SPORTURI  »  AUTO  »  DRIVE TEST

Drive Test de Valentin Damian cu noul Ford Focus » Focusat pe tehnologie

DESIGN. Blocurile optice spate au fost revizuite la interior, forma lor rămînînd aceeași ca și la generația anterioară +7   FOTO
DESIGN. Blocurile optice spate au fost revizuite la interior, forma lor rămînînd aceeași ca și la generația anterioară

Articol de - Publicat joi, 27 noiembrie 2014 00:00 / Actualizat miercuri, 26 noiembrie 2014 21:27

Noul Ford Focus parchează singură şi primeşte comenzi vocale pentru sistemele inteligente de la bord. Îţi poţi comanda melodia dorită din telefon, iar un banal "mi-e foame" pune Focusul pe treabă: îţi arată lista restaurantelor din zonă şi chiar poate apela restaurantul dorit pentru o rezervare.

Ford Focus face parte din marea familie a compactelor, un segment foarte popular şi populat pentru că nici un constructor cu pretenţii şi tradiţie nu poate lipsi. Ford îl are acolo pe Focus din 1998, iar acum, la finalul anului, în România marca americano-germană lansează noul model. Este un facelift, dar care la exterior a fost complet restilizat. Un nou look, cu acea grilă trapezoidală imensă implementată pe toate modele Ford, dar care la Focus cade cel mai bine.

La interior, Ford şi-a însuşit criticile. Actualul model are o consolă centrală plină de butoane. Mici şi complicat de butonat. Rezultatul lor apărea pe un display zgîrcit în dimensiuni. Noul Focus are acum un ecran tactil de 8 inci, iar comenzile sînt ergonomice, o parte din butoane fiind mutate pe volan.

1.5 Ecoboost, produs la Craiova
Pentru drive test, Focus a venit cu ultima realizare, 1.5 litri, Ecoboost, benzină, 182 CP. Nu e rău deloc, mai ales că această motorizare are origini româneşti fiind produsă la Craiova. Propulsorul este făcut din aluminiu, cu injecţie directă.

182 de căluţi, iar plaja de turaţii se întinde de la 1.600 şi 5.000 de rotaţii. Şoferului nu-i rămîne decît să apese pedala pentru că are un cuplu aproape permanent, deci nu este nevoie să retrogradezi într-o treaptă inferioară pentru a găsi apoi puterea dorită. Şi pentru că a venit vorba de transmisie, aceasta este asigurată de o cutie de viteze manuală cu şase trepte.

Tehnologie
Ford a venit cu noul SYNC2 care permite şoferului să acceseze sistemele de navigaţie, divertisment şi climatizare ale maşinii, doar cu ajutorul vocii. Tot la capitolul tehnologie, Focus face singur parcări laterale, fără ajutorul mîinilor. Maşina poate detecta şi spaţiile dispuse perpendicular pe bordură. Controlează direcţia în timp ce aceasta se deplasează în marşarier.O noutate în segmentul compact.

PLUSURI: SYNC vorbeşte cu şoferul
S-a renunţat la multitudinea de butoane mici de pe consola centrală şi la display-ul de mici dimensiuni oferit de generaţia anterioară a Focusului * Focus parchează singură, inclusiv cu spatele, noutate în segmentul compact * Primeşte comenzi vocale datorită lui SYNC2: îţi poţi asculta melodia dorită din telefon, iar un banal "mi-e foame" pune Focusul pe treabă: arată pe display-ul de 8 inci lista restaurantelor din zonă şi chiar poate apela restaurantul dorit pentru o rezervare

MINUSURI: Inspiraţie Aston Martin?
Grila trapezoidală imensă implementată deja de Ford pe noile sale modele: Fiesta, Focus şi Mondeo seamănă izbitor cu celebra grilă a celor de la Aston Martin

642692-detalii-ford.jpg

Ioan Andone s-a mutat în Spania » Comparația făcută de fostul antrenor: „Am 4 dormitoare. Știți cât plătesc pe curent?”

Ce susține MM Stoica că face săptămânal pentru suporterul pe care l-a pocnit: „Cumva am reparat-o”


Comentarii (0)

Articolul nu are încă nici un comentariu. Fii primul care comentează!

Comentează
Close