SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Din nou pe scenă » Alfa Romeo Giulietta revine după jumătate de secol

Articol de - Publicat miercuri, 02 iunie 2010 00:00

Alfa Romeo Giulietta, urmaşa lui 147, s-a întors pe piaţă după 50 de ani de absenţă. În România este aşteptată în septembrie


Iubitorii de Alfa Romeo n-au cum să uite de Giulia, Alfasud, Alfetta sau Giulietta. Toate, nume de legendă pentru constructorul italian. În anul centenarului, Giulietta a renăscut. A mai fost o tentativă prin anii '80, dar ultimul model de Giulietta consacrat a apărut acum 50 de ani.

Vîrful de gamă al noi Alfa Romeo Giulietta este un motor de 1.750 centimetri cubi şi 235 CP. Este, practic, cel mai nou propulsor al italienilor, un turbo pe benzină cu injecţie directă, cu cel mai bun raport putere/litru. Versiunea testată a fost însă alta: 1.4 benzină, 170 CP. Este un motoraş extrem de vioi, elastic, iar sportivitatea acestei maşini se simte încă după prima pedală.

Transmisia manuală în 6 trepte este precisă şi bine etajată. Sistemul DNA are şi el rolul său. Printr-un comutator, se poate opta pentru Dynamic, Normal sau All Weather. Sigur, opţiunea Dynamic este spectaculoasă. Direcţia devine mai grea, iar acceleraţia simte cea mai mică atingere, iar răspunsul este imediat, senzaţia fiind fantastică. Direcţia este precisă şi asistată electronic.

Italienii au reuşit un lucru extrem de important. Au reuşit o maşină sport extrem de confortabilă. Trece cu succes şi fără să fie rigidă peste denivelări. Chiar le filtrează foarte bine. Sunetele scoase de cele două guri de eşapament sînt plăcute. Un pic guturale, un semn clar de putere, dar atît.


20.300 de euro este preţul de Italia pentru o Alfa Romeo Giulietta 1.4, 120 CP, turbo, benzină


Adversari

Marcă    Preţ de bază (TVA inclus)
Audi A3    27.628 euro
BMW Seria 1    27.013 euro
* s-au luat în calcul motorizările apropiate Giuliettei testate


Plusuri. Fundul Giuliettei e atrăgător
Este singura maşină din clasa sa cu sistemul DNA, dotare standard pe toată gama, care include Dynamic, Normal sau All Weather. Noua Alfa are calităţi dinamice, iar suspensia este un alt punct forte al Giuliettei. Confortul este unul superior, materialele folosite fiind în cea mai mare parte de calitate. Sistemul Start& Stop, care opreşte consumul de combustibil cînd maşina s-a oprit la semafor, este şi el prezent în dotarea de bază. Pachetul [email protected] care face totul prin comenzi vocale nu avea cum să lipsească. "Fundul" Giuliettei este atrăgător!

Minusuri. Clasă neagreată
În primul rînd, Giulietta face parte dintr-o categorie puţin agreată la noi, compact hatchback. Apoi, chiar dacă se pare că va fi mai ieftină decît concurentele ei premium, Audi A3 şi BMW Seria 1, clienţii români, recunoscuţi ca iubitori ai maşinilor germane, vor fi convinşi cu greu de noul model al celor de la Alfa Romeo. În al doilea rînd, poate partea frontală nu e cea mai reuşită.

Alfa Romeo Giulietta, urmaşa lui 147, s-a întors pe piaţă după 50 de ani de absenţă. În România este aşteptată în septembrie

Iubitorii de Alfa Romeo n-au cum să uite de Giulia, Alfasud, Alfetta sau Giulietta. Toate, nume de legendă pentru constructorul italian. În anul centenarului, Giulietta a renăscut. A mai fost o tentativă prin anii '80, dar ultimul model de Giulietta consacrat a apărut acum 50 de ani.

Vîrful de gamă al noi Alfa Romeo Giulietta este un motor de 1.750 centimetri cubi şi 235 CP. Este, practic, cel mai nou propulsor al italienilor, un turbo pe benzină cu injecţie directă, cu cel mai bun raport putere/litru. Versiunea testată a fost însă alta: 1.4 benzină, 170 CP. Este un motoraş extrem de vioi, elastic, iar sportivitatea acestei maşini se simte încă după prima pedală.

Transmisia manuală în 6 trepte este precisă şi bine etajată. Sistemul DNA are şi el rolul său. Printr-un comutator, se poate opta pentru Dynamic, Normal sau All Weather. Sigur, opţiunea Dynamic este spectaculoasă. Direcţia devine mai grea, iar acceleraţia simte cea mai mică atingere, iar răspunsul este imediat, senzaţia fiind fantastică. Direcţia este precisă şi asistată electronic.

Italienii au reuşit un lucru extrem de important. Au reuşit o maşină sport extrem de confortabilă. Trece cu succes şi fără să fie rigidă peste denivelări. Chiar le filtrează foarte bine. Sunetele scoase de cele două guri de eşapament sînt plăcute. Un pic guturale, un semn clar de putere, dar atît.

20.300 de euro este preţul de Italia pentru o Alfa Romeo Giulietta 1.4, 120 CP, turbo, benzină

Adversari

Marcă    Preţ de bază (TVA inclus)
Audi A3    27.628 euro
BMW Seria 1    27.013 euro
* s-au luat în calcul motorizările apropiate Giuliettei testate

Plusuri. Fundul Giuliettei e atrăgător
Este singura maşină din clasa sa cu sistemul DNA, dotare standard pe toată gama, care include Dynamic, Normal sau All Weather. Noua Alfa are calităţi dinamice, iar suspensia este un alt punct forte al Giuliettei. Confortul este unul superior, materialele folosite fiind în cea mai mare parte de calitate. Sistemul Start& Stop, care opreşte consumul de combustibil cînd maşina s-a oprit la semafor, este şi el prezent în dotarea de bază. Pachetul [email protected] care face totul prin comenzi vocale nu avea cum să lipsească. "Fundul" Giuliettei este atrăgător!

Minusuri. Clasă neagreată
În primul rînd, Giulietta face parte dintr-o categorie puţin agreată la noi, compact hatchback. Apoi, chiar dacă se pare că va fi mai ieftină decît concurentele ei premium, Audi A3 şi BMW Seria 1, clienţii români, recunoscuţi ca iubitori ai maşinilor germane, vor fi convinşi cu greu de noul model al celor de la Alfa Romeo. În al doilea rînd, poate partea frontală nu e cea mai reuşită.

Playtech: BREAKING: Ce a descoperit Marian Vanghelie în telefonul Oanei Mizil. E motivul pentru care a bătut-o


Comentarii (2)
 •  02 Iunie 2010, 12:32

tutele si cocalarii nu stiu ce inseamna alfa romeo...ceea ce e inca bine! Sper sa ramana asa!

 •  02 Iunie 2010, 11:20

Maneaua suna cel mai bine dintr-un BMW, WW, AUDI...

Vezi toate comentariile (2)
Comentează