SPORTURI  »  AUTO  »  BMW

Dialog-eveniment cu Horia Tecău despre pasiunea sa pentru mașini: "BMW i8? De vis!"

De fiecarea dată când vine în țară, Horia Tecău conduce un BMW X6, SUV pus la dispoziție de către BMW România în urma parteneriatului de imagine dintre jucătorul de tenis și reprezentanța germanilor +4   FOTO
De fiecarea dată când vine în țară, Horia Tecău conduce un BMW X6, SUV pus la dispoziție de către BMW România în urma parteneriatului de imagine dintre jucătorul de tenis și reprezentanța germanilor

Articol de - Publicat miercuri, 29 iunie 2016 00:00

Lui Horia Tecău, îi plac mașinile. Este un mare fan al BMW-ului i8, o mașină pentru care Andy Murray a avut cele mai mari emoții din carieră până s-o cîștige, britanicul povestindu-i prietenului său român stările prin care a trecut. Și costă doar 120.000 de euro, un mizilic pentru Murray.

Un interviu cu Horia Tecău e o mare încercare pentru că actualul număr 6 mondial la "dublu" stă foarte puțin prin țară, iar atunci când vine la București, între două turnee, programul său este foarte încărcat.

Acum se pregătește pentru Jocurile Olimpice de la Rio, unde-l va avea partener pe Florin Mergea. În afara antrenamentelor, jucătorul român de tenis trebuie să-și onoreze contractele de imagine pe care le are, dar nu refuză nici acțiunile probono.

A găsit însă o portiță de o oră și jumătate la o terasă din nordul Capitalei pentru a fi cât mai aproape de Academia Ilie Năsase, unde fostul mare tenismen îl aștepta pentru o sesiune foto și una de autografe, alături de o grupă de copii de la un orfelinat din provincie.

La un pahar de suc, un mix de sfeclă, portocale, grapefruit și măr, Horia Tecău a lăsat tenisul deoparte și a vorbit despre mașini.

- Care a fost prima investiție pe patru roți pentru Horia Tecău?
- M-am luat prin 2007 un Nissan Maxima din 1999, stăteam în Florida. Un verde închis, mai urățică, recunosc, dar un motor mare, V6. Am luat-o de la dealer care avea legături cu românii și care mi-au garantat că nu se strică. Aveam nevoie de o mașină pentru că mergeam la turneele din zona Floridei și n-aveam bani de investit în ea, doar să mă deplasez, atât. Am ținut-o doar doi ani pentru că m-a lovit un Ford F200 Super Duty, o camionetă tipic americană.

- N-ai mai putut s-o repari?
- M-a șifonat bine de tot. A intrat în mine din lateral și, culmea, deși mergeam încet, tot nu m-a văzut. Când am realizat că se pregătea să intre în mine, am accelerat, crezând că o să scap, dar am făcut-o după ce mă lovise deja. A fost daună totală.

Și-a cumpărat o singură mașină

- Câte mașini ai avut pînă acum?
- Nissan-ul a fost singura mașină pe care mi-am cumpărat-o.

- Cum așa?
- În America am făcut parte dintr-o echipă, adică patru jucători, antrenor plus manager. Exista un deal cu BMW, o reprezentanță locală, și foloseam mașinile lor. Când mă întorceam în țară, luam fie mașina tatălui meu, fie cea a fratelui meu, Andrei. Tot timpul îmi propuneam să-mi cumpăr una, dar n-aveam când, fiind plecat atât de mult. Și dacă nu eram niciodată acasă, de ce să-mi iau? N-avea rost. Până la urmă nu mi-am mai cumpărat nimic.

- E greu să conduci în America având în vedere că regulile sunt mai drastice acolo?
- Se conduce ușor pentru că au spații mari, dar în Florida sunt toate națiile Pământului: cubanezi, sud-americani, cei veniți din insule, europeni, plus americanii, care nu conduc foarte bine. Și mulți pensionari, care șofează în stilul lor. E un mix care face ca lucrurile să meargă greu pe stradă.

Tecău, elev la curs de pilotaj

- Toată lumea îl cunoaște pe Horia Tecău, jucătorul de tenis. Cum e Horia Tecău la volan?
- Regulamentar, însă nu ascund că merg mai repede atunci când am unde. Îmi plac drumurile virajate de munte. În oraș, conduc destul de liniștit.

- Știu că ai făcut și un curs de pilotaj cu Claudiu David, instructor BMW. Cum a fost?
- A fost o experiență. Ne-a făcut un training de poziție corectă la volan, înălțimea potrivită, distanța față de pedale, lucruri pe care nu le știam. Cum să evit obstacole, cum să iei curba mai eficient. Acum chiar folosesc ce-am învățat. Iar, la final, am trecut în dreapta, m-a lipit de scaun. Diferență mare între un pilot și un șofer obișnuit. Impresionant.

- Ai avut permisul suspendat?
- Nu. Am doar ceva amenzi pentru depășirea vitezei.

" BMW i8, de vis"

- Ai un parteneriat cu BMW România de ceva timp, iar acest lucru presupune că ai condus multe mașini BMW. Care ți-au plăcut ? Cine te-a dezamăgit?
- În America, am condus Seria 3 și Seria 5. Aici, le-am luat aproape pe toate. De la X5, X6, X4 pînă la fabulosul i8, care este de vis. Mi-au plăcut X5 și X6, dar un pic mai mult X5 pentru confortul oferit, pentru cum merge, pentru cutia automată, ideală pentru oraș.

- Despre i8, zici că este o mașină specială.
- N-am experiențe multe, deci n-am cu ce s-o compar. Am mers două zile cu ea, nici muzică n-am ascultat doar ca s-o aud mai bine. De fiecare dată când mă urcam în ea, mai descopeam ceva, câte un detaliu, de fashion, de design. Și se conduce foarte ușor.

Folosește Waze-ul

- Cum ți se pare traficul din București?
- Am ajuns să mă obișnuiesc. Folosesc aplicația Waze și mă salvează mult. Mă scoate pe străduțe pe care nu le știu, am încredere că-mi salvează câteva minute bune. Nu mă deranjează să conduc, mă deranjează că stau de 4 ori la același semafor. Îmi fac programul în așa fel încît evit orele de trafic. Rar mă aventurez prin centru când e aglomerat. De abia în weekend sau de Sărbători, îmi dau seama cât de frumos e Bucureștiul. Dar, trebuie să fim mulțumiți, sunt alte orașe cu trafic mult mai dificil.

- Cum caracterizezi șoferul român. E civilizat?
- Nu prea.

- Dar când pleacă în țări străine, e altfel. De ce crezi asta?
- De frica amenzilor. Iar acolo se cam respectă regulile de circulație. La noi, dacă vezi 10 mașini pe linia de tramvai și tu stai la semafor, ai tendința să procedezi la fel.

Judecata strâmbă a românilor

- Românii sunt adepții berlinelor, în timp ce în multe alte locuri, oamenii preferă hatcback-urile, break-urile. Care ar fi explicația.
- În străinătate se gîndește "long term", adică iau în calcul și ce se poate întâmpla pe viitor. Familii care pot deveni mai numeroase, deci bagaje mai multe. Cei care locuiesc în orașele aglomerate, își cumpără și mașini foarte mici. Românii preferă să dea mulți bani pe o mașină frumoasă și scumpă și nu investesc într-o casă de exemplu. Preferă să locuiască într-o garsonieră sau într-un apartament minuscul de două camere.

- E important să dai bine pe stradă?
- Probabil că da. Înțeleg mai puțin lucrurile cu adevărat importante.

Emoțiile lui Murray atunci când a cîștigat un BMW i8

- Jucătorii de tenis sunt atrași de turneele în care, suplimentar, există și premii în mașini?
- Din păcate, la noi, la "dublu", nu sunt aceleași premii. Ca să răspund, da, mașina vine ca un bonus în afara premiilor în bani. Mai ales că ți-aduc mașina acolo, o vezi tot timpul pentru că o pun lângă teren, te motivează în plus, te ia durerea de cap, iar Andy Murray poate să vă confirme.

- Adică?
- Anul trecut, el a câștigat un BMW i8 la Munchen. După o săptămână, m-am întâlnit cu el la Madrid și mi-a mărturisit că niciodată n-a avut așa emoții, deși e numărul doi mondial, deci are multe finale în palmares, inclusiv de Grand Slem.

- Ce-ați vorbit?
- L-am întrebat de i8, era foarte încântat, normal. Mi-a spus că n-a avut așa emoții de mult. Era foarte aproape de finalul meciului și, realizând că e foarte aproape de a cîștiga mașina, a avut un moment de black out. Pînă la urmă a plecat cu BMW-ul acasă. Nu același lucru s-a întîmplat cu Victor Hănescu în 2009.

Cum a rămas Hănescu fără un Mercedes

- Ce-a pățit?
- Am jucat cu el la "dublu" la Stuttgart, iar la "simplu", el a ajuns până în finală. Adversar, francezul Jeremy Chardy, un jucător care atunci era în plină ascensiune. Am fost în tribune, iar Victor era favorit și luase deja primul set și era aproape de un Mercedes-Benz, premiul organizatorilor. Dar a pierdut meciul, iar nemții, la festivitatea de premiere, au scos fileul și au venit cu mașina pe teren. Mai mult, au mai înfipt cuțitul o dată în Hănescu, punându-l pe Chardy să se plimbe câțiva metri cu mașina. Mi-a părut tare rău pentru Victor atunci.

- Țiriac și Năstase sunt pasionați de mașini vechi. Tu?
- Deocamdată, nu, dar îmi plac. Am fost și la "Țiriac Collections", impresionant. Mai ales că domnul Țiriac se mai și plimbă cu ele. La turneul BRD de la București de acum a venit cu un Mercedes din 1968. Limuzină, arăta într-un mare fel.

2003este anul în care Horia Tecău și-a luat permis auto

3.397.920 $a câștigat Horia Tecău de-a lungul carierei sale, atât la simplu, cât și la dublu

120.000 €costă un BMW i8, mașina preferată a lui Horia Tecău

BOOM economic într-un oraș din România » Investiție de 650 de milioane de euro: fabrica de anvelope se mută din Rusia

32 de ani de la moartea tragică a fotbalistului român „mai talentat decât Hagi” » Cum l-a „vânat” Securitatea și de ce nu s-a înțeles nici cu Dobrin, nici cu Hagi: „Gică îl înjura, îl scuipa”


Comentarii (2)
travisan
travisan  •  29 Iunie 2016, 11:54
Postat de Nutela Mea pe 29 Iunie 2016, 09:55

bai tecau fara francezul ala esti om mort !! te cara ala in spate !!!! de erai valoare il ajutai pe mergea etc dar na ....

prostalau mai mare ca tine mai greu! ***! ***!

Acest comentariu a fost moderat deoarece continea limbaj vulgar sau jignitor.

1634390060113315
Nutela Mea  •  29 Iunie 2016, 09:55

bai tecau fara francezul ala esti om mort !! te cara ala in spate !!!! de erai valoare il ajutai pe mergea etc dar na ....

Vezi toate comentariile (2)
Comentează