SPORTURI  »  AUTO  »  RALLY-RAID

Doar jumătate dintre competitori au terminat raliul Dakar 2011

Articol de GSP - Publicat marti, 18 ianuarie 2011 00:00

Dintre cele 407 vehicule care au luat startul în Raliul Dakar 2011, doar 204 au reuşit să termine dificilul rally-raid la capătul celor peste 9.500 km şi 16 zile de concurs prin Argentina şi Chile.

Potrivit cifrelor oficiale, date publicităţii luni de organizatorii Dakar 2011, au putut să ducă la bun sfârşit această a 32-a ediţie a competiţiei şi a treia desfăşurată în America de Sud 50,1% dintre concurenţii care au pornit în raliu. Astfel, au încheiat întrecerea 94 de motociclete dintre cele 170 care au luat startul, adică 55,3 %, 55 de automobile din 140 (39,9 %), 41 de camioane din 67 (61,2 %) şi 14 atv-uri din 30 (46,7 %).

La clasa moto, câştigată de spaniolul Marc Coma, au participat şi doi raideri români, ambii componenţi ai echipei Vectra Racing. Sătmăreanul Emanuel Gyenes a terminat Dakar-ul pe un remarcabil loc 17 la general - cea mai bună clasare pentur un român în istoria Raliului Dakar - şi a ieşit învingător la categoria Maraton, rezervată concurenţilor care au folosit un singur motor. Colegul lui Mani, Marcel Butuză, a ocupat la final locul 57.

La clasa auto, victoria i-a revenit pilotului de la Volkswagen, Nasser Al-Attiyah (Qatar), care la ediţia precedentă încheiase competiţia pe locul secund.

Conform informaţiilor oferite de oficialii Dakar, în 2010 au încheiat competiţia 51,7 % dintre echipaje, iar în 2009 - 54 %. Raliul de anul acesta a fost mai dificil comparativ cu precedentele două ediţii, după cum au precizat organizatorii, în special în ceea ce priveşte navigarea.

Dintre cele 407 vehicule care au luat startul în Raliul Dakar 2011, doar 204 au reuşit să termine dificilul rally-raid la capătul celor peste 9.500 km şi 16 zile de concurs prin Argentina şi Chile.

Potrivit cifrelor oficiale, date publicităţii luni de organizatorii Dakar 2011, au putut să ducă la bun sfârşit această a 32-a ediţie a competiţiei şi a treia desfăşurată în America de Sud 50,1% dintre concurenţii care au pornit în raliu. Astfel, au încheiat întrecerea 94 de motociclete dintre cele 170 care au luat startul, adică 55,3 %, 55 de automobile din 140 (39,9 %), 41 de camioane din 67 (61,2 %) şi 14 atv-uri din 30 (46,7 %).

La clasa moto, câştigată de spaniolul Marc Coma, au participat şi doi raideri români, ambii componenţi ai echipei Vectra Racing. Sătmăreanul Emanuel Gyenes a terminat Dakar-ul pe un remarcabil loc 17 la general - cea mai bună clasare pentur un român în istoria Raliului Dakar - şi a ieşit învingător la categoria Maraton, rezervată concurenţilor care au folosit un singur motor. Colegul lui Mani, Marcel Butuză, a ocupat la final locul 57.

La clasa auto, victoria i-a revenit pilotului de la Volkswagen, Nasser Al-Attiyah (Qatar), care la ediţia precedentă încheiase competiţia pe locul secund.

Conform informaţiilor oferite de oficialii Dakar, în 2010 au încheiat competiţia 51,7 % dintre echipaje, iar în 2009 - 54 %. Raliul de anul acesta a fost mai dificil comparativ cu precedentele două ediţii, după cum au precizat organizatorii, în special în ceea ce priveşte navigarea.

Citește și:
Lando Norris e noul campion mondial din Formula 1! A gestionat perfect MP din Abu Dhabi și e campion pentru 2 puncte
Formula 1
Lando Norris e noul campion mondial din Formula 1! A gestionat perfect MP din Abu Dhabi și e campion pentru 2 puncte
Când Becali a vorbit cu antrenorul FCSB în timpul derby-ului: „Mi-a zis să-l scot. Știți ce i-am răspuns?”
Superliga
Când Becali a vorbit cu antrenorul FCSB în timpul derby-ului: „Mi-a zis să-l scot. Știți ce i-am răspuns?”
Elveția - România, ultimul meci al României la CM 2025 de handbal feminin » Favorite la îndeplinirea obiectivului, dar și un scenariu dezastruos
Handbal
Elveția - România, ultimul meci al României la CM 2025 de handbal feminin » Favorite la îndeplinirea obiectivului, dar și un scenariu dezastruos
„Dă marfa și banii, dacă nu te tai!” » Fostul internațional român de juniori, coleg de generație cu Nicolae Stanciu, CONDAMNAT după ce a agresat un dealer de etnobotanice
Nationala
„Dă marfa și banii, dacă nu te tai!” » Fostul internațional român de juniori, coleg de generație cu Nicolae Stanciu, CONDAMNAT după ce a agresat un dealer de etnobotanice
Fabrică-fanion a capitalei, demolată. Apare un proiect de 1 miliard euro FOTO&VIDEO
Profit.ro
Fabrică-fanion a capitalei, demolată. Apare un proiect de 1 miliard euro FOTO&VIDEO
Flash News: cele mai importante reacții și faze video din sport

Acuzații SEISMICE împotriva lui Gheorghe Tadici: „S-a răzbunat că nu i-au ieșit pariurile! Știe toată țara că pariază!” » Retrasă definitiv la doar 25 de ani: „Era terminată psihic de Tadici, plângea non-stop!”

Scor aiuritor la baschet: 207 puncte diferență! » Scandal după meci: „E nevoie de bun-simț în astfel de situații” vs „Să ne oprim și să nu mai jucăm?”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă niciun comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează