SPORTURI  »  AUTO  »  AUTO

Dans pe asfalt! » BMW a creat divizia "Performance" pentru a spori performanţa maşinilor sale

Kit-ul Performance a fost creat pentru cei care vor să modifice un BMW de serie
Kit-ul Performance a fost creat pentru cei care vor să modifice un BMW de serie

Articol de - Publicat joi, 25 august 2011 00:00 / Actualizat miercuri, 24 august 2011 21:07

BMW Performance a fost creat pentru cei care după ce şi-au cumpărat o maşină normală pot mări puterea motorului şi monta tot felul de "gadgeturi", inclusiv un kit aerodinamic.

Orice cal putere, orice Newton-metru în plus creşte adrenalina pasionaţilor, iar BMW s-a mişcat repede. Prin urmare, a creat divizia "Performance", care oferă kit-uri de sporire a performanţelor pentru maşinile bavareze deja achiziţionate. Un fel de tuning de casă!
BMW-ul e BMW, indiferent de model. Şi, totuşi, tipologia diferă. Pentru cei care pun accentul pe imagine, există versiunile mai cuminţi, de pînă în 200 CP. Pentru cei mai pretenţioşi, apar motorizările între 200 şi 340 CP, iar pentru "extremişti" au fost fă cute "M"- urile.
Ce se întîmplă însă cu cei care şi-au luat deja un BMW şi vor mai mult de la el?

Pentru aceştia şi nu numai, a luat naştere divizia "Performance", ce oferă kit-uri aerodinamice şi de creştere a puterii, evacuări speciale sport, scaune şi volane sport, upgrade-uri pentru frîne, etc., elemente care, puse cap la cap, pot duce un 335i, de exemplu, pînă aproape de performanţele unui M3 mai vechiuţ (335i Peformance - 326 CP / M3 E46 - 343 CP). Preţul este însă pe măsură! Dacă montezi toate " gadget"-urile Performance, poţi depăşi chiar valoarea unui M3 de bază.

Primul contact

Diferenţe notabile sau doar marketing? Testul se face pe circuit. Pe linia standurilor, stăteau aliniate aşa-zisele BMW-uri Performance (un 120d, un 135i, un 335i si un X6).

Îngrămădeală la cele două "35"-uri, iar 120d-ul a fost şi el repede adjudecat de către ceilalţi ziarişti, astfel că prima tură a fost cu X6-le. Jante cu design special, volan mai gros, îmbrăcat în piele întoarsă (priză excelentă!) şi cîteva briz-briz-uri. Dar diferenţe notabile faţă de modelul obişnuit nu prea. Confirmarea a venit imediat din partea specialiştilor BMW: maşina nu avea montat nici un kit de putere, ci doar elemente optice. De efect, însă.

Momentul adevărului

" Cursa" următoare a fost la volanul 120d-ului. Altă treabă! În afară de eleroane şi spoilere, maşina avea montate o evacuare sport, specială pentru motorul diesel în 4 cilindri, şi kit-ul de putere BMW Performance. Rezultatul? O putere crescută cu 20 CP, de la 177 CP la 197 CP, şi un cuplu de 390 Nm (40 Nm). Cifrele nu sînt ameţitoare, dar răspunsul maşinii pe asfalt este mult mai agresiv decît al versiunii de serie.

Punctul culminant al prezentării BMW Performance a fost atins însă cu cele două "35"-uri. Spectacol! De la intrare, scaunele sport, tip scoică, te luau în braţe, iar volanele groase, teşite la bază şi îmbrăcate în piele nappa/Alcantara îţi dădeau furnicături în buricele degetelor. Apoi, sunetul! La rece, evacuările duble, din inox lucrat aproape spartan, duduie provocator. Iar în ture, fac ca motorul să "ragă" de plăcere.

Primele tururi de circuit au fost, evident, de tatonare şi adaptare. Nu te dai din prima tare cu 326 CP şi propulsie! Suspensiile Performance "citesc" perfect asfaltul (nu se recomandă pe gropi!), iar feedback-ul în volan e perfect. Frînele embosate "BMW Performance", cu discuri perforate şi crestate (cross-drilled) şi etrieri cu 6 pistonaşe pe faţă, îţi dau încredere, nu obosesc, chiar şi în condiţii de circuit, îţi răspund prompt. Nu degeaba scrie "Brembo" pe spatele lor!

335i-ul, cu transmisie automată şi cu dublu-ambreiaj. Iar cum electronica se poate decupla complet, a început dansul. Împinse la limită, pneurile pierd aderenţa, iar maşinile glisează în drift-uri spectaculoase. Roţile ascultă instant corecţiile date din volan şi reacţiile bolizilor sînt cît se poate de previzibile. Dacă ai cîteva noţiuni de pilotaj, totul este OK. Dacă nu, abţine-te şi nu-ţi forţa prea mult norocul pentru că vei scăpa maşina de sub control.

Bine că totul se întîmpla pe un circuit de teste!

Lista de cumpărături BMW Performance*
1. Sistem de frînare: 6.699 lei
2. Volan sport Performance II: 2.785 lei
3. Jante tip 375, pentru X5: 23.390 lei
4. Jante tip 313, pentru Seria 1: 13.780 lei
5. Power kit pentru BMW 135i/335i/335xi: de la 9.009 lei
6. Power kit pentru BMW 520d (Seria 5, transmisie manuală): de la 6.341 lei
7. Power kit pentru BMW X6 35i: 4329 lei
8. Power kit pentru BMW X6 50i: 5042 lei
(*) Preturile nu conţin TVA.

12.000 de euro cel puţin poate costa transformarea de la A la Z (frîne, Power kit, scaune, volan, kit aerodinamic, etc.) a unui BMW de serie într-un BMW Performance.

BOOM economic într-un oraș din România » Investiție de 650 de milioane de euro: fabrica de anvelope se mută din Rusia

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”


Comentarii (1)
sorinv112
sorinv112  •  09 Septembrie 2011, 15:36

Povestea marcii BMW: ://www.autosaga.ro/masini-noi/bmw/

Vezi toate comentariile (1)
Comentează