au obţinut tot trei stele.
European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) este o organizaţie sprijinită de multe guverne europene, care se ocupă cu testarea siguranţei oferită de maşinile noi. Euro NCAP a fost fondată în 1997 şi a testat aproape toate modele lansate pînă în momentul de faţă.